Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@00:20:43 GMT

نحوه توقف و گشایش نمادها در بورس اصلاح می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۱۷۶۸۷

نحوه توقف و گشایش نمادها در بورس اصلاح می شود

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محسن خدابخش درباره اصلاح محدودیت دامنه نوسان و حجم مبنا عنوان کرد: اعلام اصلاح محدودیت هایی همچون دامنه نوسان و حجم مبنا از سوی رییس سازمان بورس، یکی از مهمترین اقدامات در راستای توسعه بازار سرمایه است.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: هر اقدامی که ما بخواهیم برای اصلاح محدودیت های بازار سرمایه انجام دهیم باید مبتنی بر اطلاعات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: لازم است برای پیشبرد اصلاح محدودیت دامنه نوسان و حجم مبنا، ابتدا بر اساس اطلاعات موجود یک شبیه سازی انجام دهیم.

این مدیر بازار سرمایه در مورد دامنه نوسان گفت: باید با استفاده از شبیه سازی وضعیت بازار را سنجید و دید چه حالت هایی برای اعمال دامنه نوسان پویا در نمادها و صنایع قابل تصور است.

مدیر نظارت بر بورس ها ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر حذف حجم مبنای برخی نمادها عملیاتی شود و افزود: بازار سرمایه کاملاً زنده، پویا و در حال حرکت است. در واقع اصلاح محدودیت های بازار سرمایه اعم از حجم مبنا یا دامنه نوسان مشابه تعمیر یک هواپیمای در حال حرکت است.

وی افزود: این هواپیما در حال حرکت است و اگر شما بخواهید تعمیر یا تغییری روی آن انجام دهید باید کاملا حساب شده انجام شود و دقیقا همین حالت برای اصلاح محدودیت های بازار سرمایه وجود دارد.

به گفته خدابخش اصلاح محدودیت دامنه نوسان و حجم مبنا به بررسی دقیق اطلاعات نیاز دارد و باید دید به چه نحوی می توان این مساله را پیش برد. قطعا انجام این کار با سرعت و به یک باره امکان پذیر نیست و تجزیه و تحلیل های پیچیده نیاز دارد.

مدیر نظارت بر بورس ها در ادامه به موضوع اختیاری شدن EPS اشاره کرد و گفت: سازمان بورس در تلاش است نحوه توقف و گشایش نمادها را اصلاح و زمان بسته بودن آنها را به حداقل برساند و در این میان یکی از موارد قابل توجه و اصلاح موضوع EPS است.

وی ادامه داد: در بررسی هایی که تاکنون صورت گرفته مشخص شد می توان به جای EPS یک گزارش تحلیلی مدیریتی ارائه کرد و سپس تحلیلگران بازار سرمایه با توجه به اطلاعات و گزارش های مدیریتی، وضعیت EPS شرکت ها را پیش بینی کنند.

خدابخش افزود: به دنبال این هستیم تا گزارش های مدیریتی به مرور جایگزین EPS شود. در دنیا هم به همین شکل است. مفروضات اعلام می شود و تحلیلگر بر اساس متغیرهای بین المللی و داخلی می گوید شرکت به چه سمتی حرکت خواهد کرد و این امر در نهایت به حرفه ای شدن بازار کمک می کند.

مدیر نظارت بر بورس ها با بیان اینکه افزایش شفافیت همواره در دستور کار سازمان بورس قرار دارد، گفت: انجام نظارت ها به صورت اتوماتیک، کاهش دخالت نیروی انسانی در امر نظارت و افزایش شفافیت ابزار های جدید مالی به حداکثر ممکن، از مهمترین برنامه های در حال اجرا است.

وی در پایان به مهمترین اهداف سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: ما همواره به دنبال توسعه و تثبیت ابزار های جدید مالی هستیم و امیدواریم کارهای گذشته به نتایج مطلوب منتهی شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک‌ها املاک بسیاری دارند و بار‌ها بار‌ها جدا از بحث قانونی بر این نکته تاکید شده که نباید بنگاهداری دارند بنگاهداری بانک‌ها که معایب مختلفی از جمله تحت تاثیر قرار گیری شاخص‌های کلان اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: گاهی خود بانک‌ها تمایل به عرضه و فروش املاک خود دارند، اما به سبب شرایط و میزان مبالغ مورد نیاز متقاضی برای آنها وجود ندارد حالا صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که بانک‌ها بتوانند این املاک خود را به واحد‌های خرد تبدیل و به متقاضیان بیشتری با فروش برسانند.

خبری زاده افزود: در کل صندوق‌های املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین با سرمایه‌های خرد خود هم بتوانند در این‌حوزه سرمایه‌گذاری کنند مسیری که می‌تواند به کاهش بنگاهداری داری بانک‌ها کمک قابل توجهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی هم به سبب همین موارد مطرح شده این اجازه را به بانک‌ها داده که بتوانند صندوق املاک و مستغلات تاسیس کنند تاسیس صندوقی که شاید کمی نادیده هم گرفته شده، اما در مجموع مسیری مناسب، شفاف و در دسترسی برای بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری