Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: پرداخت 200 میلیون تا 300 میلیون ریال تسهیلات کم بهره به بازسازی و تعمیر منازل مسکونی روستاها و شهرهای کوچک خوزستان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازاهوازنوین : کیامرث حاجی زاده در نشست خبری در سالن جلسات ساختمان مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: ۴۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به بانک های استان برای جبران خسارت و تعمیر و بازسازی خانه های روستایی و شهرهای کوچک ابلاغ شده است و متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سقف تسهیلات برای بازسازی منازل روستایی ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ چهار درصد و برای منازل شهری ۳۰ میلیون ریال با نرخ پنج درصد است؛ همچنین برای تعمیر منازل روستایی و شهری ۱۲۰ میلیون ریال پرداخت می شود.
حاجی زاده اضافه کرد: برای لوازم خانگی نیز ۳۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد اختصاص یافته است.

*ابتکار و گری لوئیس به خوزستان می آیند
حاجی زاده در ادامه گفت: سمینار سیلاب و ریزگرد ۱۴ اردیبهشت در اهواز با حضور ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران برگزار می شود.
وی نبود کمیته علمی، آموزش را یکی از خلاء های ستاد بحران استان دانست و افزود: این کمیته با همکاری اساتید دانشگاه و دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شده و یکی از مصوبات آن برگزاری سمینار سیلاب و ریزگرد است.
حاجی زاده هدف از برگزاری این سمینار را آسیب شناسی استان از نظر حوادث عنوان کرد و گفت: در کارگروه علمی آموزشی برگزاری بیش از ۲۰ سمینار و کارگاه آموزشی در سال ۹۶ پیش بینی شده است که تعدادی از آنها در شهرستان ها برگزار می شود به طور مثال قرار است سمینار سیل در شوشتر یا دزفول، سمینار تنش آبی در شمال شرق استان و سمینار مهار و پیشگیری از آتش سوزی در ماهشهر برگزار شود.
وی افزود: ۴۱ حادثه غیرمترقبه در جهان شناسایی شده که ۳۱ مورد در ایران و ۲۱ مورد در خوزستان اتفاق می افتد بنابراین خوزستان یکی از استان های پرحادثه کشور است که در چنین استانی باید همه دستگاه های هشدار دهنده اعم از هواشناسی و محیط زیست کاملا مجهز باشند.
حاجی زاده اظهار کرد: در استان ۱۳ سالن چند منظوره مدیریت بحران وجود دارد که برخی از این سالن ها تعطیل یا تبدیل به انبار شده که راه اندازی این سالن ها دوباره در دستورکار قرار دارد.
وی با اشاره به آغاز بهره برداری از ساختمان مدیریت بحران بعد از گذشت ۱۰ سال از آغاز ساخت، افزود: سیستم مانیتورینگ و بی سیم این ساختمان نیز امسال راه اندازی می شود.
حاجی زاده همچنین گفت: امسال برای جبران خسارت سیل سال ۹۶ از محل اعتبارات بحران ۳۰۰ میلیارد ریال به دستگاه های استان اختصاص داده شده است که ترمیم سیل بندها در برخی نقاط استان از جمله بخش شعیبیه شوشتر آغاز شده است.

*بازنگری شاخص تعطیلی مدارس

دبیر ستاد بحران خوزستان همچنین از بازنگری شاخص تعطیلی مدارس در زمان گرد و غبار خبر داد و افزود: یک کارگروه با حضور اداره کل محیط زیست، اساتید دانشگاه و بهداشت و درمان برای تعیین شاخص های جدید در زمینه تعطیلی مدارس تشکیل شده است.
وی افزود: این کارگروه با درنظر گرفتن استانداردهای جهانی و ملی و با ملاحظات استانی برای شاخص تعطیلی مدارس و ادارات در زمان گرد و غبار تصمیم گیری خواهد کرد.
حاجی زاده یکی دیگر از خلاءهای استان را اطلاع رسانی در زمان گرد و غبار دانست و گفت: مردم خوزستان بسیار صبور هستند اما این دلیل نمی شود که دستگاه ها به وظایف خود عمل نکنند و با تعطیلی بی موقع مدارس، زحمت و مشکلات مردم را مضاعف کنند.
وی افزود: علت ناهماهنگی در اعلام هشدار و زمان تعطیلی مدارس، دستگاه هایی هستند که باید پیش بینی ها و هشدارها را گزارش کنند.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل جلساتی برگزار شده و قرار است هواشناسی خوزستان ۷۲ ساعت قبل، نسبت به صدور اطلاعیه و اخطاریه اقدام کند، در غیراینصورت ما مسئولیت را نمی پذیریم.
وی تاکید کرد: در مقابل مدیرانی که از وظایف خود در این زمینه تخطی می کنند، مسامحه نمی کنیم و آنها را به نهادهای نظارتی معرفی می کنیم.
حاجی زاده تصریح کرد: بخشی از مشکلات در نبود زیرساخت یا تجهیزات فرسوده در برخی از دستگاه هاست که در سال های گذشته کارآیی خود را از دست داده و این نواقص جبران نشده است.
وی تاکید کرد: خارج از حب و بغض و جناح بندی های سیاسی، باید گفت که در دولت تدبیر و امید، بیشترین توجه به خوزستان در زمینه تجهیز این دستگاه ها صورت گرفته این در حالیست که دولت با مشکلات مالی و تحریم روبه رو بوده است.
وی یکی از اقدامات ستاد بحران برای مقابله با گرد و غبار، آبگیری تالاب هورالعظیم عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از این تالاب تا سه سال قبل کاملا خشک بود و آبگیری آن از پارسال آغاز شده است.
حاجی زاده افزود: از ۷۲ دریچه عبور آب از حوضچه یک، ۲ و ۳ به حوضچه های ۴ و ۵ تا کنون ۶۳ دریچه بازگشایی شده است و برای بازگشایی مابقی نیز تا ۱۵ خرداد به شرکت نفت مهلت داده شده است.
وی افزود: با توجه به افزایش ورودی آب به تالاب و لزوم جلوگیری از آسیب به دایک مرزی، بخشی از آب به سمت بخش عراقی هورالعظیم هدایت شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری ظهر شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را مظهر حاکمیت اراده مردم دانست و گفت: برای استفاده از تجربیات موفق و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت شهری و روستایی، آسیب‌شناسی دوره‌های مختلف شوراها ضروری است.

وی تاکید کرد: مصوبات شوراها که روند قانونی را طی می‌کنند برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا هستند و شوراها باید اجرای مصوبات قانونی را از شهرداران مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد، افزود: حذف فساد اداری و مالی با حذف ارتباط چهره به چهره مراجعان با کارکنان اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند استقرار سامانه‌های مدیریتی در حوزه صدور پروانه، رصد و پایش ساخت‌وسازها و … است.

وی با بیان اینکه توسعه باید مطالعه‌شده باشد، گفت: گاهی طرح‌های هادی و جامع در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که این امر ناشی از عدم مطالعه و کار کارشناسی و همچنین عدم استقرار سامانه‌های مدیریتی است.

ذاکری از طراحی سامانه مدیریت شهری در شهرداری آذرشهر به عنوان پایلوت استانی خبر داد و گفت: امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم به زودی همه شهرداری‌های استان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در شهرداری تبریز هم اقداماتی در این راستا شده که قابل ارائه است.

کد خبر 6090099

دیگر خبرها

  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی