Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@21:21:22 GMT

تمرکز بر توسعه گردشگری در جزایر جنوبی کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۲۴۰۴

تمرکز بر توسعه گردشگری در جزایر جنوبی کشور

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی از تلاش برای تبدیل مناطق آزاد چابهار، کیش و قشم به مقصد گردشگری در فصل تابستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) گفت : با وجود جاذبه های طبیعی و منحصر بفرد در چابهار و کیش و قشم ضروری است برای توسعه سفرهای داخلی و خارجی به این مناطق اقدامات گسترده ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه مناطق آزاد می توانند نقش بسزایی در توسعه توریسم دریایی کشور داشته باشند، تصریح کرد : تمرکز بر توسعه توریسم در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: امیدواریم این مهم با همکاری مسئولان سازمان مناطق آزاد چابهار، کیش و قشم هر چه سریعتر اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در فصل تابستان آنگونه که باید از ظرفیت های گردشگری دریایی این مناطق به دلیل گرمای هوا استفاده نمی شود، بیان کرد: شرایط به گونه ایاست که در حال حاضر زمستان به عنوان فصل مناسب به این مناطق مطرح است.
وی تاکید کرد: می توان با برنامه ریزیهای دقیق و کارشناسی شده و نیز ایجاد تفریحات مناسب، این مناطق را در فصل تابستان نیز به مقصد گردشگری تبدیل کرد.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان نیز از قابلیت توسعه توریسم دریایی در تمام فصول برخوردار است.
وی اظهار داشت: امکان ورود گردشگران داخلی و خارجی از طریق اتوبوس های دریایی شناور در بندرعباس و سایر بنادر هرمزگان به جزایر کیش و قشم فراهم است که در صورت افزایش درخواست ها، این امکان وجود دارد که شناورهای مسافری فعال در این مسیر نیز متناسب با نیاز توسعه یابد.
مهاجری نژاد اضافه کرد: به زودی جلسه ای با روسای مناطق آزاد کیش، قشم و چابهار به منظور افزایش زیرساختهای گردشگری دریایی در این مناطق برگزار خواهد شد.
به گفته وی، با تداوم برگزاری چنین جلسات مشترکی بدون شک در آینده نزدیک اهداف تدوین شده از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در جهت توسعه گردشگری دریایی در این مناطق آزاد تحقق خواهد یافت.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت : برنامه هایی نیز به منظور بازدید میدانی از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور چگونگی پیشرفت پروژه های توسعه ای توریسم دریایی در مناطق آزاد یاد شده انجام خواهد شد.
وی به برنامه ریزیهای گسترده جهت ورود کشتی های کروز به کشور و بهره گیری از گردشگران خارجی این کشتی ها اشاره و اظهار کرد: به منظور افزایش و توسعه ورود کشتی های کروز خارجی به کشور باید زیرساخت های لازم برای پهلوگیری چنین شناورهای عظیمی در مناطق آزاد فراهم شود.
مهاجری نژاد تاکید کرد : استفاده از ظرفیت های توریسم دریایی در جنوب کشور می تواند ارزآوری زیادی برای کشور از طریق ورود گردشگران خارجی به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور در سال های اخیر گفت : بدون شک بخشی از این گردشگران به مناطق دریایی در جنوب نیز سفر کرده اند.
وی خاطرنشان کرد : هم اکنون ساخت شناورهای تفریحی و نیز هتلهای دریایی در مناطق آزاد کشور توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی مطرح است که امیدواریم هر چه سریعتر تحقق یابد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یادآور شد : همان طور که همواره مطرح شده است، حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد امکانات گردشگری کشور به طور قطع انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد

کیانی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آذربایجان شرقی گفت: به منظور رصد، کنترل، پایش و نظارت بر حسن اجرای وظایف و ماموریت‌های محوله و بر اساس شاخص‌های تخصصی، منطقه آزاد ارس رتبه اول مناطق آزاد کشور را با امتیاز ۷۲ را کسب و در منطقه سبز رده‌بندی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کسب این رتبه در سرجمع ارزیابی‌های انجام شده در بخش‌های اقتصادی، مدیریت منابع، عمرانی و زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، حقوقی، فناوری اطلاعات و تصویرسازی بوده است.

در این ارزیابی مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس با ۷۲ امتیاز، منطقه آزاد تجار صنعتی اروند با ۶۹.۹ امتیاز در رده سبز و به ترتیب رتبه اول و دوم و مناطق آزاد انزلی و کیش در رده سفید و به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از هفت شاخص ارزیابی شده، ارس در شاخص‌های اقتصادی، مدیریت منابع، حقوقی و فناوری اطلاعات مقام اول را کسب کرده و در بخش عمرانی و زیربنایی نیز حایز رتبه دوم بوده که در مجموع تمام شاخص‌ها رتبه اول مناطق آزاد کشور را کسب و لوح تقدیر طی مراسمی توسط سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعطا شد.

وی همچنین گفت: سال گذشته صادرات در منطقه آزاد ارس به ۱۷۲ میلیون دلار افزایش یافت که این مقدار در سال ۱۴۰۱، ۱۴۷ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین میزان افزایش صادرات به خارج از کشور از مسیر منطقه آزاد ارس را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صادرات از طریق منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۱. ۹۴ میلیون دلار بوده در حالی که در سال گذشته این مقدار با ۴۴ درصد افزایش به ۱۳۵ میلیون دلار رسیده است.

وی یادآور شد: منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز رکوردزنی کرده طوری که سرمایه‌گذاری داخلی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ میلیارد ریال بوده در حالی که این مقدار در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۸۷۱ درصدی (۸.۷ برابری) به ۶۵۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیارد ریال جهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی نیز از ۳۸ میلیون دلار در مدت یاد شده به ۴۹.۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: کشور‌های روسیه، ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، امارات، قزاقستان، افغانستان و پاکستان به ترتیب بیشترین میزان خرید را از محصولات منطقه آزاد داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد