Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مسعود حسنی بعد از ظهر امروز در نشستبا امام جمعه بوشهر در بوشهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی وزارت نفت در قریب به ده سال گذشته، کاهش میزان مشعل‌سوزی در راستای استفاده بهینه از گازهای موجود و حفظ محیط زیست بوده است.

وی افزود: در این راستا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب شاهد کاهش 82 درصدی میزان مشعل‌سوزی و فلرینگ در پالایشگاه‌های گازی موجود در پارس جنوبی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده همه فازهایی که هم اکنون با انتقال گاز سبب برهم خوردن تعادل محیط زیست در منطقه می‌شوند، خاموش شود که ضمن کاهش شدید میزان آلودگی‌های منطقه، از گاز موجود در چرخه تولید استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با کاهش 82 درصدی میزان مشعل‌سوزی و فلرینگ، سالانه شاهد صرفه جویی یک‌صد میلیارد تومانیهستیم که از هدر رفتسه میلیارد متر مکعب گاز در طول سالنیز جلوگیری می‌شود.

حسنی یکی از موفقیت‌های موجود در مجتمع گازی پارس جنوبی را کاهش مدت زمان تعمیرات توسط متخصصین ایرانی ذکر کرد و گفت: کاهش 61 روزی تعمیرات پالایشگاهی در پارس جنوبی سبب شده که زمان تعمیرات از 149 روز به 88 روز کاهش بیابد که نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در افزایش تولیدات محصولاتی مانند پروپان، بوتان، گوگرد و سایر محصولات جنبی دیگر داشته که سالانه سودی معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار نصیب کشور می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم استان بوشهر، اشتغال در تاسیسات نفت و گاز استان است که با مهم دانستن این دغدغه، گام‌های مناسب و البته کاربردیدر راستای استفاده از توان جوانان بومی استان در تاسیسات جنوب استان بوشهر برداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد: در سال گذشته با یک برنامه‌ریزی مناسب، موفق به جذب بیش از 85 درصد نیروهای بومی درپالایشگاه‌های پنج‌گانه پارس‌جنوبی شدیم و امسال نیز بنا داریم 50 درصد از نیازهای پالایشگاهی را از بین 234 نفر از جوانان بومی استان بوشهر جذب کنیم.

ویافزود: شاغلین پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس‌جنوبی از 11 هزار نفر به 20 هزار نفر در سال آینده، افزایش می‌یابند که در مجموع بخش عمده‌ای از نیازهای کاری این پالایشگاه‌هااز بین جوانان بومی استان بوشهر انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت