Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیاتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی اسماعیلی معاون اجرایی نمایشگاه کتاب در نشست خبری با خبرنگاران گفت: روز اول نمایشگاه برای بازدید عموم مشکلات و گرفتاری‌هایی پیش آمد که برای روز اول طبیعی است. به خاطر رفع مشکلات سال گذشته زمان تحویل سالن‌ها دیرتر بود، حدود 40 یا 50 غرفه در بخش عمومی که شرکت نکردند، با ناشران داوطلب جایگزین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالن بین‌الملل 140 ناشر خارجی از 42 کشور و دو هزار و 660 ناشر و نمایندگی داخلی در 1850 غرفه مستقر شدند. 4 کارگاه تخصصی در کمیته علمی فرهنگی، 15 نشست تخصصی در سرای اهل قلم، 6 نشست در سرای کتاب‌نما و 12 نشست در سرای اهل قلم بین‌الملل تشکیل شد.

وی افزود: از دیروز مشکل دستگاه کارتخوان نداشتیم؛ مگر غرفه‌هایی که روز دوم جایگزین شدند. یک روز قبل از شروع نمایشگاه آموزش غرفه‌دار‌ها را انجام دادیم. غرفه‌ها موظفند هر کدام کپسول آتش‌نشانی داشته‌ باشند که البته بعضی‌ از‌ آنها کوتاهی کردند. برای امکانات رفاهی حمل و نقل مترو سرویس خوبی ارائه داده و افزایش ساعت کار داشته است، سعی کردیم با توجه به بضاعت مترو فاصله قطار‌ها 5تا 7 دقیقه شود. اتوبوس‌ هم از 9 میدان اصلی به نمایشگاه می‌آید. خدمات تاکسی‌رانی هم موجود است. طبق آماری که احمدی بافنده ارائه داده روز گذشته جابه‌جایی 95 هزار مسافر مترو را داشتیم.

اسماعیلی ادامه داد‌: در فضای نمایشگاه غرفه‌های مواد غذایی و امانات پیش‌بینی شده. از تخلفات این غرفه‌ها گزارشاتی داشتیم که ناظر‌های ما و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کردند.

وی به جلسه بررسی تخلفات که در روز گذشته برگزار شد، اشاره کرد و گفت: حدود 3 تا 4 مورد گزارش تخلفات داشتیم که تذکری جدی و اخطاری کتبی گرفتند و در صورت رفع نشدن اقدام لازم توسط تشکل‌ها به عمل می‌آید. یکی از این گزارش‌ها مربوط به فروش کتاب ناشران دیگر (فروش کتاب غیر) است. تخلف دوم که گزارش شده ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی کنکور و تخلف سوم مربوط به فروش کتب ممنوعه است که تذکر جدی داده شده است.

در ضوابط کلی نمایشگاه ایراداتی داریم که باید با کمک معاونت فرهنگی حل کنیم. به طور کلی در این دو سال گذشته نسبت به دوره‌های قبل نمایشگاه به شکل بهتری برگزار شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این جلسه و نشست تخصصی که در محل فرمانداری ایک شهرستان برگزار شد ضمن بیان اقدامات مهم انجام شده و در دست اقدام این شرکت در سطح شهرستان سلماس؛ در مورد مسائلی، چون جابه‌جایی برخی از تیر‌های برق که نیاز به تعویض و جابه جایی دارند و نیز برنامه ریزی برای تامین برق واحد‌های تولیدی صحبت شد.  در ادامه این نشست عبداللهی مدیر توزیع برق سلماس نیز ضمن اشاره به پیش رو بودن ایام پیک بار تابستان خواستار همکاری و مشارکت سایر ادارات در برنامه‌های پیک بار تابستان ۱۴۰۳ شد.

دیگر خبرها

  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب