Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@22:07:43 GMT

جمهوري اسلامي توان ارتقاي اقتصاد کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۰۳۵۷

خبرگزاري آريا - کرج – همسر حجت‌الاسلام رئيسي گفت: جمهوري اسلامي با مباني ارزشي و اعتقادي خود مي‌تواند کشور و معيشت مردم را در اقتصاد ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، جميله علم الهدي عصر پنجشنبه در سخنراني خود در مجتمع زينبيه گلشهر کرج بابيان اينکه تعليم کار خداوند است، گفت: با توجه به مطالعاتي که در فلسفه و اسلامي دارم سند تحول آموزش‌وپرورش سند معمولي سياست‌گذاري نيست که پس از تدوين به‌سرعت اجرايي شود بلکه داراي پيچيدگي‌ها و رمز و رازهايي است که جريان فرهنگي مؤثر بايد پشتيبان آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بابيان اينکه نهضت امام خميني بدون نهضت تربيتي ممکن نيست، خاطرنشان کرد: آنچه موجب پيروزي انقلاب اسلامي شد نهضت تربيتي بود که امام خميني آن را آغاز کرد.
نويسنده کتاب نهضت تربيتي امام خميني بابيان اينکه انقلاب سياسي امام راحل مبتني بر يک نهضت تربيتي بود، تصريح کرد: بعد از انقلاب هم بايد اين نهضت ادامه پيدا مي‌کرد، آنچه امروز به‌عنوان ناهنجاري‌هاي سياسي اقتصادي در جامعه مشاهده مي‌کنيم ناشي از متوقف شدن نهضت تربيتي امام خميني است و اگر آن روند ادامه پيدا مي‌کرد ما شاهد بسياري از مسائل نبوديم.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: اين متوقف شدن به معناي آن نيست که هيچ‌کسي آن راه را ادامه نداد، اگر چنين تصوري داشته باشيم متوجه نمي‌شويم که چگونه است افرادي در اوج کرامت انساني به‌عنوان مدافعين حرم مطرح مي‌شوند بلکه جريان اجتماعي خارج از جريان دولتي آن را ادامه مي‌دهند و نقش زنان در اين قسمت فعال‌تر از مردان بوده است.
وي با اشاره به نقش زنان در تربيت نسل جوان خاطرنشان کرد: اينکه افرادي بدون چشمداشت مادي و معنوي و براي رضايت خداوند به‌عنوان مدافع حرم از ارزش‌هاي اسلامي دفاع مي‌کنند نتيجه تربيت خاص مادران و همسران است.
همسر حجت‌الاسلام رئيسي بابيان اينکه شرايط فرهنگي کشور بعد از انقلاب در دو جهت حرکت کرد، تصريح کرد: جريان اول مردم متدين، انقلابي و دست پروردگان مکتب امام خميني بودند که با هدايت مقام معظم رهبري اين جريان تا امروز تداوم داشته است اما جريان ديگر جريان ارتجاعي بود.
وي بابيان اينکه شعارهاي جريان ارتجاعي در قرن هفده و هجده در فرانسه تکرار مي‌شد، تصريح کرد: مي‌خواهند ما را دو قرن به عقب ببرند اين امر در حالي است که جريان غربي تحمل شعارهاي جريان انقلابي را ندارد.
وي افزود: اگر جريان‌هاي سياسي امروز منحرف‌شده‌اند به دليل اين است هدف به‌جاي تعليم و تربيت و هدايت مردم، سياست شده است؛ در جاي که سياست اقتصاد و حقوق بايد به دنبال تعليم و تربيت باشد و هدف اساسي اين است.
وي تأکيد کرد: اختلاف اکنون بر سر انقلابي بودن يا نبودن است؛ جمهوري اسلامي با مباني ارزشي و اعتقادي خود مي‌تواند کشور و معيشت مردم را در اقتصاد ارتقا دهد.
علم الهدي يادآور شد: در الگوي زن انقلابي دنيا گريزي ديده نمي‌شود: برخي نمي‌خواهند اين الگو ديده شود درحالي‌که تحول بازگشت به مدل زن ‌انقلابي است.
وي بابيان اينکه در استان قدس رضوي هفتاد درصد زائران را بانوان تشکيل مي‌دهند، تصريح کرد: اين نشان مي‌دهد زنان ايراني به دنبال آن نيستند که سهم خود را از مردان بگيرند و سر قدرت باکسي جنگ ندارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران