Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از دادن وعده هایی که جزو شئون مجلس است و مجلس باید درباره آنها تصمیم گیری کند پرهیز کنند.

علی لاریجانی در حاشیه مراسم یادبود 304 شهید سپاه حفاظت انصارالمهدی عج در جمع خبرنگاران گفت: مطالبی که راجع به یارانه ها گفته می شود جزو شئون مجلس است، بنابراین باید در چارچوب قانون مصوب مجلس درباره آن اظهار نظر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس‌مجلس تاکید کرد: نامزدها تنها می‌توانند در چارچوب مصوبه مجلس درباره یارانه ها سخن بگویند،  به شرط آنکه سخنانشان مربوط به شیوه اجرا باشد.

وی متذکر شد: مجلس در مصوبه خود تصویب کرد یارانه برخی دهک ها باید کاهش یابد در عوض یارانه برخی دهک های دیگر مثل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزایش یابد که این کار از ابتدای سال جاری انجام شده است.

لاریجانی بار دیگر متذکر شد: نامزدها باید توجه داشته باشند هر چیزی که بیشتر از این بیان می شود جزو شئون مجلس است و باید به تصویب به مجلس برسد.

رئیس مجلس در واکنش به این پرسش که برخی سخنان شما را حمایت از برخی نامزدها تلقی کرده اند گفت: قبل از انتخابات در نشست خبری‌ام پاسخ این مطلب را داده ام . بنده به عنوان رئیس قوه بنایی بر دخالت در انتخابات ندارم و نظری نسبت به نامزدها اعلام نمی کنم.

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که میزان تحقق پذیری وعده های انتخاباتی برخی نامزدها به ویژه وعده‌های اقتصادی و معیشتی را در چه حدی می دانید گفت: وعده ها باید در چارچوب قانون باشد. کشور دارای برنامه ششم توسعه است و این برنامه کار کشور را در پنج ساله آینده مشخص کرده است و آنچه گفته می شود باید در چارچوب این قانون باشد و هر آنچه که خارج از این قانون گفته می شود باید مجلس درباره آن تصمیم بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نامزدهای انتخابات توصیه کرد: سخنانتان را منبعث از قانون برنامه ششم بیان کنید. حال اگر شیوه خلاقانه تر و پر تحرک تری دارید، بیان کنید و ما هم استقبال می کنیم اما باید شان مجلس از نظر تصمیماتی که به قوه مقننه مربوط می شود، رعایت شود.
 

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد که سازوکار مشخصی برای شرکت در آن وجود دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفندماه 1402 برگزار شد و انتخابات در 22 حوزه به دور دوم رسید.

بر همین اساس مقر شد که مرحله‌ی دوم انتخابات، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار شود.

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از 13 اردیبهشت آغاز می‌شود طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، قرار است از مجموع 22 حوزه انتخابیه، رای گیری در 8 حوزه به‌صورت تمام‌الکترونیک باشد.

یکی از مسائلی که مورد توجه است و بعضاً سوالاتی به‌وجود آورده، شرایط رأی‌دادن در دور دوم انتخابات است.

فردی که در مرحله اول انتخابات در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشد، فقط می‌تواند در همان حوزه انتخابیه رأی بدهد و نمی‌تواند در دور دوم حوزه انتخابیه‌ی مد نظر خود را تغییر دهد.

به‌عنوان مثال، اگر یک فرد در مرحله اول در تهران رأی داده باشد، در دور دوم می‌تواند فقط در همین حوزه تهران رأی بدهد.

همچنین کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ‌یک از حوزه‌ها رأی نداده باشند، در این مرحله از انتخابات می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند.

اتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان