Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:04:44 GMT

یارگیری در فضای مجازی با عناوین مختلف/رونق جلسات غیر رسمی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۲۲۳۴

یارگیری در فضای مجازی با عناوین مختلف/رونق جلسات غیر رسمی

تبریز – کمتر از ۱۳ روزبه شروع ماراتن حساس انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باقی‌مانده است و دراین‌بین شور انتخاباتی خاصی در آذربایجان شرقی و شهر تبریز حاکم شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از روزهای گذشته به‌صورت رسمی و قانونی آغازشده است و در آذربایجان شرقی نیز شاهد فعالیت‌ ستادهای تبلیغاتی هستیم و برنامه‌های مختلف تبلیغاتی کاندیداها و حامیان آن‌ها در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نزدیک شدن به‌روز انتخابات تب‌وتاب انتخاباتی در تبریز و شهرهای مختلف آذربایجان شرقی بالاگرفته و ستادهای مختلف کاندیداهای ریاست جمهوری در تبریز آغاز به کارکرده‌اند.

روسای مختلف ستادهای استانی کاندیداهای ریاست جمهوری نیز مشخص‌شده‌اند و همه کاندیداها در تبریز ستادهای خود را فعال کرده‌اند. البته مسئولین ستادهای استانی نیز برنامه‌های مختلفی در شهرها و نقاط مختلف برگزار می‌کنند.

تبلیغات محیطی در تبریز چندان به چشم نمی‌خورد ولی برعکس تبلیغات در فضای مجازی داغ است. هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری به‌جای استفاده از تبلیغات محیطی تلاش می‌کنند از ظرفیت و پتانسیل فضای مجازی استفاده کنند.

راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌ها به نام حامیان شهرستانی شش کاندیداها یکی از این روش‌ها است که باعث شده تا در فضای مجازی بحث‌های انتخاباتی داغ شود.

فعال شدن ستادهای انتخاباتی در شهرستان‌های آذربایجان شرقی

شور و حال انتخاباتی اندک‌اندک در شهرهای مختلف استان نیز نمایان می‌شود و بازار داغ گفت‌وگوها بعد از مناظرات ریاست جمهوری بالا می‌گیرد. با نزدیک‌تر شدن به ۲۹ اردیبهشت‌ماه فعالیت‌های ستادهای کاندیداهای ریاست جمهوری شکل و رنگ قانونی گرفته و هرروز در جای‌جای شهرهای آذربایجان شرقی ستادهای انتخاباتی شش نامزد افتتاح می‌شود.

همه کاندیداها در شهرها و روستاها طرفداران خاص خودشان رادارند و همین مناظرات پخش‌شده از صداوسیما باعث شده تا مردم به شرکت در انتخابات و همچنین بحث‌های سیاسی راغب‌تر شوند.

البته در این میان مردم اعتقاددارند که نباید به کاندیداهایی که وعده‌های غیرممکن می‌دهند رأی داده شود. در مقابل مردم می‌گویند به افرادی رأی خواهیم داد که ارزش‌ها را رعایت کنند و اهل خدمت به مردم باشند.

باوجوداینکه زمان زیادی از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد ولی هنوز خبری از حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تبریز نیست و برنامه دقیقی هم اعلام‌نشده است.

هرروز خبرهایی از سفرهای استانی شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به دیگر استان‌ها شنیده می‌شود ولی در آذربایجان شرقی خبری نیست.

البته احتمال می‌رود طی روزهای آینده شاهد حضور پرتعداد کاندیداهای ریاست جمهوری و حامیان آن‌ها در تبریز و سایر شهرهای بزرگ استان باشیم.

پیش‌بینی برگزاری انتخابات باشکوه و پرشور در آذربایجان شرقی

بدون شک هر چه که به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر نزدیک می‌شویم، تنور انتخابات گرم‌تر می‌شود که نویدبخش برگزاری انتخابات باشکوه و پرشور در استان است.

تبلیغات کاغذی و بنرهای تبلیغاتی هم امسال به‌مراتب کمتر مشاهده می‌شود ولی بااین‌حال از مدت‌ها پیش بازار چاپ بنر هم داغ بوده است.

و درعین‌حال شمارش معکوس برای شروع زمان رسمی تبلیغات کاندیداهای انتخابات شورا به صدا درآمده ولی بااین‌حال بازار تبلیغات مجازی از مدت‌ها پیش آغازشده و هم‌اکنون داغ است.

ایجاد گروه‌ها و کانال‌های طرفداری در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی نمونه‌ای از این تبلیغات است که جدای از قانونی و یا غیرقانونی بودن این فعالیت‌ها، می‌توان به این نکته پی برد که ۲۹ اردیبهشت انتخاباتی پرشور و باشکوه را با حضور بیشتر مردم شاهد خواهیم بود.

یارگیری در فضای مجازی

شرکت پررنگ در محافل و مجالس مذهبی ازجمله ترحیم‌ها و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی شبانه ازجمله دیگر فعالیت‌های کاندیداهای شورای شهر در تبریز است.

همچنین گفتگوی خبرنگار مهر با برخی از کاندیداهای شورای شهر حاکی از این است که تبلیغات در فضای مجازی به‌صرفه و ارزان و مفید است چراکه نقش شبکه‌های اجتماعی در جامعه کنونی به‌گونه‌ای است که قاعده بازی رسانه‌ای را تغییر داده و زمینه رسانه‌ای شدن شهروندان را فراهم آورده است.

اکثر طرفداران نماینده ها به صورت تحمیلی و یا اختیاری در حال یارگیری مجازی هستند و در این بین شرکت های تبلیغاتی نیز بیکار ننشسته و شب وروز در حال آماده سازی اقلام تبلیغات هستند بطوریکه قیمت بعضی از اقلام مانند بنر خام نیز افزایش محسوسی یافته است.

از مجموع ثبت‌نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ۱۳ هزار و ۵۴ نفر تائید صلاحیت، ۶۱۹ نفر رد صلاحیت شده و ۲۸۷ نفر نیز انصراف داده‌اند.

همچنین تعداد واجدین شرایط رأی‌دهی در استان نیز دو میلیون و ۸۰۰ هزار و ۹۱۰ نفر است. تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های اهر، هریس و مراغه و عجب‌شیر نیز ۱۰۵ نفر است، به‌طوری‌که ۴۶ نفر از حوزه انتخابیه اهر و هریس و ۵۹ نفر نیز در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، ۲۳ نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس و ۲۶ نفر نیز در مراغه و عجب‌شیر تأیید صلاحیت شده و بقیه نیز رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنان محرز نشده است.

تأیید صلاحیت ۵۸۴ کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز

از بین نامزدهای انتخابات شورای شهر تبریز ۶۱۱ نفر توسط هیئت اجرایی تأیید صلاحیت و ۴۹ نفر نیز توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شده‌اند.

از این تعداد ۲۷ نفر نیز توسط هیئت نظارت شهرستان تبریز رد صلاحیت و ۱۳ نفر نیز انصراف دادند که درمجموع ۵۸۴ نفر در شورای شهر تبریز در گردونه رقابت باقی ماندند.

دراین‌بین نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی در این انتخابات نیز چشمگیر است و از مدت‌ها پیش احزاب سیاسی جلسات مختلفی را تشکیل داده‌اند و کاندیداها و ائتلاف‌های موردحمایت خود را اعلام کرده‌اند که به نظر می‌رسد با شروع قانونی تبلیغات کاندیداهای شورای شهر شاهد رونمایی از این ائتلاف‌ها نیز باشیم.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود با توجه به فعال‌تر شدن احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف سیاسی در قالب طیف‌ها و سلیقه‌های گوناگون در آذربایجان شرقی، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر با حضور اکثریت مردم و به‌صورت باشکوه و پرشور برگزار شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل

مدیریت تبلیغات پنهان اقلام لوکس و همچنین بازگشت به مدل خدمات پس از فروش رسمی می‌تواند در یک بازه مشخص زمانی منجر به کاهش ارزبری سنگین حوزه تلفن همراه شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر شاهد هستیم که تلفن همراه به دومین کالای ارزبر کشور تبدیل شده است. بخش عمده ارز وارداتی تلفن‌های همراه نیز با نرخ دولتی وارد کشور می‌شود چرا که دولت تلفن همراه را به عنوان یک کالای ضروری برای مصارف مردم در نظر گرفته است.

واردات 3.2 میلیارد دلاری گوشی تلفن همراه در سال گذشته

باید توجه داشت که در شرایط محدودیت‌های ارزی که وجود دارد، میزان ارزی که به واردات تلفن همراه تخصیص پیدا می‌کند از برخی ردیف‌های مختلف کالاهای اساسی بالاتر است. در اینکه واردات تلفن همراه یک امر ضروری است شکی نیست اما رقم کنونی واردات بسیار بالا است و همین موضوع سیاست‌گذار را ناچار می‌کند تا برای کنترل مصارف ارزی دست به اقدام بزند.

در این زمینه دو راهکار پیش روی دولت قرار دارد. اول جایگزینی واردات با تولید داخلی که در حال حاضر دور از ذهن به نظر می‌رسد. اما راهکار دوم که می‌تواند جنبه عملیاتی داشته باشد، جلوگیری از تقاضاهای مصرفی غیرواقعی است. موضوع جلوگیری از تقاضاهای غیرواقعی را می‌توان در دو بخش بررسی کرد. بخش اول که مهم‌ترین مسیری است که باید پیگیری شود، فراهم شدن خدمات پس از فروش رسمی است.

بخش دوم کنترل تقاضای مصرفی غیرواقعی برای تلفن همراه نیز کنترل و کاهش تبلیغات پنهان تلفن‌های همراه لوکس است.

کاهش ارزبری 15 درصدی واردات تلفن همراه با عملیاتی شدن خدمات پس از فروش رسمی

مهم‌ترین توصیه‌ای که می‌توان برای کاهش ارزبری تلقن‌های همراه داشت، تحقق خدمات پس از فروش رسمی است. نمونه این مسئله را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در گذشته شاهد بوده‌ایم. خدمات پس از فروش رسمی سبب کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده خواهد شد. در حقیقت خدمات پس از فروش بخشی از هزینه تمام شده تلفن همراه است و اگر چنین خدماتی در ایران وجود داشته باشد، مصرف‌کننده دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی برای گارانتی و ... نخواهد داشت.

ضمن این که با وجود دفاتر خدمات رسمی می‌توان شاهد واردات تلفن‌های همراه با کیفیت بود چرا که شرکت اصلی دیگر مسئول مشکلات کالاهای وارد شده خواهد بود. به این ترتیب اگر تاجر یا واردکننده‌ای کالای بی‌کیفیت وارد کشور کند، به سرعت مشخص خواهد شد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که با ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت می‌توان انتظار داشت که عمر تلفن‌های همراهی که در اختیار کاربران قرار دارد افزایش پیدا کند. در حال حاضر عمر متوسط تلفن‌های همراه در ایران 2 سال است. 

واردات کالای با کیفیت در کنار ارائه خدمات پس از فروش رسمی و ارزان قیمت می‌تواند عمر مفید تلفن‌های همراه را به عنوان یک کالای مصرفی افزایش دهد. تخمینی وجود دارد که اگر این اقدامات بتواند تقاضای واردات تلفن‌های همراه را تا 15% کاهش دهد، میزان واردات که هم اکنون به بیش از 3 میلیارد دلار می‌رسد، به 2.5 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. به نظر می‌رسد که با تحقق این پیش‌فرش، عمر متوسط تلفن‌های همراه در ایران به 3 تا 5 سال برسد. این مسئله اثر مهمی در کاهش تقاضا خواهد داشت.

تبلیغات پنهان کالای لاکچری را مدیریت کنید

با جلوگیری از تبلیغات پنهان کالای لوکس وارداتی، تقاضای مصرفی و تعویض کاهش پیدا خواهد کرد. در حقیقت تبلیغات یک برند را به شکل غیر مستقیم زیاد می‌بینیم و می‌شنویم. معمولا هم افرادی که در فیلم‌ها و سریال‌ها نقش لاکچری دارند از همین تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند.

در نتیجه کنترل تبلیغات پنهان کمک خواهد کرد تا اولا تقاضای این دسته از کالاهای لوکس کاهش پیدا کند و دوما احساس نیاز کاربران به تعویض تلفن همراه خود پیش از پایان عمر آن را کم می‌کند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت تا تقاضای واردات کالاهایی که حدود هزار دلار قیمت دارند و به همین دلیل ارزبری بالایی نیز دارند کاهش پیدا کند.

در صورت تحقق این هدف، شاهد اثرگذاری بالایی در کاهش واردات تلفن‌های همراه گران قیمت خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا