Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@04:43:20 GMT

انرژي مثبت را با اين روش هاي ساده جذب کنيد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۱۱۴۲

خبرگزاري آريا -
شاد بودن و شاد زيستن آسان است اگر بخواهيم

وقتي ناراحت و بي حوصله هستيد جذب انرژي مثبت محيط ، کار سختي به نظر مي رسد اما اگر باور داشته باشيم که شادي و غم زاييده شرايط محيطي اطراف ما نيست بلکه حاصل انتخاب ماست آن وقت انتخاب بين شادي و غم آسان مي شود.

10 روش براي جذب کردن انرژي مثبت

شاد بودن و شاد زيستن آسان است اگر بخواهيم :

روز خود را با دعا، نيايش و شکرگذاري شروع کن
زماني که دعا کردن را شروع مي کني ، انگار دري را باز کرده و به سوي خدا گام بر مي داري.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دعا و شکرگذاري تو را به منبع خلقت وصل مي کند و همين حضور در محضر خالق ، حال و هوايي مثبت در تو ايجاد کرده و ميزان انرژي مثبت در وجود تو را چندين برابر مي کند که باعث آرامش کل وجود شما مي شود.

همان طور با ديگران رفتار کن که دلت مي خواهد با تو رفتار شود
وقتي روز خود را با دلخوري آغاز کني ، تمام روزت را تباه کرده اي. وقتي فکر کني که ديگران هم عين خودت هستند و فقط از لحاظ ظاهر با تو فرق مي کنند ، ديگر دلت نمي خواهد در مقابل آنها جبهه بگيري و احساسات منفي ات را نثارشان کني. توجه داشته باش که رفتار آگاهانه ات باعث مي شود انرژي مثبت اطرافيان را به سوي خودت جذب کرده و باتري وجودت را با انرژي مثبت آنها شارژ کني.

در هر وضعيتي سعي کن بيشتر جنبه هاي مثبت را ببيني و بر روي آنها تمرکز کني
در اصل ، هر وضعيتي از زندگي ، سراسر عظمت و فيض الهي را به تصوير مي کشد و حقيقت واحدي را آشکار مي کند : در همه چيز خير و در همه کس روح الهي نهفته است. وقتي با اين ديد ، به دنيا بنگري خير و برکت الهي از کائنات به سوي تو سراريز مي شود.

از کنترل کردن همه چيز دست بردار
زندگي جاري است و ذات آن تحول و دگرگوني است. هر چقدر در برابر زندگي جبهه بگيري ، بيشتر رنج مي بري. هر موقع که بخواهي اوضاع و شرايط زندگي را کنترل کني ، حالت اضطراب و فشار عصبي به تو دست مي دهد که همين باعث توليد انرژي منفي مي شود. فقط تصور کن که زندگي ، رودخانه اي پرجوش و خروش است ، آيا فايده اي هم دارد که با آن دست به گريبان شوي؟ بهتر نيست که آن را رها کني و با جريان زندگي پيش روي؟ وقتي خودت را در اختيار جريان زندگي بگذاري ، کلي انرژي مثبت ايجاد مي کني و در نتيجه خير و برکت و فيض الهي را به سوي خود مي کشاني.


در هر وضعيتي سعي کن بيشتر جنبه هاي مثبت را ببيني و بر روي آنها تمرکز کني


زندگي پر از صلح و صفا را تجسم کن
ذهن تو هم مثل ذهن بيشتر مردم به افکار منفي معتاد شده است. لازم است آگاهانه اين اعتياد را ترک کني تا انرژي مثبت جذب شود. هوشيار باش و بگذار تصاوير هولناک ناشي از تفکر منفي از ذهنت بيرون برود. در عوض جريان آرامي از زندگي را مجسم کن. اين تغيير نگرشي ذهني که موجب جذب انرژي مثبت مي شود ، خودت را هم مات و مبهوت مي کند.

نگران آينده نباش، تنها برنامه ريزي کن و به خدا توکل کن
در طول تاريخ بشريت ، نگراني به هيچ کس خدمتي نکرده است. هر آنچه که قرار است رخ دهد ، عملي مي شود. کاري هم ازدست تو بر نمي آيد. در اصل هر آنچه را که تو از بابت آن نگران هستي ، در اکثر مواقع روي نمي دهد. پس چرا انرژي ات را روي نگراني هدر مي دهي؟ هر نوع نگراني باعث مي شود درونت را پر از انرژي منفي کني که به راحتي سلامتي تو را به خطر مي اندازد. کافي است عاقلانه برنامه ريزي کني و بعدش هم به خدا توکل کني.

از دلخوري دست بردار
گذشته ها گذشته ، گذشته برنگشته و جزو خاطرات تو شده است. آيا امکان دارد در گذشته زندگي کني؟ به هيچ وجه! به هر حال اگر مدام خاطرات ناخوشايند گذشته را در ذهنت جا بدهي هميشه يک جورايي دلخور هستي. پس عفو و بخشش را يادبگير و با اين حرکت ، يک عالم انرژي مثبت جذب کن.

اوقاتي را در طبيعت سپري کن
دلت مي خواهد انرژي مثبت جذب کني! سري به طبيعت بزن. به پارک برو ، به درختان و گل ها نگاه کن که چگونه با وزش باد ، باوقار و متانت حرکت مي کنند. ببين چگونه آرامش و صفا را از وجودشان منعکس کرده و انرژي مثبتشان را به تو منتقل مي کنند؟

در مقابل ديگران جبهه نگير
هنگام معاشرت با ديگران سعي کن که حضورت آگاهانه باشد تا اينکه در ذهن خودت ساکن باشي. بگذار مردم هم حرف خودشان را بزنند و عقايدشان را ابراز کنند. دست از جبهه گيري بردار تا مردم جذب طبيعت آرام تو شوند ، چون انرژي مثبت است که از تو ساطع مي شود.

آرامش را در وجودت احساس کن
چشمانت را ببند و سعي کن که از درون ، جسمت را احساس کني. از سبکي و آرامش که در وجودت ايجاد مي شود تعجب مي کني. همين سبکي موجب جذب انرژي مثبت و بيرون راندن انرژي منفي مي شود. با به کارگيري روش هاي بالا انرژي مثبت را جذب مي کني. يادت باشد که طبيعت و سرنوشت تو ايجاب مي کند که لحظه به لحظه هوشيار و در زمان حال باشي تا آرامش و انرژي مثبت جذب شده را هم به ديگران انتقال دهي.

منبع : fekreno.org

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برآوردها هر ماه ۱۰ تن زعفران به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود. علی حسینی گازار، عضو هیأت رییسه شورای ملی زعفران درباره صحت این موضوع به مهر گفت: قاچاق نمی‌تواند آمار داشته باشد چون اگر رسمی است چرا مانع آن نمی‌شوند. اعداد ذکر شده برآوردی اعلام می‌شود. به عنوان مثال صادرات رسمی به‌اضافه مصرف داخل با توجه به حجم کشت، عدد قاچاق برآورد می‌شود. اگر موانع صادراتی برداشته و صادرات شفاف انجام شود قاچاق هم برچیده می‌شود.

قاچاق قانونی

وی افزود: تعهد ارزی صادرکننده را ملزم می‌کند ارز را ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار آزاد به بانک مرکزی تحویل دهد که این خود گلایه‌هایی را به وجود آورده است. ضمن اینکه برای تحویل و دریافت پول هم به دلیل تحریم مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به صادرات زعفران به افغانستان تصریح کرد: سالانه ۲۰ تا ۳۰ تن زعفران به شکل قانونی به افغانستان صادر می‌شود که باید پرسید آیا این کشور مصرف کننده این حجم زعفران است؟ علاوه بر اینکه کشاورزان این کشور به کمک پیاز زعفران ایرانی خود نیز تولید دارند.

حسینی گازار در توضیح بیشتر عنوان کرد: افغانستان با اجازه رسمی وزارت فلاحت خود زعفران ایرانی را به نام تولید افغانستان بسته بندی و دوباره به کشوری مانند هندوستان صادر می‌کند. این می‌شود که بخشی زیادی از این محصول گران بها رسمی و غیررسمی قاچاق می‌گردد.

وی گفت: مدیریت داخل به راحتی اعتبار ایران را تقدیم کشور دیگر می‌کند تا برای خود بازار سازی کند. به این ترتیب با محصول ایرانی برای خود ارزآوری دارد.

افت ۷۰ درصدی تولید زعفران

عضو هیأت رئیسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه تاریخ زعفران ایران قدمت ۳ هزار ساله دارد، گفت: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی و آمار مراکز دولتی، حدود ۱۲۳ هزار هکتار از سطح کشور زیر کشت زعفران است که باید بیش از ۱۰۰۰ تن زعفران برداشت شود در حالی که تولید فعلی یک چهارم این عدد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن است.

حسینی گازار افزود: بر اساس یک فرمول هر سال بین ۵ تا ۱۰ درصد سطح زیر کشت این محصول اضافه می‌شود چون مزارع هر چند سال یک بار باید جایگزین شوند و به نسبت این جایگزینی باید ۲ تا ۳ برابر سطح زیر کشت افزوده شود. بنابراین اگر تا چند سال قبل ۱۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران داشتیم قطعاً امروز این عدد به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار هکتار رسیده است که باید ۱۰۰۰ تن محصول داشته باشد اما چرا فقط ۳۰۰ تن زعفران در کشور تولید می‌شود.

کشت سلیقه‌ای زعفران

این فعال در حوزه کشاورزی در ادامه سخنان خود یادآور شد: زعفران محصولی مناسب برای سرزمین‌های کم آب بوده زیرا در تابستان نیاز به آبیاری نداشته و در زمستان هم با بارش رشد می‌کند. همچنین کشت آن ویژه بوده و تا ۷ سال نیاز به کشت مجدد ندارد؛ تنها باید درست مدیریت شود.

وی گفت: در دهه ۵۰ تا ۶۰ عملکرد زعفران در هر هکتار بین ۶ تا ۷ کیلو گرم بود در حال حاضر با وجود افزایش سطح زیر کشت عملکرد به زیر ۳ کیلو گرم رسیده است. بر اساس آمار اعلامی مراکز دولتی از میزان کشت اینکه تولید ۲۲۰ تا ۲۳۰ تن زعفران در سال است یعنی عملکرد در هکتار حدود ۲ کیلو گرم بوده که با توجه به هزینه کرد در نیروی انسانی، انرژی، برق و… برای تولید ۱۰۰۰ تن برداشت، این عدد رضایت بخش نیست.

عضو هیأت رییسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه درآمد کشاورز کاهش پیدا کرده که افزایش پیدا نکرده است، اعلام کرد: فعال این حوزه نیاز به آموزش دارد تا عملکرد در هکتار کشت خود را افزایش دهد وگرنه افزایش قیمت‌ها منجر به تورم می‌شود.

وی درباره وضعیت قیمت این محصول لوکس در بازار جهانی گفت: هر کیلو گرم زعفران حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان بوده که تا ۵ ماه قبل این مبلغ، ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان بود. در واقع واسطه‌ها قیمت‌ها را در بازار مدیریت می‌کنند.

حسینی گازار با اشاره به فراگیری کشت زعفران در کشور اظهار کرد: افزایش قیمت، کشت زعفران را در کشور فراگیر کرده اما تولید سیستمی و اصولی نیست و هر کشاورز با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود که همگی سلیقه‌ای است در بسیاری از استان‌ها تولید زعفران با عملکرد پایین در حال انجام است. این امر ناشی از عملکرد و سیاست گذاری نادرست نهادهای متولی است.

کد خبر 6091656 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • مثبت خبر؛ اخبار خوب هفته در استان سمنان
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!
  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • آرزوی ساده یک معلم+ فیلم
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران