Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شما مي‌توانيد با خواندن اين راهنما از همه‌ي ترفندها و تنظيمات مورد نياز گلکسي اس 8 خود آگاه شويد.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از ديجي رو،‌ سامسونگ ويژگي‌هاي بسياري را در گلکسي اس 8 گنجانده. نسبت به نسل‌هاي قبلي قابليت‌هاي بيشتري به گوشي اضافه شده و بسياري از آنها در دسترس هستند اما قابليت‌هاي ديگري نيز وجود دارند که ممکن است براي پيدا کردن آنها لازم باشد ساعت‌ها بين منوها بگرديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولي شما مي‌توانيد با خواندن اين راهنما از همه‌ي ترفندها و تنظيمات مورد نياز گلکسي اس 8 خود آگاه شويد.


با توجه به ويژگي‌هاي زياد، از کجا شروع کنيم؟!
سفارشي کردن دکمه‌هاي navigation
سامسونگ نهايتا به دکمه‌هاي کنترلر داخل صفحه نمايش روي آورد، اين بدان معني است که شما مي‌توانيد آنها را به ميل خود سفارشي سازي کنيد. طرح دکمه‌هاي کنترلر هم مانند ساير گوشي‌هاي سامسونگ مي‌باشد. دکمه بازگشت در سمت راست، و دکمه برنامه‌هاي باز شده اخير در سمت چپ قرار دارند. شما مي‌توانيد طرح آن‌ها را با رفتن به Setting > Display > Navigation bar تغيير دهيد. در همين بخش شما مي‌توانيد رنگ پس‌زمينه نوار کنترلرها را نيز تغيير دهيد. دکمه هوم بسيار حساس به فشار بوده و هنگامي که صفحه نمايش خاموش است، با لمس طولاني آن، صفحه نمايش روشن مي‌شود. در پايين تنظيمات بخش Navigation شما مي‌توانيد ميزان زمان لمس آن را براي روشن شدن صفحه نمايش، تغيير دهيد.


سفارشي کردن يا غيرفعال کردن دکمه بيکسبي
دستيار هوشمند بيکسبي، هنوز خيلي هوشمند نيست! بنابراين احتمالا شما استفاده زيادي از آن نخواهيد کرد. شما با نگه داشتن دکمه پاور وارد دستيار هوشمند بيکسبي مي‌شويد. شما همچنين مي‌توانيد از طريق پنل سمت چپ صفحه نمايش وارد بيکسبي شويد. مي‌توانيد اين بخش را نيز سفارشي سازي کنيد تا اطلاعات مفيدتري را به شما نشان دهد، به صورت پيش فرض، چيزهايي مانند انيميشن‌هاي تصادفي و يا تم‌هايي را در فروشگاه سامسونگ نمايش مي‌دهد. با استفاده از تنظيمات در قسمت بالا سمت راست مي‌توانيد مواردي که در صفحه نمايش داده مي‌شوند را تغيير دهيد. همچنين اگر نمي‌خواهيد پيکسبي در دکمه هوم شما باشد، مي‌توانيد با حالت ويرايش فضاي کنترلر، آن را غيرفعال کنيد.


حذف قاب آيکون‌ها
آيکون صفحه نمايش سامسونگ به صورت دايره‌اي و با پس زمينه سفيد هستند، در نسخه‌هاي قبلي با نصب نرم‌افزارهايي مي‌توانستيد پس زمينه سفيد را از آن‌ها حذف کنيد که بسيار زيباتر مي‌شدند. در گلکسي اس 8 براي اين کار به بخش Setting > Display > Icon frames رفته و گزينه Icons only را انتخاب کنيد تا پس‌زمينه آيکون‌ها حذف شود.


تنظيم مجدد منو برنامه‌ها
تنظيمات پيش‌فرض منو برنامه‌ها گلکسي اس 8 به صورت جديدترين برنامه‌ها چيده شده. براي تغيير آن شما در ابتدا بايد از قسمت منو با انتخاب sort، آن را بر اساس حروف الفبا، مرتب‌سازي کنيد. برخلاف نسخه‌هاي قبلي، زماني که برنامه جديد نصب کنيد نيز بر اساس حروف الفبا مرتب خواهد شد.


تشخيص سريع‌تر اسکنر عنبيه چشم
سامسونگ حسگر اثرانگشت را به جاي نامناسبي در پشت دستگاه منتقل کرده است، بنابراين شما براي استفاده راحت‌تر بايد با اسکنر عنبيه چشم بيشتر آشنا شويد. شما مي‌توانيد با چند ترفند به آساني از آن استفاده کنيد. مي‌توانيد اسکن عنبيه چشم خود را در بخش Setting > Lock screen and security > Iris scanner اضافه کنيد. با استفاده از اين روش براي قفل کردن گوشي، به محض روشن شدن صفحه نمايش و اسکن چشم شما، قفل گوشي باز خواهد شد.


يک حالت درجه‌بندي براي صفحه نمايش انتخاب کنيد
چندين حالت براي صفحه نمايش گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس در تنظيمات گوشي در دسترس است. به صورت پيش‌فرض حالت Adaptive mode فعال است که شامل رنگ‌هاي سفارشي بوده که شما مي‌توانيد آن‌ها را به علاقه خودتان تغيير دهيد. برخي صاحبان گلکسي اس 8 تصور مي‌کنند صفحه نمايش بيش از حد قرمز است، ولي شما با اين تنظيمات مي‌توانيد اين مشکل را برطرف کنيد. حالت‌هاي ديگري نيز تحت عناوين AMOLED Photo، AMOLED cinema و Basic نيز وجود دارند.


تغيير کنترل صداي پيش‌فرض
هنگامي که شما دکمه تنظيم صدا را فشار دهيد، به صورت پيش‌فرض مقدار صداي زنگ گوشي تغيير مي‌کند. هر چند وقت يکبار شما نياز به تغيير حجم صداي زنگ گوشي خود داريد؟! تغيير حجم صداي رسانه‌ها مفيدتر است و شما مي‌توانيد آنرا به عنوان پيش‌فرض قرار دهيد. براي اين کار به Setting > Sound and vibration رفته و از آنجا بخش volume key control را انتخاب کنيد و آنرا به Media تغيير دهيد.


سفارشي کردن صفحه نمايش در حالت Always-on
با ويژگي Always-on صفحه نمايش سامسونگ مي‌توانيد اطلاعات اوليه در مورد گوشي خود را بدون نياز به استفاده از آن مشاهده کنيد. اين قابليت مقدار بسيار کمي از باتري را مصرف مي‌کند، پس آن را خاموش و يا سفارشي سازي کنيد تا مقدار باتري مصرفي مفيدتر باشد. براي اين کار به Setting > Lock screen and security > Always-on display رفته و از آنجا ويژگي‌هاي صفحه Always-on شامل ساعت‌هاي مختلف، تقويم، عکس و يا ساعت بر روي لبه خميده دستگاه را به دلخواه خود سفارشي سازي کنيد. حتي مي‌توانيد اين ويژگي را غيرفعال کنيد براي اين کار تيک Always-show را برداريد تا وقتي صفحه نمايش خاموش است چيزي نشان داده نشود.


ويرايش ويژگي‌هاي لبه ادج
هر دو نسخه گلکسي اس 8 داراي لبه‌هاي خميده هستند. تب کوچکي در لبه سمت راست صفحه نمايش که داخل آن کليد‌هاي ميانبر و ابزارهاي مختلف قرار دارد و زماني که آنرا بکشيد، نمايان مي‌شوند. شما مي‌توانيد با رفتن به Setting > Display > Edge screen ويژگي‌هاي قسمت ادج را به دلخواه خودتان سفارشي سازي کنيد. همچنين شما مي‌توانيد آن را غيرفعال کنيد.


مولتي تسکينگ بهتر با ويژگي Snap Window
سيستم عامل گلکسي اس 8 اندرويد نوقات بوده و از قابليت چند پنجره‌اي (multi-window) پشتيباني مي‌کند. با اين حال، سامسونگ امکاناتي را به حالت Snap Window اضافه کرده. شما دکمه اسنپ را در سمت راست دکمه تقسيم صفحه نمايش بر روي آيکون‌هاي برنامه در multitasking interface خواهيد يافت. با لمس کردن آن، شما بخشي را در بالاي صفحه نمايش تعريف مي‌کنيد که در آن مي‌توانيد برنامه‌اي را اجرا کنيد، در حالي که در قسمت پايين صفحه نمايش برنامه ديگري در حال اجراست. اين قابليت بسيار خوبي براي پخش ويديو است و همزمان با ديدن آن مي‌توان کارهاي ديگري نيز در گوشي انجام داد.


فعال کردن تنظيمات روشنايي در نوار اعلان
شما مي‌توانيد به تنظيمات روشنايي صفحه در قسمت تنظيمات سريع به صورت پيش‌فرض دسترسي داشته باشيد. اما با يک تغيير اين تنظيمات مي‌تواند راحت‌تر در دسترس قرار گيرد. قسمت تنظيمات سريع را باز کنيد و بر روي فلشي که در قسمت ميزان روشنايي است را لمس کنيد. سپس تيک Brightness on top را زده و Done را لمس کنيد. اکنون تنظيمات روشنايي صفحه در بالاي نوار اعلان قرار گرفته است.


صداي دوگانه از طريق بلوتوث
گلکسي اس 8 اولين گوشي مجهز به بلوتوث نسخه 5 است که يک قابليت بسيار جذاب دارد. گلکسي اس 8 مي‌تواند همزمان صداها را به دو دستگاه بلوتوثي متفاوت بفرستد. براي اين کار به Setting > Connections > Bluetooth > Menu > Dual Audio رفته و پس از روشن کردن اين ويژگي، شما قادر خواهيد بود دومين دستگاه بلوتوثي را به گوشي خود متصل کنيد. هر دو دستگاه داراي جريان يکساني هستند ولي ممکن است يکي از آنها تاخير داشته باشد.


استفاده از انتخاب هوشمند (Smart Select)
سامسونگ ويژگي انتخاب هوشمند را در گوشي‌هاي سري نوت خود استفاده کرده بود، اما قابليت screen selection و cropping tool آن را در گلکسي اس 8 استفاده کرده. شما مي‌توانيد از طريق منو ادج دستگاه به آن دسترسي داشته باشيد، البته در ابتدا بايد آن را به پنل ادج اضافه کنيد. انتخاب هوشمند مي‌تواند براي ثبت تصوير يک قسمت از صفحه نمايش (به جاي همه آن) مورد استفاده قرار گيرد. همچنين يک گزينه براي ايجاد فايل‌هاي گيف در آن وجود دارد. ممکن است استفاده از آن بدون قلم آسان نباشد ولي در کل ويژگي جالبي است که به اس 8 اضافه شده.


فعال کردن تقويت کننده سرعت (Download Booster) دانلود
تقويت کننده دانلود ويژگي‌اي است که سامسونگ سال‌هاست که از آن در گوشي‌ها و تبلت‌هايش استفاده مي‌کند. تقويت کننده سرعت دانلود با استفاده از اينترنت LTE و واي‌فاي گوشي، موجب افزايش سرعت در دانلود فايل‌هايي با حجم بيش از 30 مگابايت مي‌شود. اگر مي‌خواهيد از اين ويژگي استفاده کنيد کافي است به Setting > Connections > More connection setting > Download Booster رفته و آنرا فعال نماييد.


تنظيم اندازه اپليکيشن‌ها
تقريبا هيچ حاشيه‌اي در اطراف صفحه نمايش گلکسي اس 8 وجود ندارد که همين باعث شده تا نسبت تصوير غير معمول 18.5:9 در اين گوشي به وجود آيد. اين نسبت باعث مي‌شود برنامه و بازي‌ها به صورت کشيده‌تر و يا با 2 نوار مشکي در هر سمت اجرا شوند. گوشي سعي مي‌کند بهترين حالت را براي اجرا تنظيم کند.اما ممکن است شما آن تنظيم را نپسنديد و سعي در تغيير آن داشته باشيد. براي اين کار بخش multitasking را مطابق تصوير باز کرده و دکمه تغيير سايز را لمس نماييد. روش ديگر رفتن به Setting > Display > Full screen apps و ايجاد تغييرات در تنظيم اندازه صفحه در آنجاست.


پيکربندي تنظيمات صرفه‌جويي در انرژي
راه‌هاي مختلفي براي صرفه جويي در مصرف انرژي گلکسي اس 8 وجود دارد، تمام آن‌ها به آساني در داخل تنظيمات مديريت دستگاه در دسترس هستند. شما مي‌توانيد آنها را در Setting > Device maintenance > Battery بيابيد. در آنجا حالت‌هاي متوسط و حداکثر صرفه‌جويي در مصرف انرژي وجود دارد. هر دوي آنها قابل پيکربندي مجدد هستند. به عنوان مثال يکي را انتخاب کرده و گزينه Customize را لمس کنيد. شما مي‌توانيد رزولوشن صفحه نمايش، ميزان روشنايي، محدوديت CPU، فعال يا غير فعال بودن داده‌هاي پس‌زمينه و … را تغيير دهيد. براي ثبت شدن تغييرات بخش Apply را لمس کنيد. حالت صرفه‌جويي متوسط از طريق منوي تنظيمات سريع در دسترس است. همچنين حالت صرفه‌جويي پيشرفته نيز از طريق منو قابل دسترسي است.


اطلاعات خود را از طريق Secure Folder به صورت امن نگه‌داري کنيد
همه ما اطلاعات مهمي در گوشي‌ها داريم، سامسونگ يک روش خوب براي نگه‌داري امن از آن‌ها فراهم کرده. آن پوشه امن (Secure Folder) نام دارد و راه‌اندازي آن زمان کمي مي‌گيرد. تنها کافي است روش باز کردن قفل مانند استفاده از حسگر اثرانگشت، اسکنر عنبيه چشم و… را انتخاب کنيد و سپس پوشه امن شما ايجاد مي‌شود. در اين پوشه‌ها مي‌توانيد انواع فايل‌هاي مهم خود را ريخته و نگه‌داري نماييد. حتي مي‌توانيد در دوربين محل ذخيره عکس‌ها را در پوشه امن تعيين کنيد. پوشه امن محل مناسبي براي نگه‌داري از اطلاعات حساس و مهم شماست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903014

دیگر خبرها

  • نریختن اشک هنگام آرایش با چند ترفند عالی
  • آیفون ۱۵پرومکس، پرفروش‌ترین گوشی جهان شد
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۱۸ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung
  • من گزینه مناسبی برای یونایتد هستم
  • اریک تن هاخ: قطعا سرمربی مناسبی برای منچستریونایتد هستم
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!