Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر علی معلمی پور افزود: جلسات متعددی از شورای مشورتی و سیاستگزاری هرمزگان تا کنون تشکیل شده و برنامه ریزی های خوبی در زمینه معرفی عملکرد و کارنامه دولت تدبیر و امید در کشور و استان به مردم هرمزگان داشته است.

وی اضافه کرد: مردم ایران قطعا جمیع جوانب را برای انتخاب فرد اصلح خواهند سنجید و تمام مناظرات را دنبال می کنند اگر چه موفقیت های در بخشی از زمینه ها خیلی درخشان نباشد اما ملت عزیز ایران حتما می دانند که همیشه ساختن از خراب کردن وقت بیشتری می خواهد یک خانه را می توان ظرف دو روز خراب کرد اما همان خانه برای ساختن نیازمند ماه ها و شاید سالها زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمی پور در زمینه مختلف بحث انرژی و نفت و گاز گفت: به عنوان یکی از پرسنل وزارت نفت باید بگویم کشور مخازن مشترک نفتی و گازی با کشورهای همسایه دارد که یکی از این مخازن پارس جنوبی که با کشور قطر مشترک است، قطر یک کشور با یک میلیون جمعیت 20 سال بود که هم اکتشاف را زودتر از ما شروع کرد و به دلیل تحریم های که ما داشتیم بهره برداری چندین برابری نیز از این مخزن داشتند آیا شایسته است یک کشور یک میلیون نفری بیاید چند برابر جمهوری اسلامی ایران از مخزن مشترک برداشت کند؟.

عضو شورای مشورتی و سیاستگزاری ستاد دکتر روحانی در هرمزگان افزود: با تلاش های این دولت آن تحریم ها رفع و قطعات تجهیزاتی لازم وارد کشور شد و پیمانکارن فعال شدند که البته این هم زمان بر بود و قطعا نمی شد ظرف مدت دو یا سه ماه تمام سازندگی را انجام داد و پروژه را به بهره برداری رساند اما همان طور که ملاحظه کردید بعد از چهار سال تلاش این دولت ما موفق شدیم که بهره برداری و استخراج از گاز پارس جنوبی را تازه به اندازه قطر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم کشور ما و هم قطر 500 میلیون متر مکعب گاز بر داشت داریم که این امر تا همین سه سال پیش 250 میلیون متر مکعب برداشت ما بود، آنها برداشت 500میلیون متر مکعبی داشتند.

معلمی پور افزود: این یکی از اقدامات موثر این دولت در بخش نفت و گاز بوده، در مخازن مشترک دیگری نفتی نیز وضع به همین منوال است برای نمونه در مخزن مشرک نفتی با عربستان ما 80 هزار بشکه برداشت می کنیم و برداشت عربستان 300 هزار بشکه است اینها برای ملت ایران که سابقه تمدن چند هزار ساله دارد شایسته نیست.

وی به بحث خودکفایی بنزین که با حضور رئیس جمهور در استان هرمزگان پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید اشاره کرد و گفت: همان طوری که دکتر روحانی در صحبت های خود اشاره کردند تمام تجهیزاتی که برای تکمیل این پالایشگاه خریداری شده بود اجازه حمل به ایران نداشت در حالی که کاره های سازه ای پیش رفت کرده بود اما فعالیت های کلیدی و نصب تجهیزات راکت مانده بود.

معلمی پور اضافه کرد: با تلاش این دولت تجهیزات خریداری و اجازه حمل گرفت و در نهایت نصب شد و توانستم با بهره برداری از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید بنزین به 12 میلیون لیتر افزایش یافت و تقریبا به خودکفایی رسیدیم.

عضو شورای مشورتی و سیاستگزاری ستاد روحانی در هرمزگان خاطرنشان کرد: 360 میلیون بشکه میعانات گازی خوراک پلایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است که در فاز اول 12 میلیون تن و با بهره برداری دو فاز دیگر تولید بنزین این پلایشگاه به 36 میلیون لیتر خواهد رسید که در آن زمان کشور به یکی از صادر کنندگان بنزین تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در عین حالی که باید از دولت تدبیر و امید حمایت کرد، مطالبات مردم را نیز باید پیگیری شود، افزود: نقش کمرنگ نیروهای محلی و بومی در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و دیگر صنایع و گله مندی مردم هرمزگان از آن باید در قالب یک مطالب استانی در دولت آینده دکتر روحانی دنبال شود.

معلمی پور اضافه کرد: امیدوارم دولت در فرصتی که در دوره بعد ان شاءلله به دست خواهد آورد جبران این تبعیض های که نسبت به فرزندان این مرز و بوم روا شده را کند، امروز مثل گذشته نیست که در هرمزگان فارغ تحصیل و تحصیل کرده دانشگاهی نداشته باشیم در همه زمینه های فنی، حسابداری، محیط زیست و غیره نیروهای محلی و بومی توانمندی داریم و خواسته ما این است که حداقل50 درصد از نیروهای که در صنایع اشتغال دارند باید نیروهای بومی و محلی هرمزگان باشند.

وی با بیان اینکه مطالبه اشتغال جوانان بومی و محلی در صنایع استان یک خواسته تاریخی مردم است و تنها به دولت تدبیر و امید بر نمی گردد گفت: در دولت های قبلی نیز در زمینه اشتغال در صنایع استان به مردم هرمزگان اجحاف شده و این خواسته تاریخی است و مربوط به این دولت تنها نیست و امیدوارم این دولت در دوره بعدی بتواند به این خواسته تاریخی مردم هرمزگان جامعه عمل بپوشاند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. 

توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جنهدری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. 

شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد