Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@00:50:20 GMT

تست: شما به‌زودي گرد مي‌شويد؟!

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۱۱۴۱

خبرگزاري آريا -
2- قبل از ناهار به خانه مي‌رسيد و به‌شدت گرسنه هستيد. چه غذايي را انتخاب مي‌كنيد؟
الف- چيزي نمي‌خورم و تا وقت ناهار صبر مي‌كنم.
ب- يك يا دو عدد ميوه مي‌خورم.
ج- يك تكه نان تست با مقداري پنير انتخاب مي‌كنم.
د- يك بسته چيپس عالي است!
ه- مقداري شكلات، چيپس و آبنبات كه هميشه روي ميز پيدا مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



3- نوشيدني مورد علاقه‌تان كدام است؟
الف- آب
ب- آبميوه‌هاي طبيعي
ج- چاي و قهوه
د- نوشابه‌هاي گازدار
ه- همه موارد

4- هر چند وقت يك‌بار ورزش مي‌كنيد؟
الف- تقريبا هر روز
ب- چند بار در هفته
ج- هر چند هفته يك‌بار
د- يك يا دوبار در سال
ه- تقريبا هيچ‌وقت

5- وزن دوستان‌تان نسبت به شما چگونه است؟
الف- دوستان من نسبت به خودم لاغر‌تر هستند.
ب- به دنبال اين هستم كه مانند دوستانم متناسب باشم.
ج- بعضي از آنها وزن‌شان از من بيشتر است.
د- نسبت به دوستانم كمي اضافه وزن دارم.
ه- من و دوستانم همگي چاق هستيم!

6- در يك روز تعطيل پاييزي كه هوا خوب است چه فعاليتي انجام مي‌دهيد؟
الف- براي ورزش و فعاليت در هواي خوب بيرون مي‌روم.
ب- با دوستانم براي پياده روي قرار مي‌گذارم.
ج- همراه دوستانم به پيك‌نيك مي‌رويم.
د- ترجيح مي‌دهم در خانه بمانم، روي كاناپه لم بدهم و تلويزيون ببينم.
ه- تمام روز در خانه استراحت مي‌كنم و غذاهاي مورد علاقه‌ام را مي‌خورم.

7-وقتي به ‌مهماني دعوت مي‌شويد چطور خودتان را سرگرم مي‌كنيد؟
الف- فعاليت زيادي دارم و از موسيقي لذت مي‌برم.
ب- ضمن حرف زدن با دوستان حركات موزون انجام مي‌دهم.
ج- ساندويچ‌هاي كوچكي انتخاب مي‌كنم و كمتر روي صندلي مي‌نشينم.
د- ترجيح مي‌دهم به ميز سرو غذا و پيش‌غذا نزديك باشم و كمتر از جايم بلند مي‌شوم.
ه- يك صندلي مناسب نزديك ميز غذا پيدا مي‌كنم، به دنبال خوراكي‌هاي مختلف هستم و صندلي‌ام را حفظ مي‌كنم!

8-درباره تناسب‌اندام‌تان چطور فكر مي‌كنيد؟
الف- فكر مي‌كنم اندام متناسبي دارم و وزن من نسبت به قدم متناسب است.
ب- در مرز چاقي هستم و اگر كمي زياده‌روي كنم، به سرعت چاق مي‌شوم.
ج- كمي اضافه وزن دارم و بهتر است چند كيلو لاغر‌تر باشم.
د- اين روزها كم‌تحرك هستم و زياد غذا مي‌خورم و روز به روز چاق‌تر مي‌شوم.
ه- اضافه وزن زيادي دارم و فكر مي‌كنم بيش از حد چاق هستم.

9- وزن شما چقدر براي‌تان مهم است؟
الف- مي‌دانم اندام متناسبي دارم و هر چند وقت يك‌بار وزنم را كنترل مي‌كنم.
ب- كمي نگران افزايش وزنم هستنم و گاهي خودم را وزن مي‌کنم.
ج- در خانه يك ترازو دارم و مراقب افزيش وزنم هستم.
د- هر روز خودم را وزن مي‌كنم تا مبادا وزنم زياد شده باشد.
ه- هر روز صبح خودم را وزن مي‌كنم و از اينكه عقربه‌هاي ترازو بالا مي‌رود، حسابي دلخور مي‌شوم.

10- وقتي حوصله‌تان سر مي‌رود با غذا خوردن خودتان را سرگرم مي‌كنيد؟
الف- هرگز، به دنبال فعاليت‌هاي ديگري مي‌روم.
ب- سعي مي‌كنم خودم را از مواد غذايي پركالري دورنگه دارم.
ج- با غذا خوردن خوشحال مي‌شوم و احساس كسالت و بي‌حوصلگي ندارم.
د- گاهي اوقات خودم را با خوردن مشغول نگه مي‌دارم.
ه- دوري از غذاهاي خوشمزه برايم غير ممكن است و هر وقت فرصت كنم غذا مي‌خورم.

نحوه امتيازدهي
حال وقت حساب و کتاب است. براي اينکه بفهميم تا مرز چاقي چقدر فاصله داريم امتيازها را با دقت محاسبه کنيد.

به هر پاسخ الف 5 امتياز، به هر پاسخ ب 4 امتياز، به هر پاسخ ج 3 امتياز، به هر پاسخ د 2 امتياز و به هر پاسخ هـ يک‌امتياز دهيد. نتايج آزمون به شما کمک مي کند تا نسبت به وزن تان آگاهي بيشتري داشته باشيد و با تغيير سبک زندگي از چاقي دور بمانيد.

10 - 20
شما به‌شدت چاق هستيد. اين احتمال وجود دارد كه به دليل اضافه وزن در كارها و فعاليت‌هاي روزمره دچار مشكل شويد. شايد نظر شخصي شما اين باشد كه چندان هم چاق نيستيد اما تست به شما مي‌گويد كه به زودي از اين هم چاق‌تر مي‌شويد. نداشتن فعاليت كافي، تنبلي و پرخوري سلامت شما را تهديد مي‌كند.

اين احتمال وجود دارد كه امراض و بيماري‌هاي مزمني مانند ديابت، ناراحتي قلبي، مشكلات گوارشي و. . . در كمين شما باشد يا شايد در حال حاضر هم به آنها مبتلا باشيد. همين حالا فرصت خوبي است تا براي سلامت‌تان فكر كنيد. حتي اگر با وجود چاقي خودتان را دوست داريد و از اندام‌تان راضي هستيد، باز هم لازم است براي كاهش وزن و پيشگيري از بروز بيماري‌ها هر چه سريع‌تر خودتان را به مطب متخصص تغذيه برسانيد و خيلي زود در يك باشگاه ورزشي ثبت نام كنيد.

21 - 30
در مرز چاقي قرار داريد و با كمي بي‌احتياطي به سمت اضافه وزن جزئي سوق پيدا مي‌كنيد اما هنوز خيلي دير نشده و مي‌توانيد با تغييرات كوچكي در سبك زندگي‌تان از چاقي، اضافه وزن و بيماري‌هاي مرتبط با آن در امان بمانيد. كافي است از همين امروز برنامه غذايي‌تان را تغيير دهيد، برنامه‌اي براي ورزش روزانه داشته باشيد و از خوراكي‌هاي ناسالم دست بكشيد.

علاوه بر اين زمان مناسبي را براي خوردن غذاهاي سالم در نظر بگيريد و سعي كنيد از پرخوري يا مصرف ميان‌وعده‌هاي پرچرب و پركالري پرهيز كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد براي كنترل وزن‌تان اقدام كنيد و زمان مناسبي است كه به خودتان بياييد و براي تغيير مصمم شويد. شايد در ابتدا براي‌تان سخت باشيد ولي با رژيم و ورزش به سرعت متناسب مي‌شويد.

31 - 40
وزن شما نسبتا متناسب است و تا رسيدن به مرز چاقي كم و بيش فاصله داريد. با اين وجود شايد چند مورد سبك زندگي ناسالم هم داشته باشيد كه سبب چاقي شما نمي‌شود اما در طولاني‌مدت ممكن است اضافه وزن جزئي را همراه داشته باشد. در هر دهه از زندگي سوخت و ساز بدن‌تان كم مي‌شود. پس اگر به چهار يا پنجمين دهه زندگي‌تان رسيده‌ايد كالري كمتري به بدن‌تان برسانيد.

چربي‌هاي ناسالم و شيريني‌جات دشمن اصلي سلامت شما هستند. اگر تحرك روزانه‌تان كافي نيست براي داشتن برنامه ورزشي منظم همين امروز اقدام كنيد و از مشورت با مربيان غافل نشويد. چربي‌هاي موضعي تناسب اندام شما را به‌شدت به هم مي‌زند و بهترين راه براي مقابله با آنها ورزش است.

41 - 50
اندام متناسبي داريد و نيازي نيست از بابت چاقي نگراني داشته باشيد. ورزش منظم و پرهيز از فست‌فودها به شما كمك مي‌كند تا بدن سالمي داشته باشيد. نسبت به مواد پركالري و چاق‌كننده آگاهي داريد و به‌موقع از غذا خوردن دست مي‌كشيد. از طرف ديگر در زمينه مواد غذايي مختلف، كالري دريافتي روزانه و توجه به مواد غذايي مفيد اطلاعات خوبي داريد و سعي مي‌كنيد دانش‌تان را در زمينه تغذيه و تناسب اندام بالا ببريد.

با اين سبك زندگي مي‌توانيد خودتان را از ابتلا به بيماري‌هاي مزمن رايج دور نگه داريد و به طول عمرتان بيفزاييد. اگر اين سبك زندگي سالم را ادامه دهيد، چاقي و بيماري‌هاي مرتبط با آن سراغ‌تان نمي‌آيد و از داشتن اندامي متناسب هميشه به خودتان افتخار مي‌كنيد.

چطور در رستوران چاق نشويم؟
شايد يكي از عادت‌هاي شما اين است كه آخر هفته‌ها همراه با دوستان‌تان به رستوران مي‌رويد و در يك دورهمي دوستانه لحظات لذت‌بخشي را مي‌گذرانيد. اما اين عادت مي‌تواند با اضافه وزن همراه باشد. اگر مي‌بينيد رستوران رفتن سبب چاقي شما شده كافي است بعضي از عادت‌هاي‌تان را تغيير دهيد.

شريكي غذا سفارش ندهيد
شايد دوست شما بخواهد دونفري يك پيتزا مخصوص بزرگ بخوريد. اين پيشنهاد‌هاي شراكتي از نظر اقتصادي مقرون به صرفه‌تر هستند و هزينه آخر هفته شما را كاهش مي‌دهند اما اگر به فكر سلامت و پيشگيري از اضافه وزن هستيد چنين پيشنهاي را قبول نكنيد. شايد دوست شما وزن متناسبي دارد يا فعاليت بدني‌اش بيشتر است. پس به توصيه متخصصان توجه كرده و رژيم غذايي خودتان را دنبال كنيد. از روي منو به دنبال غذاهايي باشيد كه به نظر كم‌حجم و سالم‌تر هستند. با يك پيتزا سبزيجات كوچك موافقيد؟
منبع:مجله زندگي ايده آل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فال ابجد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدارترین فال‌ها روزانه محل ارجاع افراد زیادی است. بر خلاف تصورات در عصر جدید، باور به طلاع‌بینی و فال همچنان در میان بسیاری از جامعه وجود دارد. 

به گزارش «زی‌سان»، فال ابجد که از آن به عنوان فال چوپ نیز یاد می‌شود، به دلیل قدمت تاریخی در میان ایرانیان بسیار محبوب و پرمراجعه است. بسیاری از افراد بسیار مشتاق هستند که در مورد آینده خود بدانند یا حداقل اقبال روزانه خود را از درون روابط پیچیده جهان هستی ببینند. 

فال حروف ابجد از قدیم الایام کاربرد فراوانی داشته است. حروف ابجد قالبی برای ارزش‌گذاری عددی و مرتب کردن حروف عربی است که مخصوصا در قدیم کاربرد‌های زیادی در علوم غریبه، نجوم، عرفان و طالع بینی بسیار مورد توجه بود. حروف ابجد بر پای اولیه خط فنیقی به هر کدام از حروف یک ارزش عددی می‌دهد. یعنی از مجموع ۲۸ حرف الفبای زبان عربی، اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ قابل ارائه است. 

برای اینکه بتوان حروف ابجد را آسا‌ن‌تر به خاطر سپرد هر چندتا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می‌شوند. این واژه‌ها عبارت‌اند از: «اَبْجَدْ – هَوَّزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَّذْ – ضَظِغْ». البته حروف ابجد کاربرد‌های فراونی نیز دارد که ازجمله آنها صفحه‌بندی (ترتیب‌بندی)، رمزگذاری، موسیقی، اسطرلاب، نجوم و عرفان است. 

در موضوع طالع بینی با حروف ابجد، هر ماه طالع خاص خود را دارد. این ماه‌ها عبارتند از: برای فال حروف ابجد به هر ماه طالعی نسبت داده‌اند که اسامی این ماه‌ها به ترتیب عبارت هستند از: حمل، ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت. 

با این تفاسیر در ادامه فال ابجد امروز جمعه ۷ اردیبهشت برای متولدین ماه‌های مختلف سال ارائه شده است.

فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین فرودین

د آ ب

در این نیت که کرده‌ای هیچ خیری نیست. ازآن چشم پوشی کن اگر رنج و آسیبی به تو رسیده است به خاطر چشم زخم است باید صبر کنی تا گره‌ کارت باز شود. با کسی در این مورد صحبت نکن و از خصومت بپرهیز. به زودی تغییر محسوسی در زندگیت پدید می‌آید به خداوند توکل کن و منتظر بمان.


فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

آ آ آ

به زودی گره‌ی کارت باز می‌شود و به هر خواسته‌ای که داری می‌رسی. ممکن است کسی به زودی به جمع خانواده‌ی شما افزوده شود. دوستان خوبی داری به وقت نیاز با آن‌ها مشورت کن. تا حدی از شر بدخواهان در امان هستی. در چند روز آینده یک خبر خوشحال کننده می‌شنوید. اگر ارزو و یا نیتی داری به آن می‌رسی. در کارهایت به خدا توکل کن تا به امید حق کارهایت درست به انجام برسد رازت را به هر کس نگو خوددار باش و از بدی‌ها پرهیز کن. آنچه را که انتظار داری انشا الله به زودی به دست خواهی آورد.

فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

آ ج د

هر نیت و قصدی که داری بر آورده خواهد شد، چه مادی و چه معنوی. به زودی پول، ملک یا مقامی به دست می‌آوری. کسی قصد صدمه زدن به شما را دارد، موفق نمی‌شود ولی مراقب باش، چون آدم حیله گری است اگر چیزی را از دست داده‌ای دوباره به دست می‌آوری اگر قصد انجام کاری داری، دودل نباش، آن کار را انجام بده، چون به مقصود می‌رسی.

فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

ب د ب

به زودی مشکل یا ناراحتیت بر طرف می‌شود، اما نباید از کسی توقع خیر و راحتی داشته باشی. چیزی را از دست داده‌ای که به زودی به دست می‌آوری. اگر با کسی دعوا و مخاصمه‌ای داری عاقبت به نفع تو تمام می‌شود. اگر چنین قصدی را اکنون دارید چند روزی صبر کنید و سپس به آن اقدام کنید. به زودی گشایش و توفیقی نصیب تو می‌شود و کارت بالا می‌گیرد.


فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین مرداد

آ د ج

طالعت خوب است، اما از نیتی که کرده‌ای منصرف شو تا عاقبت کارت خیر شود. از بدی‌ها پرهیز کن. رازت را نگه دار تا در حق تو دروغ نگویند از خوابی که دیده‌ای نترس عاقبت خوب خواهد شد، اما آن را برای کسی بازگو نکن. از همنشین بد دوری کن یک نفر که نان و نمک تو را می‌خورد و ادعای دوستی با تو را دارد، با تو روراست نیست البته نمی‌تواند صدمه‌ای به تو بزند ولی مراقب او باش و به خدا توکل کن.


فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

د آ آ

آینده‌ خوبی در پیش داری اگر همتت را به کار بگیری، با موفقیت فاصله‌ای نداری افکار و نیات پاک در سر داشته باش تا خداوند تو را در کارهایت یاری دهد. به زودی گشایشی در کار‌ها پیدا می‌شود. از چیزی نگرانی در دل داری، نگران نباش. اگر چیزی را از دست داده‌ای به صلاح تو بوده، خیری در آن است.


فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین مهر

ج د ج

فالت خوب است اگر صبر داشته باشی به مقصود می‌رسی. گشایشی در کارت دیده می‌شود. باید برای رسیدن به مقصود خود نیز همت و کوشش کنی کسی با تو دشمنی می‌کند. مراقب خودت باش اگر گم شده‌ای داری آن را پیدا میکنی اگر مسافر یا غایبی داری از او خبر به دست می‌آوری.


فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

ب ب د

طالع خوبی است و نیتت بر آورده می‌شود. به زودی از غم‌ها رها می‌شوی زیرا فالت نوید خیر و سعادت می‌دهد. در کارهایت همچنان کوشا باش تا موفقیت و پیروزی نصیب شود. مراقب بدخواهان باش و رازت را به هرکس نگو با کسی خویشی یا دوستی خواهی کرد که بسیار خوب است. در زندگی دو دل نباش. در نماز کاهلی نکن تا به مراد و مقصود برسی ان شا الله.


فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

ج د ب

در این زمان طالعت خوب نیست بهتر است از قصد و نیت خود منصرف شوی. کسی قصد فریب دادن تو را دارد مراقب باش فریب او را نخوری نمی‌توانی همه را دوست خود بدانی بعضی‌ها افکار فتنه انگیز دارند. اگر کسی نصیحتی به تو کرد، آن را بپذیر تا صدمه نبینی. اگر قصد انجام کاری داری چند روزی صبر کن تا شرایط بهتر شود.


فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین دی

ج آ ج

به آنچه که نیت کرده‌ای می‌رسی، اما باید صبر داشته باشی کسی در پی بدگویی و صدمه زدن به توست، اما موفق نمی‌شود. این روز‌ها نادانی می‌کنی و به اندرز و نصایح دیگران توجه نمی‌کنی. در این فکر هستی که عاقبت کارت چه می‌شود. اگر صبر کنی کارت سر و سامان می‌گیرد اگر قصد انجام کاری را داری چند روزی دست نگهدار.

فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

د ب د

طالع خوبی داری و به خواسته ات می‌رسی. روزی حلال به دست تو می‌رسد. قدرش را بدان سعی کن به کسی خیانت نکنی، چون صدمه‌ بزرگی خواهی خورد. اگر قصد سفر دوری داری، از آن منصرف شو زیرا به رنج و زحمت خواهی افتاد و از کار و تلاش غفلت مکن تا به مقصود برسی ان شا الله

فال ابجد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

آ ج آ

به آنچه که نیت کرده‌ای می‌رسی، ولی باید صبر کنی نه اینکه تعجیل کنی. اگر تعجیل کنی از کارت پشیمان می‌شوی. از قصدی که داری دور شو. با کسی نزاع نکن. راز دل خود را به کسی نگو. از شخصی گندمگون که قدی متوسط دارد و روی او یک نشان است دوری کن. از اعمال بد دست بردار و مال حرام نخور. به خداوند توکل کن تا از غم و رنج در امان باشی.

tags # فال ابجد ، فال سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مالک متمول استقلال این سوپراستار را می‌خرد؟
  • فال ابجد امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم/ دبیر به زودی معرفی می‌شود
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • فال ابجد امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند