Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:30:07 GMT

نمایشگاه گوهر سنگ ها در شیراز برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۹۹۰۲

نمایشگاه گوهر سنگ ها در شیراز برگزار می شود

شیراز- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس گفت: در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری و به مدت ۵ روز نمایشگاه گوهر سنگ ها در شیراز برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس، زهرا الحمدی با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه گوهر سنگ در قالب ۳۰ غرفه درتاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه در اتاق بازرگانی شیراز با هدف معرفی ظرفیت های این هنر-صنعت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تامین اعتبار برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه گوهر سنگ ها با همکاری کمیته های کارگروه احیا و توسعه صنعت گوهرسنگها فارس به دبیری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس و مشارکت بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

نمایشگاه صنعت گوهر سنگ ها در محل اتاق بازرگانی شیراز واقع در چهار راه زرگری از ۲۱ لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه میزبان علاقمندان می باشد .

توسعه کسب و کارهای دانش بنیان دراولویت رسالت گردشگری استان فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: امروزه توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و بر پایه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به نحو گسترده ای به عنوان رویکردی بنیادین، برای هر نوع توسعه اقتصادی از جمله توسعه گردشگری پذیرفته و در مباحث علمی و آکادمیک کارآفرینی، شتاب دهنده های کسب و کار به عنوان مفهومی نوین برای مقابله با روند طولانی راه اندازی کسب و کارهای نوین مطرح شده است.

مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس دیروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ در دستور کار اول، نخستین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس با موضوع برگزاری رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارس اظهار کرد: حفظ و نگهداری عوامل خلاقیت و ایده پردازی و انگیزشی در افراد دارای ایده در زمینه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اولویت رسالت سازمانی نهادهای مرتبط با گردشگری قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در ادامه با تاکید بر این موضوع که رشد روزافزون گردشگری و کسب و کارهای مرتبط با آن این مهم را ایجاب می کند تا از اصول و مفاهیم کارآفرینی درخصوص ایجاد کسب و کارهای نوین بیشتر استفاده شود ، برگزاری رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارس را با استفاده از تبیین مفاهیم و راهکارهای اجرایی مطرح شده توسط اساتید دانشگاهی در حوزه کارآفرینی گردشگری ، با تکیه بر ایده‌های خلاقانه به عنوان یکی از روش‌های با قابلیت بسیار بالا در توسعه فعالیت های اقتصادی و اقدام عملی در توسعه کسب و کارهای گردشگری و توسعه بوم اقتصادی گردشگری استان و در نتیجه جذب گردشگران داخلی و بین المللی و ارتقا جایگاه فعلی استان در صنعت گردشگری و همچنین یکی از محورهای اساسی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افق‌های جدیدی در راستای توسعه بیش از پیش گردشگری استان مهم و موثر ارزیابی کرد.

مصیب امیری هدف از برگزاری این رویداد را تعریف و تبیین علمی و عملی توسعه پایدار گردشگری، استفاده از بستر فناروی های نوین در تقویت و بالفعل کردن ظرفیت استان فارس و کشور ایران در توسعه پایدار گردشگری، ارائه راهکارهای خلاقانه و ایده پردازی‌های نوین در ایجاد کسب و کارهای هوشمند گردشگری، ارائه راهکارهای عملی و دانش بنیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،ارائه راهکارهای استفاده از ظرفیت کسب و کارهای خلاق گردشگری جهت معرفی شیراز و استان فارس به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پایدار در سطح بین المللی دانست و مخاطبین این رویداد را سه طیف، اساتید ،دانشجویان، دانش آموختگان رشته های مرتبط با گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مانند مدیریت جهانگردی، مدیریت هتلداری و مهمان پذیری، جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری، برنامه ریزی آموزش و مدیریت کارآفرینی، مدیریت بازاریابی، تاریخ و باستان شناسی مهندسی IT، برنامه نویسی، گرافیک هنرهای صنایع دستی، طراحی مد و لباس، عکاسی، فعالان و شاغلان صنعت گردشگری استان شامل واحد های اقامتی و پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و راهنمایان طبیعت گردی و سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بر شمرد.

شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز گردشگری را نیازمند تلفیق با نوآوری و کارآفینی دانست.

وی ابراز داشت: نقش دوره های آموزشی در ترویج کارآفرینی ضروری است ولی خلاقیت به تنهایی منجر به بروز کا آفرینی نخواهد شد و باید با توانمدنی و کارکردهای مدیریتی تلفیق گردد.

گفتنی است، در این جلسه ضرورت همبستگی دستگاه های اجرایی در انجام فراهم نمودن اقدامات لازم در جهت ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی خاتم و همچنین برگزاری تور آشناسازی با جاذبه های کمتر معرفی شده استان به خصوص در حوزه شهرستان ها و بوم گردی استان ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه بررسی و تصویب شد.

محور ساسانی فارس بعداز شهر یزد در سال ۲۰۱۸ ثبت جهانی می شود

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس از آماده سازی زیرساخت های حفاظت ،مرمت و رفاهی در محور ساسانی این استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه محور ساسانی فارس در آستانه جهانی شدن است باید یک سری زیرساخت ها در این محور ایجاد گردد که هم اکنون در حال انجام است.

امیری با اشاره به ارسال پرونده ثبت جهانی محور ساسانی فارس به یونسکو در بهمن ماه سال گذشته افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پرونده محور ساسانی فارس بعد از شهر تاریخی یزد در فهرست یونسکو به ثبت خواهد رسید.

به گفته وی شهر تاریخی یزد امسال (۲۰۱۷)و محور ساسانی فارس سال آتی (۲۰۱۸) جهانی خواهند شد .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری فارس از حضور کارشناسان یونسکو در اواخر تابستان خبرداد و افزود: بازرسان و کارشناسان یونسکو طبق برنامه برای بازدید این محور اواخر تابستان (شهریور ماه ) به فارس می آیند و آثار ساسانی فارس و زیرساخت های موجود در شهرستان های کازرون ،فیروزآباد و سروستان را مورد بررسی قرار می دهند.

امیری در ادامه اضافه کرد:آماده سازی زیرساخت هایی چون نصب و تکمیل تابلوهای معرفی و اطلاع رسانی گردشگران،نور پردازی و نصب دوربین های مداربسته در محوطه ها و ساماندهی ورودی ها در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس همچنین با اشاره به اینکه تکمیل پرونده منظر باستانشناسی محور ساسانی استان به مدت سه سال به طول انجامیده و عمده کار پژوهشی و کارشناسی توسط باستانشناسان، فیلمبرداران، مستندسازان و محققان تهیه و آماده شده است ، ادامه اداد: پرونده محور ساسانی فارس شامل آثار دوره ساسانیان در استان است که این پرونده از شهرستان فیروزآباد با آثار کاخ اردشیرو قلعه دختر و نقوش برجسته شروع میشود و تا کاخ ساسانی سروستان و شهر تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان در شهرستان کازرون ادامه پیدا می کند.

امیری با تاکید بر اینکه پرونده ثبت محور ساسانی فارس درواقع سندی برای مدیریت نظارت و بررسی بهتر از این محور به شمار میرود، گفت:

مستندسازی و مرمت اضطراری بنا های این محور تاریخی مد نظر است و به صورت کاملا جدی در حال پی گیری است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید