Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با استقبال از توجه کاندیداها به قشر محروم جامعه، افزود: توجه به محرومان، دغدغه رهبر معظم انقلاب و یکی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی است اما از این موضوع نباید تفسیرهای اشتباه شود و با وعده های بی پشتوانه به این قشر از جامعه ، حرمت و شان آنها را زیر سئوال برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: عزت مردم از هر چیزی گرانبهاتر است ؛ متاسفانه مشاهده می شود در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ، برخی از کاندیداها شعار پرداخت پول به قشر ضعیف جامعه سر می دهند که این موضوع، خود تبعات و آسیب های جدی در پی دارد.
محسنی بندپی تصریح کرد: گاهی این وعده ها هیچ ضمانت و راهکار اجرایی ندارد و با توجه به اینکه هیچ محل درآمدی برای پرداخت این منابع، تعریف و مشخص نشده است ، این نگرانی عمیقا وجود دارد که برخی به دنبال جلب رای از تنگاناهای مالی قشر کم بضاعت جامعه هستند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پرداخت این مبالغ ماهانه به همه مردم ، مشکلی را حل نمی کند.
محسنی بندپی با انتقاد از شیوه پرداخت یارانه ها ، افزود: پرداخت یارانه ها به شکل فعلی از ابتدا اشتباه بود و چند برابر پولی که به مردم پرداخت می شود از جیب آنها خارج می شود و عملا این یارانه سودی به کسی نمی رساند.
وی اظهار داشت: اگر این سرمایه ها در جهت درستی برای رفع محرومیت هزینه شود، بطورقطع شاهد گره گشایی بسیاری از مشکلات محرومان هستیم؛ توجه به محرومان -که مدنظر انقلاب است -، تلاش برای ارتقای سطح زندگی مردم و بی نیازی آنان از پوشش های حمایتی است.
وی یادآور شد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته است و با تلاش های صورت گرفته ، مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) به سه برابر افزایش یافت و البته جای تعجب است که هنوز برخی نامزدها از این موضوع بی اطلاع هستند و شعار آن را سر می دهند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تسهیل گری اشتغال برای بیش از 48 هزار نفر و کمک به تسهیل اشتغال نزدیک به 24 هزار نفر از معلولان و نیازمندان از طریق پرداخت سهم بیمه کارفرمایی، خویش فرمایی و یارانه ارتقای کارایی از اقدامات مهم و به ثمر نشسته در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای اقشار محروم جامعه بود.
محسنی بندپی افزود: در دولت یازدهم توجه به آسیب های اجتماعی به صورت ویژه ،دیده شد و گسترش اورژانس های اجتماعی به عنوان یک راهبرد در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: تعداد اورژانس های اجتماعی تا قبل از دولت یازدهم تنها 27 مورد بود که در دولت تدبیر و امید ، 70 اورژانس اجتماعی جدید راه اندازی شد و امسال 140 پایگاه اورژانس اجتماعی در 140 شهر بالای 50 هزار نفر راه اندازی خواهد شد.
محسنی بندپی گفت: از اثربخشی این اورژانس ها همین مثال کافی است که با مداخله بهنگام نیروهای اورژانس اجتماعی در سال 94، حدود چهار هزار و 240 نفر از خودکشی نجات یافتند.
وی افزود: یکی از اقدامات شاخص دولت در موضوعات اجتماعی ، ثبت الکترونیکی طلاق با همکاری قوه قضائیه است که این طرح برای نخستین بار در سال گذشته در استان خراسان رضوی اجرایی شد و از بیش از یکهزار طلاق در کمتر از یک سال جلوگیری کرد که امسال در 11 استان دیگر کشور نیز اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ، اجباری شدن آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج برای جلوگیری از معلول زایی را یکی دیگر از اقدامات مهم دولت در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: با اجرای این طرح سالانه از تولد 30 هزار کودک معلول پیشگیری خواهد شد.
محسنی بندپی افزود: واگذاری مسئولیت اجرای ماده 16 مربوط به معتادان متجاهر با پذیرش الزامات و شرایط بهزیستی به این سازمان سپرده شده و ارائه الگوی دادگاه درمان مدار و با همکاری قابل تحسین دستگاه قضا در این خصوص ، نمونه ای از عملکرد درخشان بهزیستی در سال 95 است.
وی یادآور شد: ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر تا پایان دولت دهم تنها 400 نفر بود که این ظرفیت در دولت تدبیر و امید به 10 هزار نفر افزایش یافت که علاوه بر آن با پروتکل های درمانی ، حرفه آموزی، اشتغال و مسکن همراه است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: استقرار دبیرخانه شورای عالی سالمندان در سازمان بهزیستی ، اجرای طرح نماد به عنوان بزرگ ترین طرح مراقبت اجتماعی از دانش آموزان برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید ، توجه ویژه به مسکن معلولان ، ارائه لوازم توانبخشی و تجهیزات به معلولان ، مناسب سازی اماکن و معابر جهت تسهیل امر تردد معلولان ، جانبازان و سالمندان، ارائه خدمات مشاوره ، جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر و اجرای چند طرح علمی و عملی برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی و همچنین جذب مشارکت خیرین در حوزه اجتماعی در دولت یازدهم صورت گرفت.
اجتمام**9185**1569**مصاحبه کننده : سادات حسینی خواه ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750979

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور