Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:49:57 GMT

رشد ۱۰ درصدی مصرف بنزین طی سالجاری در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۴۱۴۲

رشد ۱۰ درصدی مصرف بنزین طی سالجاری در زنجان

زنجان-مدیرشرکت نفت و پخش فر آورده های نفتی منطقه زنجان از رشد ۱۰ درصدی مصرف بنزین طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود آقامحمدیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران،از افزایش مصرف فرآورده های مایع خبرداد و افزود: در بیشتر فرآورده های نفتی استان در فروردین ماه شاهد افزایش مصرف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد:در بنزین شاهد ۱۰ درصد رشد مصرف هستیم. بطوریکه میزان مصرف فروردین ماه سال جاری ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده همچنین قیاس مصرف نفتگاز نیز حاکی از افزایش ۱۵ درصدی بوده بطوریکه مصرف فروردین ماه سال جاری ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر به ثبت رسیده است.

آقامحمدیان همچنین افزود مصرف نفت سفید نیز در سال جاری ۴ میلیون لیتر و مدت مشابه سال قبل ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار لیتر بوده که این قیاس مصرف نیز نشان از یک رشد ۲۰ درصدی بوده است.

مدیرشرکت نفت و پخش فر آورده های نفتی منطقه زنجان گفت: در مصرف نفتکوره نیز یک رشد ۳ درصدی به ثبت رسیده است بطوریکه مصرف سال جاری ۳۱۲ هزارلیترو مدت مشابه سال قبل ۲۳۰ هزار لیتر بوده است و در مصرف گاز مایع نیز با مصرف ۱۵۲۰ تن در فروردین ماه سال جاری و ۱۴۷۰ تن در مدت مشابه سال قبل شاهد یک رشد ۳ درصدی می باشیم.

وی به مصرف cng اشاره داشت و افزود مصرف cng در فروردین ماه سال جاری و مدت مشابه سال قبل در حدود ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب بوده که تغییرخاصی در مصرف آن مشاهده نمی شود.

آقامحمدیان تصریح کرد: میزان مصرف نفتگاز در بخشهای مختلف مصرف یک روند افزایش را نشان می دهد بطوریکه مصرف نفتگاز حمل و نقل در فروردین ماه سال جاری ۲۰ میلیون ۶۵۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۱۶ میلیون و ۸۵۰ هزار لیتر بوده که حاکی از رشد ۲۲ درصدی و نیز رشد ۱۹ درصدی نفتگاز صنایع نیز حاکی از مصرف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتری سال جاری و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتری فروردین ماه سال ۹۵ بوده است و در نفتگاز بخش کشاورزی نیز با توجه به مصرف ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار لیتری سال جاری و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتری مدت مشابه سال قبل شاهد یک رشد ۸ درصدی می باشیم

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین می سوزانند که این میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. - اخبار سیاسی -

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و راه حل هایی که می توان برای برون رفت از این شرایط به کار برد، اظهار داشت:  مشکل اصلی ما این است که خودروهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی از بنزین دارند و این امر باعث بروز معضل ناترازی بنزین شده است.

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

وی ادامه داد: دولت باید خودروسازان را مجبور کند که در تولیدات خود اصلاحاتی انجام دهند و خودروهای با کیفیت تولید کنند، اما متاسفانه خودروسازان به دنبال اصلاح تولیدات خود و تولید خودروهای با کیفیت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که بهترین راه کار برای بهبود ناوگان حمل و حمل در کشور در این شرایط که خودروسازان زیر بار اصلاح تولیدات خود نمی روند واردات خودروهای خارجی است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه ملی کشور را به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی از بین می بریم، امسال مجبوریم به میزان زیادی واردات بنزین انجام دهیم و این به معنای کسری بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای بنزین در خودروهای تولید داخل در ردیف اول متهمان ناترازی بنزین است، بیان داشت:  باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین می سوزانند که این میزان 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ملی خودمان حفاظت کنیم، ادامه داد: علاوه بر بی‌کیفیتی خودروها، حجم بالایی از خودروهای فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند که این امر هم بر استفاده بیشتر از بنزین افزوده است.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: باید برای برون رفت از این شرایط اقدام به متنوع سازی سبد سوخت نیز بکنیم و از خودروهای برقی و هیبریدی هم در چرخه استفاده کنیم تا میزان  خودروهای استفاده کننده از بنزین کاهش پیدا کنند. همچنین ما باید به سمت استفاده از خودروهای دوگانه سوز  مثل سی ان جی و ال پی جی هم حرکت کنیم و به این وسیله از میزان مصرف بنزین در کشور بکاهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • معمای بنزین در ایران
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد