Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بیرجند گفت: تا کنون 5 مورد از تخلفات تبلیغات زود هنگام کاندیداهای شوراهای شهر و روستای بیرجند برای رسیدگی و اقدام قانونی به مراجع مربوط اعلام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ناصری فرماندار بیرجند در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: برای برگزاری انتخابات شورای شهر و روستاها 205 شعبه اخذ رأی در بیرجند پیش بینی شده است که از این تعداد ۹۲ شعبه شهری و ۱۱۳ شعبه روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که از شعب شهری پیش بینی شده ۸۴ شعبه ثابت و 8 شعبه سیار است بیان کرد: تعداد شعبه های ثابت و سیار در روستا ها را به ترتیب ۲۸ و ۸۵ شعبه است.

فرماندار بیرجند با اشاره به ثبت نام ۱۴۰ نفر برای انتخابات شورای شهر بیرجند، افزود: از این تعداد 7 نفر قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف دادند و3 نفر در هیئت اجرایی و ۱۵ نفر هم در هیئت نظارت رد صلاحیت شدند و صلاحیت ۱۱۵ نفر برای انتخابات شورای شهر بیرجند مورد تایید قرار گرفت.

ناصری با بیان اینکه از 18 نفر کاندیدای رد صلاحیت شده 17 کاندیدا اعتراض خود را به هیئت های نظارت اعلام کردند گفت: پس از بررسی دوباره، 5 نفر تایید صلاحیت و 12 نفر هم رد صلاحیت شدند.

وی با اشاره به ثبت نام ۹۶۶ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی، گفت: از این تعداد 26 نفر انصراف دادند، ۱۷ نفر در هیئت اجرایی و ۹ نفر در هیئت نظارت بخش رد صلاحیت و 914 نفر هم تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه هنوز نتیجه اعتراضات کاندیداهای انتخابات شوراهای روستا اعلام نشده است، اظهارکرد: بر اساس ماده 61 آیین نامه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای همه نامزدها از 8 روز قبل از روز اخذ رای آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه دارد .

فرماندار بیرجند تاکید کرد:انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی توسط داوطلبان تحت هر عنوانی خارج از مهلت قانونی تبلیغات، جزء مصادیق غیر مجاز تبلیغات تلقی می شود و تخلف است.

ناصری با اشاره به نظارت کامل کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان بر فضای مجازی هم اذعان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات غیرمجاز و یا گزارشات مردمی تمام جرائم و تخلفات انتخابات در فضای مجازی برای رسیدگی خارج از نوبت طبق قانون انتخابات به کمیته حقوقی انتخابات استان و مراجع قضایی ارجاع می شود.

وی افزود: تا کنون 5 مورد از تخلفات تبلیغات زود هنگام کاندیداهای شوراهای شهر و روستای بیرجند برای رسیدگی و اقدام قانونی به مراجع مربوط اعلام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم مجلس در شیراز و زرقان

ایسنا/فارس فرماندار شیراز از درنظر گرفتن ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان خبر داد.

لطف‌الله شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان به مرحله دوم کشیده شد، گفت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه در این حوزه انتخابیه ۴ نفر برای ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند، افزود: در مرحله دوم علیرضا پاک فطرت، ابراهیم عزیزی، سیداسماعیل حسینی و رحمت‌الله مرزوقی رقابت خواهند داشت.

شیبانی زمان برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی را ۲۱ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و گفت: بر اساس توافق وزارت کشور و شورای نگهبان انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

فرماندار شیراز تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های شیراز و زرقان ۸۷۵ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شد اما به دلیل اینکه در مرحله دوم دیگر انتخابات مجلس خبرگان رهبری نداریم، صندوق‌ها را بر اساس تعداد آراء مأخوذه در مرحله اول خواهیم داشت که بر اساس پراکندگی در محلات و روستاها خواهند بود و در نهایت حدود ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان برای مرحله دوم انتخابات مجلس خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مجریان انتخابات در شعبات دو شهرستان مشخص شده‌اند، گفت: طبق تقویم برای مجریان انتخابات تعیین تکلیف شده است و بر اساس آن جلو می‌رویم.

شیبانی در پاسخ به اینکه در این مرحله هم شعب اخذ رأی سیار خواهیم داشت، افزود: بله صد درصد به منظور رفاه حال مردم، هم صندوق سیار هم صندوق ثابت خواهیم داشت.

فرماندار شیراز با بیان اینکه انتخابات مجلس در ۱۴ مرکز در شهرستان شیراز برگزار خواهد شد، گفت: از این تعداد ۱۱ مرکز در کلان‌شهر شیراز که ۱۰ مرکز مربوط به خود شیراز و یک مرکز در صدراست. ۳ مرکز هم مربوط به بخش ارژن و سیاخ دارنگون است و مجموعاً ۱۴ مرکز پشتیبان‌کننده شعبات اخذ رأی خواهند بود.

وی بیان کرد: در زرقان هم یک مرکز در فرمانداری شهرستان مستقر شده است که به طور کلی ۱۵ مرکز در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان انتخابات مرحله دوم مجلس را پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم مجلس در شیراز و زرقان