Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از وقوع سیل ایلام در سال 94، نوبخت وعده هایی برای رفع مشکلات مردم سیل زده داد اما با گذشت مدت مدیدی از آن هنوز محقق نشده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از ایلام بیدار؛استان ایلام در طی سال گذشته شاهد وضعیت مناسب جوی بود به طوری که این وضعیت درسال های قبل بسیار کمرنگ و خشکسالی به تدریج دامن ایلام را گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در سال 94 این موضوع به فراموشی کامل سپرده شد و میزان بارش ها در این سال و به خصوص در اواخر سال باعث شد تا حتی آب ذخیره در سدهای ایلام به انبوه خود برسد.

این وضعیت حتی در طی سال جدید نیز حکمفرما بوده و شدت بارش ها در اوایل سال 95 نیز در ادامه همان شدت بارش ها در طی سال 94 بود.

اما این موضوع با وجود اینکه خشکسالی را از این استان دور کرد باعث ایجاد مشکلاتی برای هم استانی ها در اقصی نقاط استان شد و وقع سیل پارسال یکی از این نمونه ها است.

سیل 94 ایلام آنقدر سنگین بود که حتی تا چندین روز در صدر اخبار ملی و رسمی کشور قرار گرفت و گزارش های مختلفی از بخش های مختلف سیما در شبکه های سراسری در رابطه با این موضوع پخش شد.

در این سیل به بسیاری از منازل مردم شهر ایلام به خصوص در مناطق حاشیه نشین و علی الخصوص محله بانبرز خسارات زیادی وارد شد و تمام وسائل موجود در خانه ها در اثر این سیل غیرقابل استفاده قرار گرفت.

این سیل آسیب های جدی به زیرساخت ها و جاده های استان وارد کرد به طوری که وقوع این سیل وضعیت نامناسب این زیرساخت ها را به خوبی بروز داد.

در این میان حتی خودروهای شخصی مردم نیز در امان سیل نماندند و خسارات زیادی به وسایل نقلیه مردم وارد شد و باعث سرگردانی آنان در آن ایام شد.

این در حالی بود که برخی مقامات کشوری برای بررسی این موضوع به ایلام سفر کرده بودند، نوبخت، سخنگوی دولت در جریان سفر خود به ایلام سیل زده از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم سیل زده قرار گرفت.

خارج از حواشی که وی در این سفر ایجاد کرد و تمامی مشکلات سیل را به دولت قبل نسبت داد اما وعده هایی نیز برای رفع این مشکلات مردم سیل زده داد به طوری که هنوز با گذشت مدت مدیدی از آن محقق نشده اند.

برخی از شهروندان ایلامی در گفتگو با ایلام بیدار ضمن ابراز گلایه از عدم تحقق وعده های پس از سیل معتقدند با وجود گذشت یک سال از سیل ایلام ولی هنوز به تمامی خودروهای خسارت دیده وامی پرداخت نشده است.

این در حالی بوده که استاندار ایلام در اظهارنظری از قول مساعد نوبخت مبنی بر پرداخت خسارات ناشی از سیل تا دو ماه آینده (تا اسفند سال گذشته) خبر داد بود و حال سوال شهروندان ایلامی اینجاست که چرا با وجود قول آقای نوبخت برای پرداخت سریع اما نتایج حاصل از ان برای مردم سیل زده ملموس نیست؟

یکی از شهروندان ایلامی در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: با گذشت یک سال از سیل ایلام هنوز خبری از کمک های بلاعوض نیست و اگر چه برخی از شهروندان اقدام به دریافت این کمک ها کرده اند اما تاکنون این تسهیلات شامل حال بنده نشده است.

این شهروند اظهار کرد: در این راستا برخی شهروندان که در این سیل خسارت دیده اند توسط مسئولان شناسایی و به این افراد کمک هایی شده است و به بنده که اقدام به خرید خودرویی کرده و در این سیل دچار حادثه شد هیچ گونه کمکی نشده است.

وی ادامه داد: همچنان پس از گذشت روزها و ماهها از این حادثه همچنان مردم دغدغه جبران خسارت و پرداخت وام های بلاعوضی را دارند که خود مسئولان و بالاخص شخص سخنگوی دولت جناب آقای نوبخت و سایر مسئولان استانی در روزهای گرم بحران و برای فرار از انتقاد و جلب رضایت و اینکه مرهمی باشد بر زخم مردم از آن دم میزنند و پس از چندی به فراموشی سپرده و یا از دستورکارلازم الاجرا خارج شده و در ردیف دستورالعملهای زمانبر و طولانی مدت قرار می گیرد.

پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار در راستای رسالت همیشگی خود که پیگیری حق و حقوق مردم است به پیگیری موضوع پرداخت وام های بلاعوض به مردم خسارت دیده پرداخته است.

وام بلاعوضی که دوبار تصویب شد اما پرداخت نشد

فریادرس شهبازی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعیایلام بیدارگفت: در جریان پرداخت تسهیلات به مردم خسارت دیده میلغ 150 میلیارد تومان تسهیلات پنج % به حدود 20 هزار خانوار خسارت دیده پرداخت شد.

وی اظهار کرد: در سال 94 طبق مصوبه دولت مبلغ 64 میلیارد تومان نیز بمنظور پرداخت وام بلاعوض در نظر گرفته شد که دولت به علت بی پولی موفق به پرداخت آن نشد و پرداخت آن به سال 95 موکول شد.

شهبازی افزود: در سال 95 نیز با این موضوع که چون خسارات بحران زیرمجموعه حسابهای جاری است باید دوباره مصوبه دولت داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب ایلامی ایلام بیان کرد: در این راستا مکاتباتی که در حدود یکصد نامه با مسئولان استانی و کشوری داشتیم ، عین مصوبه سال 94 از طریق آقای نوبخت به دولت پیشنهاد شد و درهمان سال دوباره مصوب و موافقت نامه مبادله شد.

وی ادامه داد: سال 95 دوباره مصوب شد و موافقت نامه ای در این چارچوب مبادله شداما بازهم موفق نشدیم و بعید می دانم تا اخر اردیبهشت اگر مصویه اجرایی نشود دیگر پولی پرداخت شود و دوباره باید همان سیکل قبلی تصویب مصوبه را طی کنیم.

شهبازی ادامه داد: در کشور کمتر پروژه ای را میتوان یافت که دو مصوبه هیئت دولت داشته باشد و این موضوع پرداخت وام بلاعوض که دوبار طی دوسال متوالی مورد تصویب قرار گرفته جزو استثنائات است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: روش و سیره فردی و اجتماعی امام صادق (ع) یکی از بهترین الگوهای مورد نیاز مسلمانان است، به کارگیری این سیره در زندگی، راه حل مناسب و عملی برای بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جوامع مسلمانان است.

وی تبلیغ عملی را مهم‌ترین روش تبلیغی ائمه دانست و خاطرنشان کرد: مؤثرترین روش امامان در عرصه تبلیغ، تبلیغ عملی بود، یعنی خود ایشان تجسم عالی ارزش‌های انسانی منطبق با تعالیم قرآنی بودند.

حجت الاسلام جعفرزاده با تبیین زندگانی آن امام همام گفت: حضرت امام صادق (ع) فردی بسیار راستگو و ساده زیست بوده و بسیار انفاق می‌کردند و به کسب روزی حلال اهمیت فراوان می‌دادند.

وی به ویژگی های رفتاری و فردی ایشان در ایجاد وحدیت رویه بین مردم آن زمان اشاره و تصریح کرد: از نگاه ائمه معصومین (ع) عالم واقعی کسی است که علمش همراه با عمل باشد و امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرمایند؛ عالم کسی است که رفتار او گفتارش را تصدیق کند و هر کس که کردار او سخن وی را تصدیق نکند او بر خلاف گفته اش باشد، عالم نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همراهی و همرنگی با مردم را از صفات بارز امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: در روایات متعددی مطرح شده که حتی در شرایط بحرانی امام اجازه نمی‌داد برای وی و خانواده‌اش امتیازی قائل شوند و در تمامی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی قناعت و همراهی با مردم را پیشه می‌کرد.

جعفرزاده بیان کرد: امام صادق (ع) توسط شاگردانش دستورالعمل‌های فردی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی را به مسلمانان آموزش داد تا از این رهگذر موفق شوند که مکتب اهل بیت (ع) را به جهان معرفی کند به گونه‌ای که رهنمودهای راهگشای آن بزرگوار در زمینه فردی، اجتماعی، سیاسی، تربیتی، برگ زرّینی در تاریخ شیعه است.

وی گسترش علوم دینی در زمان امام صادق (ع) را یادآور شد و بیان کرد: حضرت امام صادق (ع) در دوران امامت خویش توانست وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی را پی‌ریزی کند و در این راستا توفیقات سرشاری به دست آورد به طوری که حدود ۴ هزار نفر از مجلس درس او با واسطه و بدون واسطه استفاده می‌کردند و بسیاری از آنان به مقامات عالی علمی و فقهی نائل شدند.

کد خبر 6096019

دیگر خبرها

  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • یک قلب بزرگ پشت این چهره؛ دیگو کوستا در نقش قهرمان سیل‌زدگان برزیل / عکس
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت