Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:13:33 GMT

خانه‌های بوم‌گردی موجب حفظ هویت هر منطقه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۲۰۶۴۷

خانه‌های بوم‌گردی موجب حفظ هویت هر منطقه می‌شود

اسداباد - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: خانه‌های بوم‌گردی موجب حفظ هویت هر منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نامورمطلق عصر یکشنبه در آئین افتتاح پنجمین خانه بوم گردی استان همدان در روستای «ملحمدره» اسداباد در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: خانه های بوم‌گردی دارای امتیازات و ثمرات گوناگونی برای کشور بوده و موجب حفظ هویت بومی هر منطقه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه به بوم گردی علاوه بر جلوگیری از خروج هویت هر منطقه، از انقراض و از مهاجرت بی رویه به شهرها جلوگیری می کند.

نامور مطلق تاکید کرد: طی چهار سال اخیر رشد توسعه بوم گردی کشور ایران در دنیا بالاتر از گذشته شده به نحوی که درحال حاضر ۵۰۰ خانه بوم گردی در کشور وجود دارد و این تعداد خانه بوم گردی روبه افزایش است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور عنوان کرد: در کنار گردشگری طبیعی، گردشگری سلامت، گردشگری فرهنگی و گردشگری بوم گردی درحال توسعه است.

وی با اشاره به اینکه بوم گردی امکان ارتباط مستقیم و رو در رو را به مردم می دهد، افزود: این امر از نقش موثری در نزدیکی مردم به یکدیگر به دور از فضای مجازی داشته و با تثبیت ساکنین روستا، از تمرکززدایی سرمایه دریک منطقه جلوگیری کرده و در رفع محرومیت زدایی امتیاز بزرگی محسوب می شود.

نامور مطلق ارائه تسهیلات به متقاضیان خانه های بوم گردی را یکی از امتیازات میراث فرهنگی عنوان و بیان کرد: در حوزه حفظ خانه های تاریخی و توسعه کارگاه ها و مراکز گردشگری تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه می شود.

وی عنوان کرد: متقاضیانی که آماده سازی خانه های بوم گردی را انجام دهند، از طریق صندوق کارآفرینی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور درباره بازارچه های صنایع دستی نیز گفت: در دولت یازدهم انواع بازارچه های صنایع دستی توسعه و بهبود یافته است.

وی افزود: توسعه فروشگاه ها و نمایشگاه های کشور و حمایت مراکز تجاری خارج از کشور موجب آن شد تا در سال گذشته ۳۶ درصد صادرات صنایع دستی و ۲۰ درصد بازار صنایع دستی داخل کشور توسعه و افزایش داشته است.

نامورمطلق عنوان کرد: بوم گردی نقش موثری در امکان فروش صنایع دستی هر منطقه دارد.

وی گریزی به بازار عروسک های ایرانی زد و عنوان کرد: در راستای توسعه عروسک های ایرانی در نقاط مختلف به ویژه نقاط روستایی و محروم که امکان بازپروری دارند و عروسک های محلی آنان با برخی روایت وداستان ها متصل است، برنامه هایی در دست اجرا داریم.

نامور مطلق بیان کرد: تولید عروسک ایرانی مربوط به هریک ازمناطق ایرانی هویت ساز بوده و با ترویج این عروسک ها، مدل سازی و الگوسازی می توان عروسک های غربی رایج شده را محو و کمرنگ کرد.

وی عنوان کرد: توسعه عروسک های ایرانی هر منطقه نیازمند برنامه ریزی مدون است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تاکید کرد: صنایع دستی هر منطقه که قابلیت لازم را داشته باشد حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: درحال برند سازی و توسعه صنایع دستی هرشهرستان هستیم چرا که هرشهرستان دریک صنایع دستی خاص، می تواند برند خود را داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌سازی برای آینده دانش‌آموزان در دستور آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر سه شنبه در همایش فرهنگیان ایثارگر استان افزود: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است.

وی اظهار کرد: کار در آموزش و پرورش و شغل معلمی در نوع خود یک ایثار است، معلمان ایثارگر، جانباز و آزاده ارزش مضاعفی در نظام تعلیم و تربیت دارند.

مطهری افزود: دانش‌آموزان وقتی از نظام آموزشی کشور فارغ می‌شوند باید ضمن آموختن علم و دانش و افزایش اطلاعات، توانمندی و مهارت‌های لازم برای زندگی به‌عنوان یک شهروند و قدرت تعقل و تصمیم‌گیری را داشته و عامل بر دانسته‌های خود باشند؛ این ٣ مهم از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش در قبال دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: آموزش و پرورش تربیت‌دهنده و تربیت‌کننده نیروی انسانی است، این جایگاه وابسته به نیروی انسانی خلاق، متعهد، متبحر و دارای شایستگی‌های اجتماعی است.

مطهری ادامه داد: بالندگی آموزش و پرورش در نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است، حفظ پویایی این نعمت بزرگ باید مورد هدف باشد؛ پاسداشت جایگاه معلم در جامعه، رسانه‌ها، در بین مسئولان و آحاد جامعه یک لازمه عمومی بوده و باید این مهم را از عمق وجود باور کرده و مجاهدان و ایثارگران این عرصه را به صورت مضاعف پاس بداریم.

وی تصریح کرد: تحقق حفظ این جایگاه دو پیامد و حسن بسیار مهم دارد، رغبت برای تلاش و ایثارگری بیشتر و رقابت برای انتخاب شغل معلمی افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه بهترین‌های جامعه معلم خواهند شد.

مطهری عنوان کرد: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است، نظام تعلیم و تربیت این موضوع را به خوبی هویت‌سازی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: صدور دیپلم افتخار ایثار و شهادت برای فرهنگیان ایثارگر و فرزندان شهدا، اجرا طرح راهبری آموزشی، افزایش ٢٠٥ درصدی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، ٤٣٢ مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ٢٣١ مورد تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا در همه مناطق و شهرستان‌ها و پیگیری تبدیل وضعیت و استخدام ایثارگران طبق سهمیه اعلامی از سوی وزارتخانه از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مجموعه اداره شاهد در طی سال گذشته بوده است.

کد خبر 6099876

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی برای آینده دانش‌آموزان در دستور آموزش و پرورش است
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود