Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالکامپيش‌بيني خود از درآمدش در سه‌ماهه‌ي اول سال 2017 را به دليل پرداخت نشدن حق و حقوقش از سوياپلکاهش داده است.

نزاع دو کمپاني اپل و کوالکام در ماه‌هاي اخير ابعادي بسيار گسترده پيدا کرده است. ژانويه سال جاري ميلادي، اپل کمپاني کوالکام را با ادعاي در پيش گرفتن سياست‌هاي نامتعارف به‌منظور دريافت مبالغي بيشتر براي فناوري‌هايش تحت تعقيب قرار داد و درخواست دريافت غرامت يک ميليارد دلاري به دادگاه ارائه کرد؛ اما ماجرا به همين‌جا ختم نشد؛ چراکه کوالکام در پاسخ، شکايتي با موضوع دروغ‌پراکني اپل در دادگاه مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه‌هاي اخير همواره شاهد شکايات متعدد دو کمپاني عليه يکديگر در دادگاه‌هاي سراسر جهان بوده‌ايم. حال کوالکام با انتشار گزارش جديدي اعلام کرد که پيش‌بيني خود از درآمد کسب‌شده براي زمستان سال 2017 را به دليل پرداخت نشدن حق پتنت‌هايش توسط اپل کاهش داده است.کوالکام در بيانيه‌ي خود اعلام کرد اخيرا اپل به اين کمپاني اطلاع داده است که از کمپاني‌هاي مونتاژ کننده‌ي آيفون خواسته تا حق پتنت‌هاي کوالکام را پرداخت نکنند و فعلا به حالت تعليق درآورند. اپل اعلام کرده است که اين سياست را تا زماني که اختلافات با کوالکام حل نشود، ادامه خواهد داد. اپل به‌صورت مستقيم حق پتنت به کوالکام پرداخت نمي‌کند و در عوض شرکاي سخت‌افزاري اپل که مسئوليت توليد آيفون را بر عهده دارند،بر اساس توافقات صورت گرفته مبالغي در اختيار کوالکام مي‌گذارند.بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط کوالکام، اپل به مفاد قرارداد بلندمدت خود در ازاي استفاده از پتنت‌هاي کوالکام اعتراض دارد و در پي تغيير شرايط قرارداد است. کوالکام مدعي است که اپل به‌صورت يک‌طرفه درصدد تغيير شرايط توافق دو کمپاني بوده و اين مسئله‌اي است که پس از گذشت مدت طولاني از اجرايي شدن قرارداد و استفاده از آن در آيفون‌ها و آيپد‌هاي متعدد اپل اتفاق افتاده است.کوالکام در پيش‌بيني جديد خود اعلام کرده که در برآوردهاي جديدش کلا پرداخت‌هاي احتمالي اپل را نيز در نظر نگرفته است و در واقع در صورت پرداخت حق پتنت‌هاي اين کمپاني، آن را در پيش‌بيني خود محاسبه نکرده است. پس از انتشار پيش‌بيني جديد کوالکام در مورد کاهش درآمدهايش به‌موجب پرداخت نشدن حق پتنت‌ توسط اپل، ارزش سهام اين کمپاني حدود 2.74 درصد سقوط کرد.يکي ديگر از مواردي که منجر به سقوط هرچه بيشتر ارزش سهام کوالکام شده، انتشار گزارشي است که حکايت از کنار گذاشتن مودم LTE کوالکام در آيفون 8 اپل دارد. استفاده نکردن از مودم ال‌تي‌اي کوالکام در آيفون 8 را مي‌توان به‌عنوان نقطه‌ضعفي براي اين گوشي هوشمند در برابر گلکسي اس 8 خواند. اپل سال گذشته نيز در آيفون‌هايش از ترکيب مودم‌هاي اينتل و کوالکام استفاده کرد؛ هر چند بررسي‌ها نشان از ظرفيت پايين‌تر مودم‌هاي ال‌تي‌اي اينتل در برابر کوالکام دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، هواشناسی البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی برای استان، رگبار و‌ بارش پراکنده باران و کاهش محسوس دما پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد