Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@01:00:00 GMT

عاشقانه‌هايي ‌کاملا مردانه

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۶۴۳۲

خبرگزاري آريا -
عشق نوعي تاثير جادويي روي هر زني دارد؛ همه زنان، حتي زنان هدفگرا، واقعگرا و داراي شخصيت مديريتي، مشتاق عشق هستند و ارزش زيادي براي آن قائلند.

روان‌شناسان معتقدند گرچه زنان فطرتا خواهان عشق و محبت هستند، اما دوام اين محبت و عشق زنانه، وابستگي تام به رفتارهاي عاشقانه‌اي دارد که يک مرد در قبال همسرش اعمال مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتارهاي محبت‌آميز و مملو از عشق، تحت عنوان مناسک و آيين‌هاي عاشقانه شناخته شده است. آيين‌هاي عاشقانه، رفتارهاي ساده اما قدرتمندي است که کمک مي‌کند تا ما در روابط‌مان، هيجانات مثبت، عواطف يا احساسات بسيار خاص و دروني چون عشق را تجربه و لمس کنيم. به بيان ديگر، آيين‌ها و مناسک عاشقانه، بدون آن که حرفي يا صحبتي را بيان کنند، راه بلند ايجاد عشق را کوتاه مي‌کنند.

دانستن برخي از اين تشريفات عاشقانه، براي مردان و زنان خالي از لطف نيست؛ انجام برخي از آيين‌ها، اين اطمينان را به مردان مي‌دهد که هميشه با انجام برخي از کارها، مي‌توانند عشق و محبت همسرشان را به دست بياورند و حس «توجه و ارزش قائل شدن» را نسبت به همسرشان ابراز کنند.

از سوي ديگر، نمايش اين تشريفات عاشقانه از جانب مردان، براي زنان مانند تضمين‌کننده‌اي در جهت دريافت توجه، مراقبت و حمايت از جانب همسرشان معنا مي‌شود که به زنده ماندن هيجانات و عواطف مثبت‌شان منجر شده و باعث تبلور يا اظهار حس «قدرداني» از همسر در آنان مي‌شود.

مردان با استفاده از چند آيين عاشقانه پيشنهادي زير، مي‌توانند رنگ عشق در زندگي شان را پررنگ کنند و همسرشان را بيش از پيش علاقه‌مند به خود سازند.

عاشقانه، ابراز عشق کنيد
بيشتر زنان امروزي، بخش زيادي از اوقات روزانه خود را صرف فعاليت‌هايي مي‌کنند که به کارهاي مردانه موسوم است. مجموعه اين فعاليت‌ها باعث مي‌شود زن به سمت جنبه مردانه شخصيت خود سوق يابد. به منظور رهايي از اين حالت و دستيابي به جنبه زنانه و کسب آرامش، زن نيازمند کمک همسرش است.

مرد مي‌تواند با رفتارهاي محبت‌آميز و عاشقانه خويش، به ارضاي نيازهاي همسرش توجه کند و او را در رها شدن از تمايلات دروني اش که بيشتر در جهت محافظت و مراقبت از ديگران است، ياري برساند. به همين دليل مي‌توانيد گاهي با پذيرفتن و به عهده گرفتن برخي از مسئوليت‌هاي همسرتان يا با ايجاد شرايط شاد و دلپذيري چون خريد بليت سينما، دعوت به رستوران و... ابراز عشق کرده و به او اجازه آرامش و لذت از زندگي بدهيد. لحظه‌هاي عاشقانه مانند گذراندن تعطيلات کوتاه‌مدت است که فرصتي را براي زن فراهم مي‌آورد تا به جنبه‌هاي زنانه خويش توجه بيشتري کند. به بيان ديگر مرد با مهيا کردن نيازهاي زن، به همسرش نشان مي‌دهد او نيازهاي همسفر زندگي‌اش را درک کرده و آنها را قابل احترام مي‌داند. رفتارهايي از اين دست، از جمله اعمالي است که زن را از لحاظ روحي و عاطفي اغنا کرده و حس «حمايت شدن» و «مورد توجه بودن و درک شدن» به او القا مي‌کند، دقيقا شبيه به حمايتي است که از طريق گفت‌وگو و مصاحبت ايجاد مي‌شود.

در يک لحظه عاشقانه، زن مي‌تواند بدون آن که از احساسات خود صحبتي به ميان آورد؛ احساس پذيرفته‌ شدن، دوست داشته شدن، درک شدن و حمايت شدن از جانب همسر را لمس و تجربه کند، بي‌ترديد اين گفت‌وگوي بدون کلام اما پر از احساس، سرشار از سود براي زن است. رفتار عاشقانه مرد، مويد اين مهم براي زن است که «همسرش او را پذيرفته و بسيار دوستش دارد.» لحظات عاشقانه براي زناني که از ابراز احساسات خود رضايت نداشته يا آن‌که توانايي ابراز احساساتشان را نداشته و بابت آن احساس ناراحتي و خشم مي‌کنند، بسيار مفيد است.

با همسرتان ارتباط صميمي داشته باشيد
يکي از شکايت‌هاي اصلي زنان، نداشتن رابطه صميمانه با همسرشان است. زنان به منظور فائق آمدن، تحمل کردن و دست و پنجه نرم کردن با فشارهاي زندگي که گاه آنان را مستاصل کرده و از پا در مي‌آورد، نياز دارند درباره احساسات خود با همسرشان صحبت کنند. مردان آگاه مي‌توانند با آموختن روش‌هاي ارضاي اين نياز، دوباره بر مسند خويش برگردند و همسرشان را نيز مورد حمايت و پشتيباني قرار دهند.

گوش دادن به احساسات زنان، مهارتي مهم براي مردان است. با يادگيري مهارت‌هاي گوش کردن، مرد مي‌تواند همسرش را از احساسات ناخوشايند، عوامل بازدارنده و فشارزا رها کند و نياز تشکر، قدرداني و احساس صميميت او را نيز مرتفع سازد.

به ويژگي‌هاي مثبت همسرتان توجه کنيد
به منظور حمايت و حفاظت از همسرتان، بويژه در برهه‌هاي حساس، بحراني و نگران‌کننده، بايد بر ويژگي‌هاي مثبت و رفتارهايي از همسرتان که خوب بوده تمرکز کنيد. با برشمردن ويژگي‌هاي مثبت شخصيت همسرتان است که او از علاقه شما به خود اطمينان حاصل کرده و عزت نفس خود را ترميم مي‌کند. اعتماد به خود زمينه‌ساز عشق به خود است و از همين عشق به خود است که عشق به شما ايجاد يا محکم‌تر مي‌شود. يادتان باشد اگر همسرتان خودش را دوست بدارد مي‌تواند شما را هم دوست داشته باشد.

به وقت مقتضي، اعتراض و انتقاد کنيد
اگر چه سخت از همسرتان دلگير هستيد و رفتار او را توهيني به خود قلمداد مي‌کنيد و مدام دوست داريد او را از احساستان آگاه سازيد‌ و... اما بايد بگوييم بهتر است دست نگه داريد، اندکي صبر داشته باشيد. بر خشم‌تان غلبه کنيد، بپذيريد اکنون زمان مناسبي براي اعتراض و گله از او نيست.

يکي از عوامل ضروري براي پرورش عشق و صميميت، گفتن حقيقت است، اما وقت‌شناسي در اين امر بسيار مهم است. براي آن‌که عشقي ماندگار و بادوام داشته باشيد، سعي کنيد در زماني مناسب و به روشي که همسرتان کمتر آزرده شود يا آسيب ببيند، با او صحبت کنيد و او را از ناراحتي‌ها و حرف‌هاي دلتان مطلع کنيد. انتقاد و بيان اعتراض در شرايط مساعد، مناسب و بهينه است که نتيجه مطلوبي را براي شما پديد مي‌آورد.

بي‌قيد و شرط، فقط به همسرتان توجه کنيد
در ابتداي يک رابطه عاشقانه، از آنجا که زن شناخت کاملي از مرد ندارد سعي مي‌کند به او اعتماد کرده و همراهش شود. احساسات مثبت، محيطي عاشقانه و دوست داشتني مي‌سازد هر چند‌ اين امنيت عاطفي و رواني بسيار حساس و شکننده بوده و ممکن است پس از چند بار دلشکستگي، ناکامي و نااميدي فرو ريزد.

اگر مرد، مهارت‌هاي گوش دادن و درک کردن زن را نياموخته و بلد نباشد، بي‌گمان با گذشت اندک زماني، زن نيز از ابراز احساسات دروني و طبيعي خود امتناع کرده و گاه حتي با «احساس مهم نبودن» خاموش مي‌شود. جالب‌تر آن که در اين زمان، خود زنان هم نمي‌دانند چه اتفاقي افتاده است و چرا زندگي‌شان به اينجا رسيده است!

گاهي حتي «احساس مورد توجه نبودن» در زن به قدري شدت مي‌گيرد که تلاش‌هاي بي‌وقفه و مجدد مرد، براي احياي رابطه عاشقانه و تجربه آن احساس جادويي و شگفت‌انگيز بي‌نتيجه مانده و تحت هيچ شرايطي قابل بازگشت و دريافت نيست.

بنابراين به منظور پرورش، تقويت يا ايجاد احساس موفقيت در عشق توصيه مي‌کنيم به همسرتان توجه کنيد. يادتان باشد با توجه روز افزون، همسرتان براحتي مي‌تواند «احساس مورد توجه بودن و درک شدن» از جانب شما را لمس کند.

مصاحبت با همسر، يکي از راه‌هاي اساسي توجه و از جمله نيازهاي زنانه است. با گفتن عبارات يا جملاتي ‌ مانند : «من تو را دوست دارم و مي‌خواهمت»، «تو براي من بهتريني»، «تو براي من خيلي مهم و باارزش هستي»، «دوست دارم حرف‌هاي تو را بشنوم»، «کنارت مي‌مانم تا با من حرف دلت را بگويي» و... مي‌توانيد توجه خود را به همسرتان هديه دهيد.

تعريف و تمجيد فراموش نشود
تعريف و تمجيد، قدرداني و سپاسگزاري از زنان، از رفتارهايي است که موجب تبلور عشق در آنان مي‌شود. هنگامي که شما از همسرتان به خاطر تلاش‌ها يا چيزهايي که براي شما فراهم آورده، تشکر مي‌کنيد، او احساس عشق و محبت کرده و تمايل بيشتري براي خلق يک رابطه عاشقانه مي‌يابد. اگر همسرتان آشپزي خوبي دارد، لباس زيبايي مي‌پوشد، از فرزندتان بخوبي مراقبت مي‌کند، به شما و نيازهايتان اهميت مي‌دهد، به خانواده‌تان احترام مي‌گذارد و... سعي کنيد بي تفاوت از کنار رفتارهاي مثبت و محبت‌هاي همسرتان نگذريد، بي‌توجهي شما موجب دلسردي و نااميدي او مي‌شود. با بيان جملاتي همچون «شما بانوي فوق‌العاده‌اي هستي»، «با اين لباس، خيلي ماه شدي»، «تو واقعا خوب هستي و مرا شرمنده مي‌کني»، «من به داشتن همسر هنرمند و مدبري چون تو به خودم مي‌بالم» و... همسرتان را از اين رو به آن‌رو مي‌کنيد. فراموش نکنيد توجه به همين چيزهاي کوچک و جزئي است که يک عشق به ياد ماندني و با‌دوام را به وجود مي‌آورد.

براي همسرتان يادداشت بگذاريد
زنان به مرداني که به آنها توجه مي‌کنند،‌به درخواست‌هاي آنان پاسخ مي‌دهند و در نهايت براي آنها يادداشت مي‌گذارند، بسيار متمايلند. پاسخ‌هاي سريع و فوري به خواسته‌ها، براي زنان بسيار جالب و خوشايند است و اين حس را در آنان ايجاد مي‌کند که همسرش واقعا خاطر او را مي‌خواهد و براستي عشقش را نيز ابراز مي‌کند.

در مواقعي که امکان برآورده کردن درخواست‌هاي همسرتان هست آن را پشت گوش نيندازيد، بهترين راه براي ايجاد يک پاسخ عاشقانه آن است که در همان لحظه آن خواسته را اجابت کنيد. حال اگر همسرتان از شما درخواستي کند، اما شما بنابر دلايلي، توانايي پاسخگويي فوري به آن خواسته را نداشته باشيد، بهتر است يادداشتي براي همسرتان بگذاريد. اگر اين کار را نکنيد همسرتان احساس خواهد کرد که بايد آن را دوباره يادآوري کند به همين دليل ممکن است بارها و بارها آن را به شما گوشزد کند.

اشتباه نکنيد، ما نمي‌خواهيم تلويحا بگوييم مردان بايد براي انجام اوامر همسرشان هميشه آماده‌باش و منتظر باشند. ممکن است سرتان شلوغ باشد يا خسته باشيد، پس لازم نيست به محض اين که همسرتان درخواستي را مطرح کرد آن را انجام دهيد، گاهي انجام درخواست‌ها نياز به ساعت‌ها زمان دارد، فقط کافي است به همسرتان بگوييد آن را در فهرست کارهاي آينده‌تان قرار داده‌ايد و در اسرع وقت خواسته‌اش را انجام خواهيد داد.

همسرتان را در آغوش بگيريد
در آغوش گرفتن همسر، يک مهارت ارتباطي پيشرفته و هديه‌اي کاملا عاشقانه است. اين راه عاشقانه، بهترين روشي است که مي‌تواند موفقيت و توانايي شما را در دوست داشتن و عشق ورزيدن به همسرتان تضمين کند.

زن با قرار گرفتن در آغوش مرد، احساس مورد حمايت قرار گرفتن مي‌کند، حال اگر زني در آغوش گرفته نشود، رنجيده خاطر شده و خلأ و نبود اين حس برايش بسيار آزار‌دهنده خواهد بود. اغلب زنان، کمتر متمايلند از همسرانشان درخواست کنند که آنها را در آغوش بگيرند و گاه حتي برخي، بيان اين درخواست را غير معمول و شکست خود تعبير مي‌کنند.

به همين دليل، اگر پيشنهاد در ‌آغوش گرفتن‌، از جانب مرد باشد، براي زن پسنديده‌تر و عاشقانه‌تر خواهد بود. توصيه مي‌کنم اين مهم را فراموش نکنيد و هر بار با در آغوش گرفتن او به استقبال همسرتان برويد تا بتوانيد لبخندي شيرين بر لبانش بنشانيد و احساس مورد علاقه بودن و ارزشمند بودن را در او ايجاد کنيد.

همسرتان را نوازش کنيد
گرفتن دست‌ها و نوازش کردن زن، بسيار محرک و هيجان‌انگيز است، اما بسياري از مردان بعد از گذشت مدت زماني از ازدواج، اين رفتار را متوقف مي‌کنند و آن را منوط به زماني مي‌سازند که خواهان رابطه جنسي هستند. اختصاص اين حس زيبا به شرايط خاص، باعث مي‌شود زن احساس کند تنها يک وسيله مصرفي براي عشق‌ورزي همسرش است، به اين ترتيب، احساس ناخوشايند حاصل از اين وضعيت نيز، بتدريج زن را نسبت به همسرش دلسرد و مايوس مي‌کند. شما به عنوان يک مرد بهتر است بدانيد زنان براي افزايش و تقويت عزت نفس‌شان نياز دارند که هر روز به مدت حداقل 20 دقيقه، به صورت غير جنسي توسط همسرشان نوازش و لمس شوند. نوازش‌هاي غيرجنسي همسر، نه‌تنها روشي خارق‌العاده براي ايجاد احساس صميميت است، بلکه شيوه‌اي است که اثر حاشيه‌ها و ناملايمات گاه و بي‌گاه، اما ناگزير زندگي را هموار و کمرنگ مي‌سازد و علاقه و احساس را به رابطه باز مي‌گرداند.

جادوي «فقط يک شاخه گل» را امتحان کنيد
يکي از اعمال و تشريفات کاملا عاشقانه يک مرد، خريد گل براي همسرش است، خريدن گل همچون نمادي است که اهميت بسيار زيادي در ايجاد عشق دارد. زنان با هديه گرفتن يک يا چند شاخه گل ازطرف همسرشان احساس عشق و محبت زياد مي‌کنند. زنان دوست دارند همسرشان، بدون آن‌که از آنها چنين درخواستي کرده باشند، اين کار را انجام دهند؛ چرا که اين گونه خريدهاست که برايشان معناي عاشقانه دارد.

زماني که مرد به‌طور کاملا خودانگيخته و بدون درخواست همسرش، براي او گلي خريداري مي‌کند؛ به طور تلويحي به همسرش مي‌فهماند که دوستش دارد، مورد توجهش است و به او اهميت مي‌دهد و نيازهايش را کاملا درک مي‌کند.

براي القاي احساس «صميميت» و ضمانت شادابي، جنب و جوش و طراوت همسرتان، توصيه مي‌کنيم همين امروز با خريد يک شاخه گل، پيش از آن که گل‌هاي تقديمي قبلي‌تان پژمرده شوند، بار ديگر عشق‌تان را نسبت به همسرتان ابراز کنيد. بيرون رفتن با همسر، قدم زدن با هم، باز کردن درِ اتومبيل، غذا خوردن در بيرون، کمک در شستن ظرف‌ها و... از رفتارهايي است که همچون دادن يک شاخه گل، بسيار تاثير گذار بوده و ثبات و تداوم عشق شما و همسرتان را افزون‌تر مي‌کند.
منبع:چارديواري /سلامت نيوز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم
  • مقصد جدید نیمیر عبدالعزیز: کاملا غیر منتظره
  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • درخواست ده روسی از باشگاه؛ سردار آزمون در رم ماندنی شود
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • (ویدیو) رازگشایی از نامه به رائفی‌پور تا اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای بهار