Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح و بهره برداری دو خط خودرو گروه صنعتی ایران خودرو، با تبریک روز میلاد با سعادت امام سجاد (ع) و روز تکریم و پاسداشت از مقام معلم گفت: اگر افتخار حضور در جشن شما را دارم و شما گام جدیدی برای پیشرفت کشور بردارشته‌اید، از برکت درس معلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه تحولات فناورانه و صنعت و سایر بخش‌های تولید به زحمات معلمان سختکوش ما برمی‌گردد. ما نباید کلاس درس و اساتیدمان را که راه زندگی را به ما آموختند و علم و مهارت را به ما یاد دادند، فراموش کنیم.

آدم در سنگرها احساس غرور می‌کرد

رییس جمهور با بیان اینکه به هر سالن ایران خودرو که می‌رفتم یاد سنگرهای دفاع مقدس افتادم، اظهار داشت: در سنگرها آدم احساس غرور می‌کرد. افراد برای عزت و استقلال کشور و ملت خود می‌ایستند و مقاومت می‌کنند و دل ملت را شادمان و دشمن را مایوس می‌کنند. 

ما به تولید داخلی نه نمی‌گوییم

او با تاکید براینکه کارگران، مهندسان و مدیران ما تلاش کردند تا به فشار دیگران و توطئه دیگران نه بگویند، تصریح کرد: ما به تولید داخلی نه نمی‌گوییم. اگر کسی به تولید و خودرو داخلی نه بگوید کار درستی نیست. ما باید به بیگانگان نه بگوییم و به کسانی که برای تولید داخلی تلاش می‌کنند آری بگوییم.

صنعت خودرو فراز و فرودهای زیادی داشته است

روحانی افزود: ما در صنعت خودرو سرمان را بالا می‌گیریم و امروز وارد مرحله جدیدی می‌شویم. صنعت خودرو از صنایع قدیمی ماست که فراز و فرودهای زیادی داشته است و روزهای بد و خوبی داشتیم. 

باید از فرصت‌ها استفاده کنیم

رییس جمهور با بیان اینکه ایران در صنعت خودرو باید هم پا با دنیا باشیم، خاطرنشان کرد: باید از فضاها و فرصت‌ها استفاده کنیم. اگر سرمایه و تکنولوژی در بیرون است و مایل است به داخل بیاید و ما از آن استفاده نکنیم، این فرصت را از دست داده‌ایم. اگر بازاری وجود دارد که مایل به استفاده از کالاهای ماست و ما بهره‌مند نشویم، از این فرصت استفاده نکرده‌ایم. ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم.

تلاش دولت یازدهم فراهم کردن فرصت اشتغال برای جوانان بود

روحانی با بیان اینکه ملت انقلابی از فرصت‌ها استفاده می‌کند، ابراز داشت: اگر ملتی فرصت سرمایه‌گذاری و تکنولوژی و بازار را از دست بدهد ضرر کرده است. تلاش دولت یازدهم این بود که فرصت‌ها را برای اشتغال جوانان و کارآفرینان‌مان استفاده کند. ما به دنبال آماده کردن فضا بودیم. 

او یادآور شد: اینجا توصیح داده شد قطعه‌سازان در گذشته فقط از شنبه تا دوشنبه کار می کردند و این یعنی بازاری نبود. اینکه قطعه‌ساز ما امروز هر روز کار می کند این یعنی چرخ تولید ما چرخیده است و این همان شعار سال ۹۲ برای چرخش اقتصاد همزمان با چرخیدن سانتریفیوزها بود.

چرخ اقتصاد ایران قوی‌تر شده است

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه امروز چرخ اقتصاد به حرکت آمده و چرخش مدرنترین سانتریفیوژ هم به حرکت در آمده است، عنوان کرد: ما از آی‌.آر یک به آی.‌ٱر هشت رسیدیم و قدرت آن ۲۰ برابر دیروز شده است. چرخ صنعت ما هم قوی‌تر شده است. از شما می پرسم در سال ۹۲ چند خودرو تولید کردید و در سال ۹۵ چقدر تولید کردید؟ از تولید ۷۰۰ هزار خودرو در سال به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تولید رسیده است و این چرخش و حرکت اقتصاد ما.

افراط و تندحرف زدن ما را به رکود و تحریم رساند

روحانی اضافه کرد: افراط و تند حرف زدن ما را به رکود و تحریم رساند و اعتدال و میانه‌روی و درست حرف زدن با دنیا، دیگران را وادار به درست حرف زدن کرد و موجب شد تا در کشور سرمایه‌گذاری شده و تولید ایجاد شود.

برخی توافقات با فرانسه را کاغذی می‌دانستند

او با اشاره به سفر خود به پاریس و توافقات ایران و فرانسه در آن سفر بیان کرد: شما حتما بیاد دارید برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها در سفر به فرانسه گفتند که این توافقات کاغذی است و عملی نمی‌شود. آیا حرف دروغ، پررو و درشت را باید بلند بگویند؟ ماشین پژو ۲۰۰۸ که از الان تولید می‌شود کاغذی بود یا واقعی؟ اگر این خودرو تا چند ماه دیگر وارد بازار صادرات شود، کاغذی است؟

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما به مردم دروغ نگفته و نخواهیم گفت، یادآور شد: اساس کار ما شفافیت و صداقت است و اگر اشتباه کنیم عذرخواهی می‌کنیم. زبان ما برای عذرخواهی و بیان واقعیت‌ها دچار لکنت نمی‌شود.

عده‌ای می‌گویند باید حکومت کنیم

روحانی با بیان اینکه عده‌ای معتقد نیستند کشور مال مردم است، گفت: عده‌ای می‌گویند ما باید حکومت کنیم و مردم باید حرف ما را گوش کنند. مردم در برابر یک نفر تسلیم هستند و آن خداوند است. بعد از فرمان خدا باید تابع خواست مردم باشیم.

با تفکر تشریفاتی دانستن مردم به جایی نمی‌رسیم

او تاکید کرد: کشور مال مردم است. اگر این حرف را باور کردیم همه مسایل حل می‌شود ولی اگر مردم را تشریفاتی دانستیم با آن تفکر بجایی نمیرسیم.

رییس جمهور با بیان اینکه اساس دولت یازدهم این است که صاحب کشور مردم ایران هستند و خواست و مطالبات آنها باید مورد پذیرش همه قرار بگیرد، اظهار داشت: مردم براساس سخن امام خمینی ولی نعمت ما هستند. همه باید به پای صندوق آرا برویم چون میزان رای ملت است و براساس نظر مقام معظم رهبری رای مردم حق‌الناس است. 

دنیا را وادار به اعتراف کردیم. کار درستی کردیم یا غلط؟

روحانی با اشاره به دستاوردهای برجام تصریح کرد: امروز یکی از ثمرات تعامل سازنده با جهان این است که در تعامل سازنده با دنیا، آنها را وادر کردیم که بگوید و اعتراف کند آنچه درباره ایران مطرح می‌کردیم، دروغ است. کار درستی کردیم یا غلط؟ پی‌.ام.دی معنایش این است که آژانس اعلام کرد نسبت به گذشته فعالیت هسته‌ای ایران سوالی نداریم و پرونده بسته شد و رویکرد ما معطوف به آینده فعالیت‌های هسته‌ای ایران است. این بزرگترین فعالیت و دستاورد ما بود. مبنای تمام قطعنامه‌ها این اتهام بود. 

او تاکید کرد: عده‌ای می‌ترسند که بگویند این کار، کار دولت یازدهم است. نخیر، این کار، کار ملت ایران بود. 

تا وارد بازار رقابتی نشویم، قیمت و کیفیت اصلاح نمی‌شود

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه یکی از آثار تعامل سازنده را در این شهر (گروه صنعتی ایران خودرو) می‌بینیم، خاطرنشان کرد: ما با دنیا فناوری‌هایمان را تکمیل می‌کنیم. تعامل سازنده یعنی قطعه می‌گیریم و قطعه می‌دهیم. تعامل سازنده یعنی با شرکای خارجی کالا را باهم تولید و سپس به مردم تقدیم می‌کنیم و بعد برای آن باتوجه به ظرفیت طرف خارجی، بازار صادراتی ایجاد می‌کنیم. 

روحانی با بیان اینکه تا محصولی در بازار رقابت قرار نگیرد نه قیمت و نه کیفیت و نه آلودگی اش حل نمی‌شود، ابراز داشت: باید وارد بازار رقابتی شویم. اگر وارد بازار رقابتی شویم به ناچار قیمت را اصلاح می‌کنیم، کیفیت کالا را بهبود می‌بخشیم و آلودگی کالایمان را کمتر کنیم و با شرکت‌های دانش بنیان همکاری کنیم. 

برجام نیز همه دست به دست هم دادند

او تاکید کرد: امروز یکی از روزهای جشن ملی ماست که مهندسان و کارگران و مدیران باهم تلاش کردند. در برجام هم همه دست به دست هم دادند. کار امروز، محصول دست به دست دادن و کار مشترک برای تولید ملی و اشتغال است. هرچه تولید بالا برود و فضای اشتغال را بیشتر کنیم خانواده‌ها بیشتر خوشحال می‌شوند.

 رییس جمهور در پایان یادآور شد: امسال باید به سمت اشتغال و تولید برویم. امسال سال تولید و اشتغال است. امروز، روز افتخارآفرینی برای کشور و قدمی نو برای همکاری با دنیاست. 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد

آقای شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در صف اول حاضر شد و به سوالاتی در حوزه پتروشیمی پاسخ داد.

شاه میرزایی گفت: امروز ما بیش از ۷۵ مجتمع پتروشیمی در کشور به صورت فعال داریم که مجموع تولید این مجموعه‌ها بالای ۹۳ میلیون تن در سال است. امسال تلاش ما این است که با جهش بلندی از مرز ۱۰۰ میلیون تن تولید عبور کنیم.

او افزود: بخشی از برنامه ما جلب مشارکت و سرمایه گذاری مردم در صنعت پتروشیمی است. بخشی از این کار با بهبود فضای کسب و کار است و مردم سهام پتروشیمی‌های مولد و بازار آفریم را بخرند تا به این ترتیب سرمایه گذاری خرد مردم به سمت تولید هدایت شود. بخش تعاونی هم اعلام آمادگی کرده که در این حوزه ورود پیدا کند. بخش دیگری از اقدام نیز عرضه اعتبار است که سرمایه در گردش واحد‌های زنجیره تکمیلی را افزایش میدهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سالی که گذشت بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان، آورده واحد‌هایی بود که در سال‌های گذشته چیزی برای ارائه نداشتند. امسال این حرکت را استمرار می‌دهیم تا جهش تولید محقق شود. اما این مسئله شرطی هم دارد که خوراک پتروشیمی باید به صورت پایدار تامین شود.

شاه میرزایی گفت: برنامه ما این است سرمایه مردم را که در بازار‌های دیگر میتواند تورم زا باشد، از طریق بازار سرمایه به سمت تولید در پتروشیمی سوق دهیم. همچنین برنامه ساخت تجهیزات به سمت دانش بنیان‌ها برود تا با حضور آنها در تأمین کالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی، حضور مردم در اقتصاد و اشتغالزایی محقق شود.

این مقام مسئول در زمینه رفع موانع تولید در صنعت پتروشیمی گفت: یکی از اقداماتی که انجام شد، کاهش دوره تعمیرات واحد‌ها بود تا در رسیدن خوراک به پایین دست اختلال ایجاد نشود. 

او در خصوص جمع آوری مشعل چاه‌ها گفت: حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی دو سال و نیم آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه‌ها کشور نخواهیم دید. برای مشعل‌های صنعت پتروشیمی هم برنامه ریزی شده و در حال حاضر نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است. باقی مانده نیز مطابق برنامه تا ۳ سال آینده جمع آوری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه