Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از وجود ۲۸ هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر آسمانی مقدم شنبه شب در شورای مسکن اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ بالغ بر ۸۸ هزار واحد مسکونی فرسوده در روستاهای استان شناسایی شده که تاکنون از این میزان ۶۰ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با این وجود هنوز هم ۲۸ هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاها وجود دارد که نیاز است بهسازی و نوسازی آن هر چه سریعتر انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از تخصیص دو هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: چنانچه متقاضیان بیشتری برای این تسهیلات وجود داشته باشد آمادگی داریم تا این سهیمه را افزایش دهیم.

افتتاح ۸۲۱۹ واحد مسکن مهر

آسمانی مقدم با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد، عنوان داشت: از ۲۸ شهر خراسان جنوبی ۲۵ شهر جزء شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار بوده که بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن مهر در آن ها بوده است.

وی از انعقاد قرار داد برای ساخت هشت هزار و ۴۱۷ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد هشت هزار و ۲۸۸ واحد به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تاکنون هشت هزار و ۲۹۸ واحد در مرحله سفت کاری و هشت هزار و ۲۱۹ واحد نیز به صورت رسمی افتتاح شده است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۶۹ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار استان آماده افتتاح است، بیان داشت: در مجموع در حال حاضر ۱۲۹ واحد باقی‌مانده که از این تعداد متقاضیان ۴۷ واحد انصراف داده‌اند.

وی اضافه کرد: می توان گفت در مجموع پرونده عملیات اجرایی بخش مسکن مهر در این شهرهای استان بسته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده برای آماده سازی سایت های مسکن مهر استان، بیان داشت: در این راستا طی دو سال گذشته ۵۳۶ تن قیر رایگان توسط بیناد مسکن استان تحویل شهرداری‌های شده است.

ساخت ۳۱۸۴ واحد مسکن روستایی

آسمانی مقدم ادامه داد: در حوزه خدمات زیربنایی مسکن مهر نیز در تمام شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار خراسان جنوبی مشکلی وجود ندارد.

وی به اقدامات انجام شده در بخش مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: در این بخش چهار هزار و ۲۶۱ متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد تاکنون سه هزار و ۱۸۴ واحد تکمیل و مردم در آن سکونت یافته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی همچنین از انعقاد قرار داد با کمیته امداد برای ساخت ۲۵ واحد مسکن خبر داد و افزود: در این راستا بنیاد مسکن موظف به تامین زمین رایگان برای مددجویان و پرداخت ۱۵ میلیون تسهیلات شده است.

آسمانی مقدم همچنین ساخت ۳۵۰ واحد مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و ۲۱۸ واحد برای خانواده های یک معلول را از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن برای مددجویان بهزیستی عنوان کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله نهبندان، سرایان، زیرکوه وبشرویه دچار سیل شده‌اند.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم در استان بسیاری از شهرستان‌ها دچار سیل شده‌اند و بارندگی در سرایان نیز جزو هشدارها بود که به صورت نقطه‌ایی و رگباری شدید خواهد بود که روان آب را به دنبال خود داشته است.

وی بیان کرد: در شهرستان سرایان منطقه‌ایی است کهع مستعد سیل خیزی است و زمانی که سیل می‌آید به مناطق شهری مانند سه قلعه، و بخش‌های مرکزی را نیز درگیر می‌کند و خارج از مناطق مسکونی در فردوس نیز درگیری‌هایی ایجاد می‌کند که اراضی کشاورزی و اگر در اطراف شهر کارخانجاتی باشد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

آخوندی تصریح کرد: در سرایان خسارات به راه‌های روستایی، آبنماها و روکش راه‌ها بوده است که مورد ارزیاابی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در فردوس، بشرویه خساراتی نیز بر اثر سیل وارد شده  است که در بشرویه 3 روستا دچار آبگرفتی شده است که 15 دستگاه ابنیه فنی دچار مشکل شدند، 10 واحد مسکونی دچار آبگرفتی و 12 رشته قنات و خسارت به مزارع و جاده‌ها بیشتر از باقی مناطق بوده است.

وی با بیان اینکه تا به الان با توجه به سیل‌های رخ داده در استان خسارات جانی گزارش نشده است، بیان کرد: در نهبندان حدود 30 روستا درگیر سیل شده‌اند که تا دیشب نیز هنوز سیل ادامه داشته است و خساراتی نیز در تمام ابعاد از جمله راه‌ها و اراضی کشاورزی، قنوات، استخرهای ذخیره آب و واحدهای مسکونی و زیرساخت شبکه انتقال آب روستایی و مزارع و شبکه‌های انتقال برق و... دچار خسارت شده‌اند.

آخوندی بیان کرد: در حال حاضر هیچ راهی در استان مسدود نیست اما تردد در برخی از محورها باید به صورت بسیار کنترل شده و محورهای آهنگران – زیرکوه و شهداد-نهبندان مقداری ناایمن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است