Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@20:07:01 GMT

افزایش چربی‏‌های بدخون با زیاده‌روی در مصرف قندهای ساده

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۰۳۱۹

افزایش چربی‏‌های بدخون با زیاده‌روی در مصرف قندهای ساده

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: زیاده‌روی در مصرف قندهای ساده باعث افزایش چربی‏‌های بدخون می‎شود.

دکتر عزت‎الله فاضلی مقدم در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنااظهار کرد: در رژیم غذایی روزانه نیاز است میزان مصرف قند، شکر و غذاهایی که دارای قند ساده و پنهان هستند را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: زیاده روی در مصرف قندهای ساده، منجر به ایجاد کالری مازاد و نهایتا سبب چاقی، افزایش چربی‏‌های بدخون و ایجاد فشار خون در بیماران دیابتی می‌شود چرا که این قندهای ساده فاقد مواد مغذی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: به عنوان هشدار تاکید می‌کنم که افراد مراقب مصرف شکر و قدهای ساده پنهان در مواد غذایی باشند.

وی گفت: زیاده روی در مصرف قند و شکر باعث دریافت کالری مازاد که فاقد مواد مغذی است می‎شود و نیاز است مصرف این مواد نسبت به کربوهیدرات‏‌های پیچیده در سبد غذایی ما کمتر استفاده شود.

فاضلی مقدم یادآور شد: غیر از قند و شکر، بخش عمده‎ای از غذاها دارای شکر پنهان است که می‌توان به انواع نوشابه‎ها، کمپوست و آبمیوه‎های صنعتی اشاره کرد که این مواد دارای قندهای ساده پنهان هستند که زیاده‎روی در مصرف آنها باعث دریافت کالری مازاد و هیچ گونه مواد مغذی ندارند می‎شود و نهایتا منجر به چاقی، افزایش چربی‎ها و قند خون در افراد می‎شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!

چای گیاهی ماته (Mate) که در میان ستاره‌های فوتبال آمریکای جنوبی مانند لیونل مسی محبوب است، خاصیت لاغری نیز دارد. کارشناسان می‌گویند این نوشیدنی تلخ با بویی شبیه بادام زمینی، احتمالاً به دلیل کافئین موجود، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و سوخت چربی را تسریع می‌کند.

به گزارش روزیاتو، شاید همین خواص باعث شده که ناگهان ماته در میان فوتبالیست‌ها محبوبیت پیدا کند. مسی، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال، به نوعی سفیر این نوشیدنی شده و اغلب عکس‌هایی از خود در حال نوشیدن ماته تازه دم، منتشر می‌کند. دیوید بکهام، که مسی را به تیم اینتر میامی دعوت کرد نیز تحت تأثیر او ماته را امتحان کرد.

مصرف ماته در میان ستاره‌های آرژانتینی، اروگوئه‌ای و حتی اروپایی مانند آنتوان گریزمان و پل پوگبا رایج است. اریک دایر، مدافع سابق تاتنهام نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ اعتراف کرد که به این نوشیدنی اعتیاد دارد.

چای ماته مانند قهوه انرژی بخش است، اما طرفداران آن ادعا می‌کنند که سردرد و افت ناگهانی انرژی همراه با نوشیدن قهوه را ندارد. محققان می‌گویند ماته می‌تواند باعث کاهش وزن شود. یک مطالعه در برزیل در سال ۲۰۱۹ نشان داد که این نوشیدنی سبز خواص ضد چاقی دارد.

همچنین طی یک تحقیق در کره جنوبی در سال ۲۰۱۵ مشخص شد که افراد چاق با مصرف روزانه کپسول ماته می‌توانند تا ۰.۷ کیلوگرم وزن کم کنند. سایر مطالعات نیز مزایای مشابهی را گزارش کرده اند؛ مانند پژوهشی در نروژ در ۲۰۱۸ که نشان داد این مکمل میزان سوزاندن چربی را در هنگام ورزش افزایش می‌دهد.

با این حال، یک متخصص تغذیه می‌گوید که اثرات لاغری ماته ممکن است ناشی از کافئین آن باشد نه خود نوشیدنی. کافئین با افزایش سطح آدرنالین، متابولیسم چربی را تحریک می‌کند. ماته همچنین سرشار از پلی فنول‌های آنتی اکسیدان و محرک متابولیسم است. اما این متخصص معتقد است اگر رژیم سالم و ورزش را رعایت کنید، ماته اثر کمی روی کاهش وزن دارد.

دیگر خبرها

  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب