Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زهرا ساعی با بیان اینکه در دولت یازدهم حقوق کارگران با توجه به نرخ تورم افزایش یافته است، اظهار داشت: در دولت سابق به این موضوع توجه نشده بود که در این رابطه کارگران با مشکلات زیادی مواجه شدند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری نامگذاری سال 96 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بهبود تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه به کارگران است، تصریح کرد: کارگران در تمامی عرصه های کشور حضور داشته و به نوعی چرخ اقتصاد کشور را می چرخانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانین مرتبط با کارگری باید فضای کسب و کار را برای آنها تسهیل کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه قوانین مرتبط با کارگری باید فضای کسب و کار را برای آنها تسهیل کند، افزود: قوانین حوزه کارگری باید به گونه ای باشد که کارگران از آسایش و رفاه بیشتری برخوردار شوند تا با آرامش به اشتغال و زندگی خود ادامه دهند.

ساعی با بیان اینکه دولت در رابطه با اعمال سه جانبه گرایی دولت، کارفرما و کارگر؛ در مورد کارگران موفق عمل کرده است، ادامه داد: اگر تعادل و توازن درستی میان این سه ضلع برقرار شود رضایت کارگران، کارفرما و دولت حاصل می شود.

قانون کار باید به نفع کارگران تقویت شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با بیان اینکه قانون کار باید به نفع کارگران تقویت شود، افزود: این قانون باید به گونه‌ای تقویت شود که علاوه بر اینکه کارفرما تمایل به کارآفرینی و ایجاد اشتغال داشته باشد رضایتمندی و دلگرمی کارگر به انجام کار را به عنوان قشر زحتمکش به طور کامل اغنا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تامین مسکن و امنیت شغلی کارگران جزو دغدغه های کارگران است که باید مورد توجه واقع شود، تصریح کرد: بخش اعظمی از اقدامات کمیسیون اجتماعی مجلس در حوزه اشتغال و کارگری و برگزاری جلساتی با مسئولان ذی ربط این حوزه‌ها بوده است؛ به طور قطع کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری مجلس مدافع حقوق کارگران بوده و از حقوق آنها با جدیت و قاطعیت دفاع می کنند.

مشکلات کارگران در برنامه ششم دیده شده است/معضل قراردادهای کار سفید امضا هنوز وجود داشته و رفع نشده است

وی با یادآوری اینکه مشکلات کارگران در برنامه ششم دیده شده است، گفت: مواردی مانند همسان سازی حقوق کارگران، پرداخت معوقات و ... در این لایحه مورد توجه قرار گرفت که دولت باید در زمان مناسب نسبت به تحقق آنها اقدام کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با بیان اینکه معضل قراردادهای کار سفید امضا هنوز وجود داشته و رفع نشده است، تصریح کرد: هر چند کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری‌هایی را در این رابطه داشته و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور مداوم بر لزوم به حداقل رساندن این قراردادها تاکید و تلاش هایی را داشته اما متاسفانه با توجه به شرایط فعلی کشور، تحریم ها، رکود اقتصادی و همچنین تعطیلی کارخانجات این معضل هنوز وجود داشته و رفع نشده است.

قراردادهای کار سفید امضا یکی از مشکلات جامعه کارگری است / تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر ویژه جهت حل این معضل

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قراردادهای کار سفید امضا یکی از مشکلات جامعه کارگری است بر لزوم اتخاذ تدابیر ویژه جهت حل این معضل تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات جدی کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری مجلس از دولت‌های آینده توجه بیشتر به قشر کارگری و رفع مشکلات آنها است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: وزارت کار در سال جاری با اجرای برنامه هایی تلاش خواهد کرد دغدغه جامعه کارگری درباره امنیت شغلی را رفع کند.

خلیل‌احمد سلامی امروز سه شنبه در جشن روز کارگر که به میزبانی تشکیلات خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار کرد: قشر پر تلاش کارگری در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی و تحقق شعار سال قرار دارد.

وی افزود: در این جنگ نابرابر که بواسطه تحریم‌های ظالمانه به ایران عزیز تحمیل شده است، کارگران و کارفرمایان همت و تلاش خود را برای خودکفایی کشور بکار گرفته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به جایگاه کارگران در دین مبین اسلام اشاره و ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق وظایف ذاتی خود و راهبری منویات مقام معظم رهبری، ارتقای وضعیت معیشتی و تأمین امنیت شغلی قشر کارگری را امسال دنبال می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند