Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسماعیل افضل پور، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با توجه به تنگناهای مالی، دولت به تنهایی قادر به آماده سازی زیرساخت های ورزشی نیست و خیران همانطور که در حوزه های اجتماعی و فرهنگی دولت را یاری می کنند می توانند در حوزه ورزش هم تاثیر بسزایی داشته باشند.
وی ادامه داد: تکمیل 85 پروژه نیمه تمام ورزشی استان از توان دولت خارج است و با توجه به نقشی که ورزش در جلوگیری از آسیب های اجتماعی جوانان دارد، فعالان این حوزه همانند گذشته، در به هدر نرفتن این سرمایه های ملی دولت را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، یاری رساندن در ورزش به نفس خود ارزشی در حد مدرسه سازی دارد زیرا در این مکان ها جوانانی سالم و با نشاط و دور از آسیب های اجتماعی و فرهنگی حضور می یابند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند« امر به ورزش امر به معروف است»، افزود: شروع 15 مجتمع ورزشی خیرساز در سال 95 در خراسان جنوبی گواهی روشن بر این سخن است و درصد بالایی از این پروژه ها در زمینه ورزش های پهلوانی احداث می شود بی شک روحیه پهلوانی و منش حضرت علی (ع) در این مکان ها تقویت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تکمیل 85 پروژه ورزشی نیاز به 70 میلیارد ریال اعتبار دارد، عنوان کرد: امیدواریم با همت دلسوزان به مسایل، مشکلات و معضل های اجتماعی و خیران بیشتر پروژه های نیمه تمام پس از تکمیل در اختیار جوانان قرار گیرد و فضای با نشاطی را برای آنها به ارمغان آورد.
وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته، 15 درصد بودجه دولتی استان در بخش ورزش، جذب شد، بیان کرد: با تمام تنگناهای مالی توانستیم 15 میلیارد ریال از بودجه تملک دارایی و سرمایه ای سال 94 جذب شود و سالن های ورزشی بانوان نهبندان، سرایان و چند پروژه دیگر تکمیل شد.
افضل پور اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شد که 27 درصد از مالیات بر ارزش افزوده در بخش ورزش و جوانان هزینه شود که 190 میلیارد ریال در سال به خراسان جنوبی تخصیص خواهد یافت که از این مبلغ 130 میلیارد ریال را در حوزه های عمرانی- ورزشی هزینه خواهیم کرد.

** برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان در بیرجند
افضل پور در ادامه از برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان در بیرجند خبر داد و گفت: این جشنواره از فردا (12 اردیبهشت) با هدف ارتقا نشاط و امید در بین نسل جوان برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: حساس سازی و الگوسازی نشاط و امید در بین جوانان از دیگر اهداف جشنواره است که با ترویج کارآفرینی، گردشگری، ورزش و نشاط اجتماعی و ... می توان این الگو را پیاده سازی کرد.
وی ادامه داد: در این جشنواره که به مناسبت هفته جوان برگزار می شود از جوانان پنج حوزه گردشگری، نشاط آفرینی، فضای مجازی، ورزش و مشارکت اجتماعی و کارآفرینی تجلیل خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه یکی از راه های ایجاد انگیزه در بین جوانان تجلیل از فعالیت های آنهاست، افزود: این اداره کل قصد دارد در جشنواره از سازمان های مردم نهاد حامی جوانان، مربیان و داوران برتر، حامیان و ورزشکاران برتر، خبرنگار برتر ورزشی و ... در این جشنواره قدردانی کند.
وی در ادامه عنوان کرد: اجرای موسیقی، استند آپ کمدی و تئاتر و دیگر برنامه های نشاط آفرین از مهمترین بخش های جشنواره است که امیدواریم محیطی با نشاط را برای جوانان به ارمغان آورد.

** تقویت ورزش باشگاهی و محلات در استان
افضل پور با اشاره به اینکه ورزش باشگاهی و محلات در استان باید تقویت شود، اظهار کرد: امروزه با ارتقا هتل داری، رستوران ها و افزایش پروازها و ... فضا برای تقویت ورزش های باشگاهی نسبت به گذشته فراهم تر است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: هیات های قهرمانی هم با شرکت در مسابقات کشوری، میزبانی مسابقات، استعداد یابی و تشکیل کلاس های آموزش داوران می توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.
وی در ادامه در ارتباط با اجاره سالن های ورزشی، بیان کرد: هیات های ورزشی می توانند در مزایده ها شرکت کنند و علاوه بر استفاده از سالن ها برای هیات مربوط سود آوری هم داشته باشند.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقه لیگ برتر اسنوکر قهرمانی باشگاه های کشور در بیرجند، گفته بود: یکی از راه های گسترش ورزش قهرمانی میزبانی مسابقات لیگ کشوری است و برگزای چنین مسابقه هایی فرصت مغتنمی برای توسعه ورزش استان است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا

مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس از استقرار نمایندگی اداره کل ورزش و جوانان در شهر صدرا تا پایان اردیبهشت خبر داد و گفت: با استقرار نمایندگی، ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری صدرا، رحیم خداجو در جلسه با تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت سال‌جاری نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر می‌شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام شود.

وی همچنین از اختصاص مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت صدرا خبر داد و افزود: تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار برای این پروژه اقدام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده می‌شود و تا پایان شهریور نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام خواهد شد.

خداجو اضافه کرد: با توجه به اینکه سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا در اختیار هیئت اسب دوانی شیراز است، پیگیری لازم انجام می‌شود تا این سالن ورزشی در اختیار ورزشکاران شهر صدرا قرار گیرد.

در ادامه این جلسه خداکرم فیروزمند عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حقوقی شورای اسلامی شهر جدید صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال‌آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

همچنین مرتضی زارع یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی صدرا که در این جلسه حضور داشت با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش توسط سرمایه‌داران، تصریح کرد: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط دو زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا، هفت زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این کار از وظایف ذاتی اداره ورزش و جوانان بود اما به دلیل نبود نمایندگی این اداره کل در شهر صدرا، شهرداری و شورای اسلامی آن را انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران در این شهر جدید وجود ندارد، این همت مجموعه اداره کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

زارع همچنین با انتقاد به رها شدن زمین بلوار حافظ که قرار بود به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقمندان تبدیل شود، گفت: بعد از گذشت چندین سال هنوز این زمین بلاتکلیف مانده است.

به گزارش ایمنا، در این دیدار صمیمانه هرکدام از ورزشکاران و و مربیان و مطالبه‌گران مشکلات و دغدغه‌مندی حوزه ورزش در شهر صدرا را بیان داشتند، آنها مهمترین مشکل شهر صدرا را استقرار نداشتن دفتر نمایندگی این اداره کل در شهر صدرا و اجرا نشدن و همچنین تکمیل نشدن پروژه‌های نیمه‌تمام و تخصیص پیدا نکردن بودجه کافی به تیم‌های ورزشی این شهر اعلام کردند.

کد خبر 749714

دیگر خبرها

  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند