Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح حوزه انتخابیه کاری زمانبر است و بعد از انتخابات در صحن علنی مجلس برای رای گیری مطرح می شود و امیدواریم با حداکثر رای موافق تصویب شود و البته هیچ قول مساعدی درباره تصویب این طرح نخواهم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازصبح مهریز؛ نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در نشستی که با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری مهریز داشت عنوان کرد: خبرنگاران آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند بنابراین نزد خداوند از اجر و پاداش ویژه ای برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا صباغیان بافقی افزود: نمایندگان مجلس، وکیلان مردم هستند و دفاع از حقوق مردم وظیفه آنهاست و باید از طرف مردم از مسئولین در مورد عملکردشان سوال کنند.

نماینده مردم مهریز درخصوص سوالات خبرنگاران در مورد مشکلات عمرانی و زیربنایی مناطق مختلف شهرستان و روستاها گفت: این که حل مشکلات را از نماینده مجلس بخواهید این نگاه صحیحی نیست.

وی خاطرنشان کرد: قانون گاهی صحیح نیست باید اصلاح شود و این در بحث قانونگذاری در حیطه وظایف و توانایی نماینده است بنابراین نماینده را نباید درگیر مسائل جزیی مانند کمبود آب و تخریب قنات، عملیات اجرایی گازرسانی به روستاها و یا درگیر اشتغال زایی و جاده سازی کنید.

این نماینده مجلس درمورد عملکرد یک ساله خود گفت: طرح اصلاح حوزه انتخابیه و شفافیت مالی و کاری وزرا و مسئولین در اجرای طرح های کلان، البته با نمودار و خروجی ملموس و نیز اصلاح یک ماده قانونی سه طرحی بود که در یک سال گذشته به مجلس ارائه کردم و قرار است بعد از انتخابات در صحن علنی مجلس مطرح و رای گیری شود.

وی به عنوان مثال در مورد بیمارستان فاطمه الزهرا مهریز گفت: دستور تخصیص بودجه برای خرید دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه آمبولانس وهم چنین مبلغ 180 میلیارد ریال برای طرح توسعه بیمارستان را وزیر بهداشت صادر کرده است و برای اجرایی شدن این دستورات پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

صباغیان بافقی فعالیت های دوره نمایندگی خود در یک سال گذشته را برشمرد و گفت: تاکنون در صحن مجلس ده سوال از وزرا پرسیده ام؛ در صحن علنی مجلس 35 مرتبه به وزرا تذکر یا نظر موافق و مخالف داده ام؛ در جلسات 65 نفر از مدیران استانی و 20 نفر از وزرای دولت حضور داشته و درطول یک سال گذشته 13 بار از حوزه انتخابیه ام بازدید کرده ام.

وی افزود: درخصوص درخواست های حوزه انتخابیه، از وزیر راه و شهرسازی و وزیر ارتباطات هر کدام 19 دستور، وزیر کشاورزی 20 دستور و وزیر بهداشت 15 دستور جهت اقدام اخذ شده است.

البته صباغیان بافقی مشخص نکرد چه تعداد از این دستورات اخذ شده از وزرا مربوط به شهرستان مهریز است.

وی اظهار داشت: از جمله کارهایی که مجلس دهم انجام داده است به وضع قانون اختصاص یک درصد از درآمد معادن به حوزه انتخابیه، همسان سازی حقوق کارمندان، جذب معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا یک پنجم حقوق رسمی کشور و رایگان شدن آب و برق و تلفن حسینیه ها و اماکن مذهبی می توان اشاره کرد.

نماینده مردم مهریز درخصوص اصلاح و تقسیم حوزه انتخابیه که یکی از مطالبات مهم مردم بود تاکید کرد: اصلاح حوزه انتخابیه کاری زمانبر است و بعد از انتخابات در صحن علنی مجلس برای رای گیری مطرح می شود و امیدواریم با حداکثر رای موافق تصویب شود و البته هیچ قول مساعدی درباره تصویب این طرح نخواهم داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه زحمات دولت قبل را نادیده نمی گیرم، گفت: در دولت قبل، قیمت ها در ساعت های مختلف روز دچار نوسان می شد و قیمت صبح با قیمت عصر متفاوت بود. در این دولت هرچند بعضی از وعده ها در بحث برجام محقق نشد اما دولت باعث ایجاد ثبات تورم شد و در مجموع تورم، کنترل شده و یک ثبات اقتصادی در بازار ایجاد شده است.

صباغیان بافقی درخصوص عملکرد مجلس در جهت خروج از رکود بازار و فعالیت مجدد کارخانه ها و واحدهای صنعتی گفت: مجلس مجوز اختصاص 70هزار میلیارد تومان اوراق خزانه به دولت را صادر کرد تا دولت با انتشار آن، برای فعالیت مجدد به کارخانه های تعطیل کمک کند تا از این رکود خارج شویم.

وی با بیان اینکه اگر نماینده ای بگوید طرح برای اشتغالزایی دارم دروغ می گوید اظهار داشت: در مجموع افرادی در بدنه این دولت از جمله استاندار، مدیران کل و فرماندار در امر اشتغال زایی گام هایی برداشته اند و البته آماری نمی دهم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تایید نهایی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی عملا برای نخستین بار دلالی‌های مخرب بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو مشمول مالیاتی بازدارنده می‌شوند. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی ، بیان کرد: در جلسات علنی هفته گذشته مجلس ایرادات مالیات بر سوداگری بررسی و انجام شد و طبق روال قانونی طرح برای بررسی و تایید به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

زمان پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه مشخص شدوی با تاکید بر اینکه با تایید نهایی این طرح ، عملا برای نخستین بار دلالی‌های مخرب بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو مشمول مالیاتی بازدارنده می‌شوند، گفت: این قانون بیش از 100 سال است که در بیش از  140 کشور جهان اجرا می‌شود که با تبدیل شدن این طرح به قانون ما نیز آن را در کشور اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:با تبدیل شدن این طرح به قانون و اجرای درست و دقیق آن ، بساط سوداگری و دلال بازی از این بازارها تا حد زیادی جمع می‌شود.

طغیانی با اشاره به انتشار برخی از اخبار در فضای مجازی بیان کرد:طبیعی است که ذی نفعان اصلی با انتشار اخبار ناقص و بدون ذکر معافیتهای گسترده و حذف تورم از عایدی و غیره اذهان عموم مردم را مشوش کنند. لذا لازم است با انتشار اخبار درست به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در توضیح اینکه طرح مالیات بر سوداگری چه کسانی را هدف گرفته است؟ گفت: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند، بنابراین این‌طور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم‌دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است، به‌عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری 42 هزار و 500 نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ارزی؛ طرحی که به سه واقعیت بازار توجه می‌کند
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا