Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستانهای بوشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه پیرامون مساله انتخابات و نامزدهای انتخاباتی به سخنرانی پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز؛خطبه های این هفته نماز جمعه شهرهای بوشهر در حالی برگزار شد که از سوی ائمه جمعه اغلب در مورد انتخابات پیش رو سخنرانی شد که در ادامه به برخی از این خطبه ها اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه بوشهر:

حمایت از تولیدات داخلی فرهنگسازی شود/ مردم رئیس جمهوری انقلابی می خواهند

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر اظهار داشت:به منظور ایجاد استقلال اقتصادی در کشور، باید حمایت از تولیدات داخلی در سطح گسترده‌ای در کشور، فرهنگ‌سازی شود.

وی اضافه کرد: در این راستا توجه به کیفیت کالاهای تولیدی داخلی باید مد نظر قرار گیرد و اگر کالای مشابه ای در کشور تولید می شود از ورود آن به کشور اجتناب گردد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در کشور گاهی شاهد این هستیم که کالاهایی تولید نمی‌شود و برای رفع نیازهای مردم ناچار به واردات آن از خارج از کشور هستیم که برای نیل به خودکفایی اقتصادی باید با حمایت از نخبگان، زمینه تولید این کالاها در کشور نیز فراهم شود تا در یک بازده زمانی مشخص با تولید انبوه، کشور از واردات آن بی‌نیاز شود.

وی با اعلام این که در تولید داخلی، تولیدکنندگان باید به چند نکته توجه کنند، گفت: توجه به تولیداتی در جهت رفع نیازهای مردم، در کنار کیفیت مناسب و تولید انبوه باید مد نظر تولیدکنندگان داخلی باشد تا این گونه نشود که کیفیت تولیدات داخلی از نمونه خارجی آن بی کیفیت باشد.

خطیب جمعه بوشهر با اعلام دلایل رغبت ایرانیان به خرید تولیدات خارجی گفت: وجود عادت تاریخی به خرید کالاهای خارجی، کمبود کالاهای داخلی در کنار کیفیت پایین کالاهای داخلی، تبلیغ و ترویج کالا‌های خارجی در کنار ایجاد یک نوع ارزش‌گذاری بیهوده به استفاده از کاهالاهای خارجی سبب گرایش مردم به استفاده از کالاهای خارجی به جای تولیدات داخلی شده که اکنون با رشد کیفیت کالاهای ایرانی شاهد هستیم که این کالاها به خارج صادر می شود و بیگانگان نیز همان کالا را با قیمتی گران‌تر در بسته بندی جدید خارجی وارد کشور می کنند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: باید کاری کنیم این عادت روزی از بین رود و به گونه‌ای استفاده از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی شود که مردم نسبت به خریدکالاهای ایرانی افتخار کنند.

وی ادامه داد: باید این را یک افتخار بدانیم که با بصیرت سیاسی و اقتصادی می‌توانیم از کالای ایرانی حمایت کنیم که نتیجه آن ایجاد اشتغال و فعال شدن کسب و کار در مملکت می‌شود .

صفایی بوشهری با اعلام این که ایجاد اشتغال در کشور بسیار ساده است، اظهار داشت: در صورتی که به جوانان این مرز و بوم اعتماد شود ساخت و تولید انبوه کالاهای با کیفیت ایرانی دور از دسترس نیست.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سخنان رهبری در جمع کارگران درر این هفته، گفت: کار و کارگر ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند و برای داشتن اقتصادی پیشرفته باید به قشر کارگر اهمیت داد و به تولیدات داخلی توجه کرد.

وی افزود: نقش کارگران در ایجاد یک اقتصاد پویا کاملا روشن است و این نباید در کشور باب شود که بسیاری از کارگران به موقع حقوق انها از سوی شرکت ها پرداخت نمی نگردد که الان متاسفانه با چنین معظلی روبرو هستیم که نیازمند توجه مسوولان به وضعیت این قشر ضعیف جامعه است.

وی با انتقاد از میزان بیکاری در استان بوشهر، گفت: در استان بوشهر و بر اساس اعلام رسمی مسوولان شاهد رشد دوازده درصدی آمار بیکاران هستیم که صحیح نیست استانی که دارای ظرفیت اشتغال و کار برای کشور است این قدر دارای میزان بالایی از بیکاری باشد .

صفایی‌بوشهری با اعلام این که از همه مسوولان می‌خواهم همت کنند و برای این جوانان که سرمایه‌های مملکت هستند، اشتغال ایجاد کنند، ادامه داد: چرا باید افراد سرمایه‌دار و با نفوذ با یک اشاره وام‌های کلان بگیرند اما یک جوان تحصیل کرده و بیکار برای یک وام بیست میلیون تومانی اشتغا، ناچار شود هفت خوان رستم طی کند، که این عادلانه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: فضای ایران اسلامی کاملا انتخاباتی متاثر از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

وی ادامه داد: توصیه من به مردم استان بوشهر این است که آرامش، اخلاق، قانون‌مداری، حضور حماسی و انتخاب اصلح مدنظر داشته باشند و فردی با ایمان، با اخلاق، با تقوا، مردم‌گرا، ظلم ستیز، درد فقرا چشیده را انتخاب کنیم که ولایتمدار و نسبت به مقام رهبری روح اطاعت پذیری داشته باشد.

صفایی‌بوشهری عنوان کرد: مردم ایران اسلامی، رئیس جمهوری می‌خواهند که در خدمت انقلاب و خط رهبری باشدو امریکا و اروپا بدانند که در مقابل مردم ایران که کاخ دوهزار و پانصدساله طاغوت را برافکندند عددی نیستند و با تهدید و تحریم اراذل و اوباش جهانی نه تنها عقب‌نشینی نمی‌کنیم بلکه آنها را وادار به عقب‌نشینی هم می‌کنیم.

امام جمعه گناوه: تقوای سیاسی در مناظره ها رعایت شود

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: نامزدها در مناظره ها که بصورت زنده پخش می شود از تخریب یکدیگر بجد پرهیز و تنها برنامه های خود را به مردم بیان کنند.
وی گفت: یکی از شرایط انتخابات امانتداری و تقوا است و نباید این طور باشد که نامزدی برای رای بیشتر و کسب قدرت تمام مملکت را بر باد دهد و با افکار مردم بازی شود و بگونه ای القا کنند که هیچ کاری در کشور انجام نشده است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هزاران کارگر کشور نکات و توصیه های مهمی در باره انتخابات بیان کردند که توجه به اشتغال و اقتصاد از مهمترین آنان بود که باید مدنظر نامزدهاقرار گیرد.
رکنی حسینی گفت: رهبرمعظم انقلاب دراین دیدار تاکید کردند که به بهانه انتخابات نباید با امنیت کشور بازی شود و برای کسب رای بیشتر دست به هر کاری بزنند.
وی اظهارکرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با خون هزاران شهید بدست آمده و نباید به راحتی تقوا و اخلاق در انتخابات زیر پا گذاشته شود.
وی از راه انداختن تخریب و تهمت و افترا در فضاهای مجازی بشدت انتقاد کرد و گفت: جریانی که در فضاهای مجازی راه افتاده با روح و تقوای انتخاباتی به هیچ وجه سازگاری ندارد.
امام جمعه گناوه تصریح کرد: ستادها و هواداران رقابت سالم با هم داشته باشند و باید توانمندی و برنامه های نامزدها را به مردم ارایه کنند و از تخریب و افترا به یکدیگر بپرهیزند.

خطیب جمعه بندردیر: اختلاف سلیقه در انتخابات به تفرقه منجر نشود

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی درخطبه های نماز جمعه شهر دیرافزود: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات کسی را انتخاب کنند که اولویت کار او تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
وی گفـت: دشمن تلاش می کند در فکر جوانان نفوذ کند و تنها راه مقابله با آن تقویت روحیه انقلابی است.
وی از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدیر کرد و افزود: آرامش کشور در گرو امنیت است و سعی شود که موضع گیری ها به دشمن کمک نکند.
حجت الاسلام بحرانی اضافه کرد: بزرگ ترین سرمایه کشور، اعتماد مردم به نظام و مسولان است که باید قدر آن را بدانیم.
وی از مسئولان استان درخواست کرد که نسبت به پرداخت خسارت به آسیب دیدگان حادثه بالا آمدن آب دریا(سیش) در 29 اسفند ماه سال گذشته در این شهرستان تسریع شود.

امام جمعه اهرم: شعار دولت جدید باید حمایت از کار و مبارزه با فقر باشد

حجت الاسلام عیسی راستگو امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اهرم با اشاره به انفجار معدن آزاد شهر اظهار داشت: یکی از سخت‌ترین مشاغل، کار در معادن غاز سنگ است و در کشور ما تا اتفاقی رخ ندهد برای مردم روشن نمی شود که یک کارگر پس از 21 سال کار حقوق آن 900 هزار تومان و بدون داشتن شرایط و بیمه مشخص باشد.

وی افزود: آیا وزیر کار، تعاون خبر نداشته که این حقوق کارگران که اکنون زیر خروارها خاک رمیده‌انداین قدر بوده که بخشی از آن هم با تاخیرهای فراوان پرداخت شده است.

امام جمعه شهر اهرم تصریح کرد: مقام معظم رهبری مسئله کار و حمایت از کارگران را یک اولویت اصلی کشور دانسته و حنتی در دیار اخیر با کارگران نیز مجدد بر آن تاکید کرده است که باید مسوولان به این منویات در راستای اجرایی کردن آن توجه کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با ورود کالاها و اجناس بنجل و بی‌کیفیت چینی از اسباب بازی گرفته تا وسائل آرایشی در کشور شاهد تعطیلی و نیمه راکد ماندن کارگاه‌ها و کارخانه‌های فراوانی بودیم که پیامد آن بیکاری گسترده مردم بوده است.

راستگو با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند کاندیداها امنیت کشور کاندیداها بازیچه خود قرار ندهند، ادامه داد: بعضی افراد می‌گویند اگر ما رای نیاوریم یا بیاوریم امنیت کشور به خطر می‌افتد، که این حرف درستی نیست.

امام جمعه اهرم بیان کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید شعارشان حمایت از فقرا و طبقات ضعیف باشد و اولویت اصلی آنها حل مشکلات افرادی که به سرپناه نیاز دارند قرار گیرد، امروز میلیون‌ها فقیر در کشور چشمشان به یارانه است پس شعار دولت جدید باید حمایت از کار و مبارزه با فقر باشد .

/ انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نفوذ از بیرون باعت اختلاف در شورا می‌شود گفت: از شوراها انتظار داریم که علاوه بر نظارت بر فعالیت و برنامه‌های شهرداران، از آن‌ها حمایت کنند نه اینکه در کار شهرداران سنگ‌اندازی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش ملی شوراها ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: شوراها سابقه دیرینه‌ای در کشورمان داشته و نشان‌دهنده حضور مردم در صحنه‌های مختلف است؛ بنابراین باید به نحو احسن و با کار صالح از شوراها پاسداری کرد، شوراها بهترین امین و طرف مشورت مدیران، بهترین اتاق فکر برای مسئولان بوده و می‌توانند یار بخش اجرایی باشند البته باید توانایی خود را برای راه‌اندازی مراکز اندیشه‌ورز نشان دهند.

وی افزود: شوراها باید نمادهای دینی و ارزشی ملی و قرآنی ما را در شهرها و روستاها متبلور کنند به گونه‌ای که وقتی وارد شهر یا روستایی شویم، نمادهایی از فرهنگ دینی و ملی ما نمایان و چهره‌های بزرگ عشایر و طوایف دیده شود، اگر نمادهای ارزشی استان را به خوبی نمادین نکنیم، فرهنگ اصیل استان توسط بیگانگان به مردم تشریح داده می‌شود. شوراها باید نیازهای جامعه به ویژه تردد افراد معلول را در سطح شهر و اماکن عمومی برقرار کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر احداث پارک بانوان در شهرهای استان، خاطرنشان کرد: این اقدام سبب می‌شود تا دختران و خواهران ما به راحتی تردد کرده و اوقات فراغت خود را طی کنند همچنین انتظار داریم که حتی یک نفر مرد در پارک‌های بانوان نباشد، در صورتی حرکت ما اثرگذار خواهد بود که به معنویت و فضل خدا توجه کنیم و ما باید مشکلات خود را با توسل به ائمه و انسجام و همبستگی برطرف کنیم‌.

حسنی محراب ادامه داد: از شوراها انتظار داریم علاوه بر نظارت بر فعالیت و برنامه‌های شهرداران، از آنها حمایت کنند نه اینکه در کار شهرداران سنگ اندازی کنند؟ شورایی نمونه بوده که کمترین تغییرات مدیریتی را داشته و یک کار اثرگذار انجام دهد.

وی تاکید کرد: اگر نیت اصلی شوراها خدمت به مردم باشد دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف، هیچ مشکلی در کار آنها ایجاد نمی‌کند؛ همه ما سرباز انقلاب بوده و باید کاری کنیم که تمام ابعاد دژ جمهوری اسلامی با هم رشد کنند، نباید اختلاف بین اعضای شوراها نمود پیدا کند که متأسفانه در برخی از شهرهای ما رنگ و بوی بدی پیدا کرده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اعضای شورا متعلق به تمام مردم بوده و همه جمعیت آن منطقه را باید در نظر بگیرند نه اینکه متوجه یک حزب و جریان خاصی باشند همچنین قومیت گرایی و اختلاف را کنار گذاشته چرا که رمز بدبختی و عقب ماندگی است، نفوذ از بیرون باعث اختلاف در بین شوراها می‌شود لذا اتحاد و وحدت باید مورد توجه باشد و اعضای شورا اگر به یک جریان و باندی گرایش داشته باشند مقبولیت خود را در بین مردم را از دست می‌دهند.

حسینی محراب گفت: شوراها نباید در امور اجرایی مدیریت شهری دخالت کنند زیرا باعث تعلل در کارها شده و یک آسیب است؛ کار شوراها نظارت بر روند کاری شهرداران است و نباید دخالت بیشتری داشته باشند همچنین قانون گریزی و توجیه قانون یکی از آفت‌های شورا است.

وی با اشاره به فعالیت شورا در بحث جهاد تبیین افزود: در یک سال باقیمانده باید رضایت خدا را در نظر گرفته و یک کار ماندگار انجام دهیم تا در اذهان ماندگار شود و همچنین باید ورودی‌های شهر و روستا اصلاح و چهره شهر تغییر کند.

کد خبر 748788

دیگر خبرها

  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»