Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@02:34:56 GMT

کشته شدن یک مستشار نظامی روسیه ای در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۵۹۹۹

کشته شدن یک مستشار نظامی روسیه ای در سوریه

خبرگزاری میزان- هنگام اجرای برنامه آموزشی، تروریست های تک تیرانداز به سوی واحدهای سوری تیراندازی کردند که بر اثر آن بوچلنیکوف به شدت مجروح شد و سپس جان سپرد. به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری میزان،وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: سرهنگ دوم آلکسی بوچلنیکوف در جریان تیراندازی جنگجویان به سوی واحدهای ارتش سوریه کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بوچینیکوف در قالب مستشاران نظامی روسیه در سوریه ماموریت آموزش پرسنل واحد توپخانه ارتش این کشور را برعهده داشت.در گزارش آمده است: هنگام اجرای برنامه آموزشی، تروریست های تک تیرانداز به سوی واحدهای سوری تیراندازی کردند که بر اثر آن بوچلنیکوف به شدت مجروح شد و سپس جان سپرد.پیش از این واقعه نیز 31 فروردین ماه در حمله تروریست ها به یک مرکز نظامی در سوریه، سرگرد سرگئی بوردوف مستشار نظامی روس کشته شد.بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، شمار نظامیان جان باخته روسیه در عملیات ضد تروریستی سوریه به حدود 20 نفر رسیده است.روسیه از مهرماه سال 94 پس از درخواست رسمی دولت سوریه، با استفاده از مجموعه یگان هوافضای خود مستقر در پایگاه حمیمم از جمله دهها فروند بمب افکن و بالگرد، هواپیماهای تجسسی، موشکباری ناوها و زیر دریایی همراه بمب افکن های قاره پیما، هزاران موضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران کرد و با پشتیبانی از عملیات زمینی نظامیان سوری نیز بسیاری از مناطق آزاد شد.کشورهای غربی-عربی ضدسوری از شش سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه و براندازی دولت بشار اسد در طول شش ماه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون دهها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد به نقل از سایت خبری «سما تی وی»، در این انفجار که در منطقه «خضدار» از نواحی ایالت بلوچستان پاکستان رخ داد یک بمب مغناطیسی نصب شده بر روی خودرو به دست تروریست‌ها منفجر شده است.
رسانه‌های پاکستان با بیان اینکه خودروی مذکور متعلق به رئیس باشگاه خبرنگاران شهر «خضدار» بوده افزود: بر اثر این انفجار علاوه بر «مولانا صدیق منگل» رئیس باشگاه خبرنگاران این شهر دو نفر دیگر نیز کشته شدند.
منابع خبری همچنین از زخمی شدن ۹ نفر دیگر از جمله یک نیروی پلیس خبر داده و افزودند: هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
تصاویر دوربین‌های مدار بسته محل انفجار نشان می‌دهد که یک تروریست موتورسیکلت سوار یک بمب مغناطیسی را به خودروی رئیس باشگاه خبرنگاران شهر «خضدار» چسپانده و آن را منفجر می‌کند.

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان