Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@20:15:48 GMT

با این کارها اعتماد به نفس فرزندتان را تقویت کنید

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۳۴۲۷

پدر ومادر مهم‌ترین عنصر پرورش «اعتماد به نفس» کودکان هستند.اعتماد به نفس حالتی از ذهن است. طریق فکر و احساس فرد نسبت به خود و دیگران است و براساس نحوه رفتار ارزیابی می‌شود. در یک کلام، اعتماد به نفس یعنی ارج نهادن به شان و منزلت خود و داشتن این ویژگی که نسبت به خود و دیگران مسئول و متعهد باشیم.

روزنامه آرمان: پدر ومادر مهم‌ترین عنصر پرورش «اعتماد به نفس» کودکان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد به نفس حالتی از ذهن است. طریق فکر و احساس فرد نسبت به خود و دیگران است و براساس نحوه رفتار ارزیابی می‌شود. در یک کلام، اعتماد به نفس یعنی ارج نهادن به شان و منزلت خود و داشتن این ویژگی که نسبت به خود و دیگران مسئول و متعهد باشیم.

نقش والدین

اعتماد به نفس حس ذاتی نیست بلکه اکتسابی است. والدین ومعلمین نقش مهمی در پرورش این حس دارند. کودکی که دارای خود انگاره مثبت باشد، همواره در خود احساس شادی و ارزشمندی می‌کند. این بچه‌ها احتمالا از خودشان تصور واقع گرایانه ای دارند و به دلیل اعتماد به توانایی هایشان، بهتر با موقعیت‌های مختلف مواجه می‌شوند. این کودکان به نوعی احساس پذیرفته شدن می‌کنند و خودشان را خوب و توانا تصور می‌کنند. والدین و مدرسه در ایجاد این نگرش مثبت بسیار نقش دارند.

به حرف‌های فرزندتان گوش دهید

برای ایجاد اعتماد به نفس در یک کودک باید آنها را تشویق به بیان کردن احساساتشان کرد. گاه احساس ترس و نگرانی کودک، با همین صحبت کردن‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.جملاتی مثل «من هم اولین بار که سوار دوچرخه شدم ترسیدم ولی به هر طریقی انجامش دادم و دیدم چقدر جالب است»، کودک را تشویق به پرسیدن سوال می‌کند. سعی کنید جواب را در حد سن کودک به او ارائه دهید و از این طریق به آنها کمک می‌کنید که یک نگرش واقع گرایانه نسبت به توانایی هایش به‌دست آورند.

ساختاری انضباطی داشته باشید

مسیر مشخصی برای فرزندتان تعیین کنید. محدودیت‌ها را به موقع در مورد فرزندتان اجرا کنید. به جای اینکه بگویید «این کار را نکن» بر عبارت «این کار را بکن» تاکید کنید. ایجاد محدودیت‌های مناسب موقعیت‌هایی خلق می‌کند که بچه‌ها بتوانند در عین امنیت ریسک کنند. توقعات روشن و واضح، استانداردهای رفتاری معقول و رعایت کردن نظم باعث می‌شود کودکان خود کنترلی را بیاموزند.

بی‌دریغ عشق بورزید

مهم‌ترین وظیفه این است که به واقع به فکر فرزندان تان باشید و به آنها عشق بورزید. این امر باعث ایجاد حس امنیت، تعلق خاطر و حمایت می‌شود و ناهنجاری‌های جامعه را از بین می‌برد.

اوقاتی با فرزندان

زمانی را با فرزندتان سپری کنید. با آنها بازی کنید و حرف بزنید، به آنها اتحاد و همبستگی خانوادگی را بیاموزید و حس تعلق خاطر را در آنها به‌وجود آورید.

احترام متقابل را به‌وجود آورید

با فرزندانتان مودبانه رفتار کنید. از کلمات «لطفا»، «متشکرم» استفاده کنید. وقتی اشتباهی مرتکب شدید، معذرت‌خواهی کنید. بچه هایی که محترمانه با آنها رفتار می‌شود، یاد می‌گیرند چطور با شما و دیگران مودبانه و محترمانه رفتار کنند.

حل مساله را به آنها بیاموزید

والدینی که اجازه اشتباه کردن در فضای امن را به فرزندشان می‌دهند به آنها پیام می‌دهند، قادرند مشکلاتشان را خودشان حل کنند. توانایی حل مساله و غلبه بر موانع کمک می‌کند که کودک حس کند شخصی با ارزش، مستقل و شایسته است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است

به گزارش "ورزش سه"، کوبارسی، مدافع بارسلونا، در فاصله سه ماه گذشته، به سرعت از یک بازیکن آکادمی به بازیکن ثابت بارسلونا تبدیل شد. بلوگرانا قرار است برای تضمین آینده‌اش قرارداد جدیدی را به او پیشنهاد دهد.

این بازیکن ۱۷ ساله بند فسخ ۱۰ میلیون یورویی دارد و در ماه‌های اخیر نزدیک به پیوستن به منچستر سیتی بود، اما این اتفاق رخ نداد و پس از آن هیچ نشانه‌ای مبنی بر جدایی او از این باشگاه وجود نداشته است. حالا طبق گفته نشریه آاِس، نمایندگان بارسا ژانویه فصل آینده یک قرارداد پنج ساله جدید به او خواهند داد.

او در حال حاضر نمی‌تواند قرارداد بلندمدت ببندد اما وقتی به ۱۸ سالگی برسد مجاز است قراردادهای سه سال به بالا را امضا کند و بدین ترتیب بارسلونا از این حیث دچار مشکل نخواهد شد.

این قرارداد در سال آینده از ۴ میلیون یورو در هر فصل شروع می‌شود و در سال ۲۰۲۹ به ۱۲ میلیون یورو در فصل افزایش می‌یابد. اگرچه انتظار می‌رود حقوق او در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

این قرارداد همچنین یک بند آزادسازی هم خواهد داشت که گفته می‌شود با توجه به اینکه بارسلونا نمی‌خواهد او را از دست بدهد، بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد یورو خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
  • شروین بزرگ: کم بازی کردم اما جواب اعتماد حسینی را دادم
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است