Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@05:27:43 GMT

10 هزار حلقه چاه غیرمجاز در جنوب کرمان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۷۴۳۲

10 هزار حلقه چاه غیرمجاز در جنوب کرمان وجود دارد

به گزارش ایرنا یحیی کمالی پور شامگاه سه شنبه در نشست جمع بندی بازدید مسئولان شرکت مدیریت منابع آب ایران از مناطق خسارت دیده سیل بند رودخانه هلیل رود جیرفت افزود: حفر این چاه ها به دلیل بی تدبیری مسئولان وقت، رعایت نشدن حق آبه هلیل رود و احداث سد بر سرشاخه های هلیل رود صورت گرفته است.
وی گفت: پر کردن چاه هنرمندی نیست بلکه تدبیر منابع آبی هنرمندی است تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با فعالیت های کارشناسی شده در زمینه تجمیع چاه ها، مجوز دار کردن و برقی کردن چاه ها مسائل آب مردم این منطقه را باید مدیریت کرد زیرا مردم برای تامین آب مورد نیاز خود مجبور به حفر چاه شده اند و امروز باید این مساله را با تدبیر حل کرد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلاب اخیر خسارت های زیادی به منطقه حاشیه رودخانه هلیل رود وارد کرد و در این سیلاب بخش هایی از دیواره حاشیه هلیل رود تخریب و سبب خسارت به خانه های مردم شد.
وی اظهار کرد: بعد از این حادثه نشستی با مسئولان شرکت مدیریت منابع آب کشور برگزار شد و نتیجه آن مذاکرات، بازدید امروز تیم مدیریت منابع آب از مناطق حادثه دیده است.
کمالی پور افزود: شهرستان جیرفت را سه رودخانه فصلی تهدید می کند لذا در زمینه ساماندهی این رودخانه ها باید فعالیت های کارشناسی انجام شود.
وی به تاریخ کهن منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در گذشته هم با توجه به شرایط منطقه، اسیر سیلاب و نابودی شد لذا امروز دیگر نباید شاهد تکرار تاریخ باشیم.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در زمینه ترمیم دیواره بستر رودخانه هلیل رود باید انجام شود تا با کوچکترین سیلاب دچار مشکل نشویم.
مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیر امور مجلس در شرکت مدیریت منابع آب ایران، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، معاون فنی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان جیرفت از هلیل رود، رودخانه شور، پل دوم هلیل رود و مزرعه شلمچه عنبرآباد بازدید کردند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با یادآوری اینکه زیرگذر جنوب بزرگراه شهید چمران در سطح منفی یک از عرض این بزرگراه عبور می‌کند، یادآور شد: عملیات احداث سقف این مسیر زیرزمینی با توجه به حجم بالای ترافیک، باید متعاقب ۳ مرحله انحراف ترافیک اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای بخش غربی سقف زیرگذر در زمستان سال گذشته به اتمام رسید، افزود: بلافاصله پس از اعمال انحراف ترافیک و آزادسازی فضا، حفاری شمع‌های بخش میانی آغاز شده است؛ برای اجرای این بخش از سقف زیرگذر ۱۳ حلقه شمع در نظر گرفته شده که هم اکنون حفاری این شمع‌ها ادامه دارد.

به گفته صداقتی ۱۲ حلقه شمع از ۳۰ حلقه شمع در نظرگرفته شده برای احداث شیبراهه غربی زیرگذر اجرا شده و ادامه عملیات اجرایی منوط به رفع موانع و معارضات موجود است. در شیبراهه شرقی نیز اجرای شمع‌ها در حال پیگیری بوده و تاکنون از ۶۵ حلقه شمع ۱۸ حلقه اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه تلاش مجریان پروژه بر اتمام عملیات احداث سقف زیرگذر تا پایان تابستان امسال متمرکز شده است، ابراز امیدواری کرد که زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران طی سال جاری تحویل شهروندان شود.

گفتنی است، پروژه احداث زیرگذر دوربرگردان جنوب بزرگراه شهید چمران در مجاورت بوستان گفتگو، علاوه بر حذف دوربرگردان همسطح و ناایمن موجود و جایگزینی آن با دوربرگردان غیرهمسطح، دسترسی به کوی نصر را از شرق بزرگراه جلال آل احمد و جنوب بزرگراه شهید چمران تسهیل می‌کند.

کد خبر 6092695

دیگر خبرها

  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان