Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید رضا میرجمالی در گفت‌وگویی با بیان اینکه کارگران سربازان بی‌ادعای جنگ نابرابر و تحمیلی اقتصادی کشور هستند، اظهار کردند: متاسفانه قربانی اصلی رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه‌ها کارگران هستند.

وی افزود: سطح پایین دست مزدها و حقوق کارگران موجب شد تا رکود حاکم بر اقتصاد کشور بر پیکره جامعه کارگری تحمیل شود به گونه‌ای که امروز شاهد اخراج بسیاری از کارگران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسؤول سازمان بسیج کارگری مازندران جایگاه کارگران را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: این جایگاه آنقدر ارزشمند است که پیامبر می‌فرمایند بر دست کارگر بوسه میزنم.

میرجمالی با بیان اینکه در جامعه امروز به توصیه‌های پیامبر اکرم در مورد کارگران عمل نمی‌شود، تصریح کرد: پیامبر اکرم اسلام توصیه کرده اند که عرق کارگر خشک نشده است دست مزد او را بدهند اما امروز قدر این قشر زحمتکش نادیده گرفته می شود.

وی گفت: متاسفانه امروز عرق جبین کارگران همراه با اشک‌هایی است که به خاطر کم مهری‌ها بر آن‌ها به وجود آمده است.

بسیج برای تکمیل کاستی‌ها ورود کرده است

میرجمالی ورود بسیج به جامعه کارگری را تکمیل کننده کاستی‌های موجود در این قشر ارزشمند دانست و تاکید کرد: بسیج کارگری به دنبال ایجاد روحیه نشاط و حس اعتماد به نفس در بین کاگران است. کارگرانی که امروزه بخش اعظم جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بدوش آنهاست.

وی اضافه کرد: استقلال و خودکفایی اقتصادی رقم زمانی خواهد خورد که این اراده و عزم راسخ در مسؤولین بوجود بیاید و نگاه و اتکا به بیرون مطلقا نداشته باشیم، کما اینکه تجربه اعتماد به اجانب این دولت در مذاکرات این نگاه راثابت می‌کند.

مسؤول سازمان بسیج کارگری مازندران آفت و مشکل دیگر امروز جامعه را قاچاق بی‌رویه کالا دانست که در نهایت منجر به تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی و بیکاری نیروی کار و کارگر ایرانی می‌شود، بیان کرد: باتوجه به نهی صریح مقام معظم رهبری متاسفانه اقدامات مناسبی در این زمینه صورت نگرفت، که این مساله یا ناشی از ضعف مسؤولین امر است یا این موضوع را به ذهن تبادر می‌کند که ذی‌نفع بودن برخی افراد مانع از اجرای کامل مقابله با قاچاق کالا است.

میرجمالی با بیان اینکه بسیج با درک درست از نقش تاثیرگذار کارگران به این عرصه ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: امروز بسیاری از کارگران صنایع خرد و متوسط مازندران عضو بسیج کارکری هستند.

حضور مستمر در برنامه‌های بسیج

وی حضور مستمر کارگران را در برنامه‌های بسیج نشان از روحیه جهادی و علاقه مندی آنان به انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: باید بر دستان کارگران بوسه بزنیم که توانسته‌اند با تحمل مشکلات زیاد همچنان در عرصه تولید به عنوان یک سرباز مشغول به کار باشند.

مسؤول بسیج کارگری مازندران، کارگران را قشری علاقمند و دغدغه‌مند به آینده کشور معرفی کرد و گفت: کارگران سربازان پیش‌قراول جبهه اقتصادی در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه دشمن هستند.

میرجمالی افزود: کارگران مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس ایثارگرانه و بدون ادعا پای آرمان‌های انقلاب و صیانت از کیان کشور ایستاده‌اند.

وی در پایان رشد و بالندگی کشور را در توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: هنوز در ابتدای کار هستیم و باید در این راه همت بیشتری داشته باشیم و انتظار از مسؤولان آن است که باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری دو سال پی در پی شعار سال را اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند، شاهد اقدامات موثر عملی از طرف مسؤولان و دولتمردان باشیم و نه فقط در حرف و شعار.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه تاکنون اراده جدی برای ساماندهی قراردادهای کار نبوده است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تصویب کلیات لایحه امنیت شغلی در دولت سیزدهم با همراهی مجلس ساماندهی قراردادهای کار به نتیجه برسد و دغدغه اصلی جامعه کارگری برطرف شود.

به گزارش ایسنا، اولیا علی بیگی ضمن اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب در هفته کار و کارگر اظهار کرد: رهنمودها و بیانات ایشان مایه  دلگرمی جامعه کارگری بود و نور امیدی در بین جامعه کارگری به وجود آورد. مقام معظم رهبری تاکید داشتند که بهبود حال جامعه کارگری تاثیر بسیاری در بهبود حال جامعه دارد. حدود نیمی از جامعه ایران را کارگران تشکیل می دهند و طبعا اگر کارگران حال خوبی داشته باشند نصف حال جامعه خوب خواهد شد.

فقدان امنیت شغلی اولین دغدغه جامعه کارگری

وی که در یک گفت و گوی رادیویی سخن می گفت، فقدان امنیت شغلی را اولین دغدغه کارگران دانست و گفت: مسأله ای که کارگران را آزار می دهد، نبود امنیت شغلی در محیط کار است. کارگران زیادی هستند که ۲۰ سال یا بیشتر سابقه کار دارند، ولی همچنان با قراردادهای سه ماهه و شش ماهه و بعضاً یک‌ماهه فعالیت می کنند. رواج قراردادهای موقت ناشی از نقص قانون است و تبصره های ماده  قانون کار به درستی تبیین نشده است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: ماده ۷ قانون کار که مربوط به قرارداد کار است روح قانون کار محسوب می شود ولی ایرادهایی دارد که به واسطه آن باعث شده قراردادهای موقت رواج یابد لذا این ماده باید اصلاح شود.

تصویب کلیات لایحه امنیت شغلی در هیات دولت

علی بیگی افزود: سال گذشته رئیس جمهور دستور دادند که وزارتخانه های کار و صمت نسبت به ساماندهی قراردادها اقدام کنند که در این راستا معاونت روابط کار نشست‌های سه جانبه ای را برگزار کردند. در نهایت توافقات به هیات دولت ارسال شد تا کلیات لایحه امنیت شغلی به تصویب رسید و اکنون کارگروه‌های تخصصی روی جزئیات کار می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور انتظار داریم بدنه دولت و مجلس اهتمام ویژه ای به بحث ساماندهی قراردادهای کار داشته باشند. متاسفانه اراده جدی برای ساماندهی قراردادهای کار نبوده است؛ لذا اگر دولت و مجلس عزم و اراده داشته باشند راهکارهای متعددی هست که به موضوع قراردادها ورود کرد و مشکلات جامعه کارگری در بحث قراردادها را برطرف کرد.

تفکیک قراردادهای با ماهیت مستمر از غیر مستمر

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در عین حال بر لزوم ساماندهی قراردادها تاکید کرد و گفت: منظور از ساماندهی قراردادها یعنی کارهایی که ماهیت مستمر دارند شناسایی شوند و افرادی که در این مشاغل مشغول کارند با قرارداد دائم به کار گرفته شوند. منتها باید به سمت و سویی برویم‌ که امنیت شغلی با رعایت انظباط اجتماعی در محیط کار انگیزه وبهره وری ایجاد کند.

وی در پایان گفت: در کارهایی که فصلی است انتظار جامعه کارگری این نیست که حتما کارگر قرارداد دائم داشته باشد؛ بنابر این باید بین کارهای با ماهیت مستمر و کارهای با ماهیت غیر مستمر تفکیک قائل شویم و این کارها رصد و شناسایی و ساماندهی شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است