Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:52:44 GMT

ارائه خدمات رایگان به جامعه قرآنی در مراکز فرهنگی همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۷۶۹۹۹

ارائه خدمات رایگان به جامعه قرآنی در مراکز فرهنگی همدان

همدان - رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از ارائه خدمات رایگان به جامعه قرآنی در مراکز فرهنگی همدان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با محوریت مسائل قرآنی در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی این شهر برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در این جلسه با بیان اینکه تا سال ۹۰ با گذشت ۳ دوره از شورا، ۶ فرهنگسرای نیمه‌تعطیل در همدان وجود داشت، گفت: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ مبازره با تهاجم فرهنگی و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، تمامی فرهنگسراهای شهر به ویژه مرکز همایش های بین المللی و قرآنی در اختیار جامعه قرآنی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا غلامی‌خجسته از پیگیری های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا برای ایجاد زیرساختها در شهر گفت و اظهار داشت: تاکنون ۸۳ مصوبه برای ساخت فرهنگسراها و سالن های ورزشی به تصویب رسیده.

وی با بیان اینکه ۷۰ قطعه زمین برای ساخت فرهنگسرا قطعی شده است، گفت: از این تعداد ۲۳ طرح افتتاح شد که افتتاح فاز نخست مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی و مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت (خضر) از آن جمله است.

وی با اشاره به فعال بودن واحدهای قرآنی و معارفی در تمام فرهنگسراهای شهر همدان، بیان کرد: همچنین ۴ پروژه آماده افتتاح، ۹ پروژه نیمه‌کاره و ۱۸ زمین آماده ساخت نیز داریم.

اهدای ۱۵ زمین برای ترویج فرهنگ قرآنی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان از اهدای ۱۵ زمین توسط شورا و شهرداری همدان در دور چهارم به مساجد، حسینیه ها، سپاه در سطح شهر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه خبر داد.

وی گفت: همچنین در اسفند ماه سال ۹۵ فاز نخست مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی به عنوان یک مرکز بزرگ قرآنی و فرهنگی پس از گذشت ۱۳ سال به نتیجه رسید و افتتاح شد.

رضا غلامی‌خجسته با بیان اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه چرا نام تالار قرآن به مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی تغییر کرده شنیده می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه این مرکز ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه نگهداری نیاز دارد بر این اساس اگر نام این مجموعه تنها تالار قرآن بود، درآمدی جهت نگهداری مرکز وجود نداشت بنابراین بر اساس بررسی هزینه ها، تصمیم بر این شد تا نام این تالار تغییر یابد تا بتوان درآمدهایی را از محل برگزاری برنامه ها و همایش های علمی و فرهنگی برای آن ایجاد کرد.

غلامی‌خجسته با تأکید بر اینکه آمادگی بهره گیری از توانایی اساتید قرآنی را در تمام فرهنگسراهای فعال داریم، اظهار داشت: اگر مجموعه های قرآنی با برنامه عمل کنند تمام فرهنگسراها را به صورت رایگان در خدمت فعالان قرآنی قرار می دهیم و از طرفی آمادگی داریم این مجموعه را تکمیل و تحویل دهیم، اما حفظ و نگهداری این مجموعه نیازمند ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه به دلیل هزینه بالای حفظ و نگهداری مجموعه، مدیریت این مرکز به شهرداری واگذار شد، گفت: در برگزاری همایش‌ها در خدمت قرآنی‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان افزود: هزینه‌های این مرکز بزرگ فرهنگی و قرآنی از برگزاری همایش‌ها در این محل تأمین می‌شود؛ همچنین از سال ۹۰ از اعتبارات ملی و یا جای دیگر، یک ریال برای این مجموعه تعریف نشده است.

غلامی‌خجسته خواستار انتخاب یکی از اعضای مجموعه‌های قرآنی به عنوان نماینده برای حضور در کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورا و ارائه برنامه و پیگیری مشکلات از سوی مجموعه‌های قرآنی شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در صورتی که مجموعه‌های قرآنی توان نگهداری این مرکز را دارند، نام این مجموعه را به نام تالار قرآن تغییر دهند و مدیریت هم به مجموعه‌های قرآنی واگذار و شهرداری هم ادعایی نسبت به مدیریت آن نداشته باشد.

اعلام موافقت برای ایجاد دانشکده قرآنی در همدان

سید احمد حسنی‌حلم با اعلام موافقت برای ایجاد دانشکده قرآنی در بخشی از این مرکز، گفت: شهرداری با نگاه درآمد پایدار به این مجموعه نگاه نمی‌کند.

وی دلیل نامگذاری مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی را دلسوزی دانست و عنوان کرد: دلیل نامگذاری به منظور حمایت مالی مجموعه با برگزاری همایش‌های مختلف بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه با یک جلد قرآن هم می‌شود کار فرهنگی انجام داد، گفت: با یک کار مخلصانه می‌توانیم خروجی بالایی در امر فرهنگی داشته باشیم و در این میان باید از امکانات استفاده کرد.

حسین قراباغی با اشاره به دغدغه کار فرهنگی در بودجه‌ریزی‌های اظهار کرد: ۱۰ درصد بودجه شهرداری را از سال ۹۲ به کارهای فرهنگی اختصاص دادیم و معتقدیم اعضای شورای شهر، دغدغه قرآنی دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه در بحث مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی هر سال در بودجه پیش‌بینی‌هایی داشتیم، افزود: درآمد شهرداری کمتر از هزینه‌ها بوده و با کمترین منابع مالی، بزرگترین کارها انجام شده است.

قراباغی با اشاره به اینکه انتقادات بسیاری به ساخت فرهنگسراها بوده، اما کارهای خوبی در این خصوص انجام شده است، یادآور شد: وضعیت حساب شهرداری را از نقدی به تعهدی تغییر دادیم که با این اقدام، پرداخت حقوق‌ها و انجام پروژه‌ها محقق شد.

وی با تأکید بر اینکه در تغییر نام تالار قرآن، منطق نهفته بود، ادامه داد: مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی و فرهنگسراها متعلق به قرآن است و برای انجام کارهای قرآنی و فرهنگی باید محتوا و برنامه ارائه شود.

شهری با فرهنگ اسلامی نیازمند شهروند قرآنی است

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه با تأکید بر اینکه برای ایجاد شهری با فرهنگ اسلامی نیازمند شهروند قرآنی در شهر هستیم، گفت: مدیریت شهری باید در این زمینه، بیشتر ورود پیدا کند.

نرگس نوراله‌زاده با بیان اینکه باید گلایه‌ها را کنار بگذاریم و کمک به رفع مهجوریت از قرآن کنیم، افزود: جامعه قرآنی می‌تواند زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد.

محمدعلی پرزاد، دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان به عنوان تنفسگاه معنوی شهر محسوب میشود، گفت: باید از امکانات این مرکز بزرگ در مباحث فرهنگی به نحو احسن استفاده کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه فعالان قرآنی به ارائه نظراتی در خصوص مسائل قرآنی پرداختند و سپس از بخش های مختلف مرکز بازدید به عمل آمد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان سلامت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان قروه، به مناسبت هفته هلال احمر برای ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزش رایگان به اهالی روستای گنداب علیا در قروه اعزام شد.

وی افزود: در این طرح، ۹۰ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۳۰ نفر ویزیت مامایی و درمانی و همچنین با تجویز پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، به بیماران داروی رایگان ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در این کاروان سلامت، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری برای معلمان و ۳۵ نفر از دانش‌آموزان این روستا بود که توسط نجاتگران داوطلب ارائه شد.

جلالی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اعلام اینکه به ۱۵۵ نفر از اهالی روستای گنداب علیا خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزش رایگان ارائه شده، از کارکنان، پزشکان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قروه و همچنین همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در این کاروان سلامت همگام با جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه بودند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097732

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها