Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:40:13 GMT

اجرای بسته ویژه خدماتی برای حفظ دشت لار

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۶۵۶۴۶

اجرای بسته ویژه خدماتی برای حفظ دشت لار

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت الله خانمحمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان شمیرانات افزود: حمایت از جامعه عشایری و حفظ و نگهداری مراتع دشت عشایری لار از موضوعات مهم و مورد توجه مدیریت اجرایی شهرستان و استان تهران است.
فرماندار شمیرانات اظهار کرد: همه ساله از اواسط خرداد 500 خانوار عشایری وارد مناطق دشت لار شمیرانات می شوند که با همکاری مناسب دستگاه های اجرایی تجهیزات مناسبی برای جامعه عشایری مستقر در این مناطق در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانمحمدی خاطرنشان کرد: ورود زود هنگام دام در مناطق دشت لار موجب تخریب این مراتع می شود که در این زمینه ورود و خروج عشایر به مراتع لار با هماهنگی دستگاههای اجرایی انجام می شود.
مدیرکل امورعشایر استان تهران نیز دراین جلسه با بیان اینکه ورود گردشگران بدون هیچ ضابطه و کنترلی بیشترین آسیب را به مراتع دشت لار می زند گفت: جامعه عشایری حافظ محیط زیست و مراتع هستند.
سیروس نصیری ادامه داد: در حال حاضر عشایر استان تهران در کوچ بهاره به سر می برند و از اواسط خرداد برای مدت 100 روز وارد مناطق ییلاقی استان می شوند.
وی تاکید کرد: هر چادر عشایری نمادی از یک کارگاه تولیدی و جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 66 هزار تن محصول توسط عشایر استان تولید شده است.
دشت لار با وسعت 75 هزار هکتار در شمال شرقی استان تهران قرار دارد، این دشت زیبا در فصل تابستان محل مناسبی برای حضور گردشگران است.
همچنین جامعه عشایر استان تهران به همراه عشایر استان های قم، سمنان، البرز و مرکزی حدود 100 روز در این مناطق زندگی می کنند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۶۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،شهریار افندی‌زاده گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹برای احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

آقای افندی‌زاده گفت: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

وی گفت: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری