Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@19:07:17 GMT

رابطه برادر رئیس جمهور با ماجرای مدیرعامل بانک رفاه

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۲۲۱۹۵

رابطه برادر رئیس جمهور با ماجرای مدیرعامل بانک رفاه

سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهشی خبرگزاری فارس صبح امروز در مناظره‌‌ای با صادق زیباکلام با عنوان « بررسی عملکرد 4 ساله دولت یازدهم» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به اظهارات صادق زیباکلام اظهار داشت: مثل اینکه آقای زیباکلام دل پرخونی از وضعیت اخلاق و پوپولیسم دارد که در جای خود قابل تأمل است و درست است که بعضا‌ً بداخلاقی‌هایی شده و نباید می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فقط در مناظره انتخاباتی بین کاندیداهای ریاست جمهوری فقط انشا خوانده نشد، گفت: شما خود را در جای کسی که 4 سال دولت را در اختیار داشته بگذارید و بررسی کنید که چه اقداماتی انجام شده و در مقابل رقبای خود چگونه کند.

جبرائیلی با اشاره به حضور اسحاق جهانگیری (معاون اول دولت یازدهم) در این دوره از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری،‌ سخنان خود را با طرح این سوال که چرا یار کمکی به میدان آورده‌اند ادامه و تأکید کرد: حضور یک یار کمکی برای دولت به دلیل عدم توان دفاع از عملکرد است.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس به تأکید صادق زیباکلام بر روی بی‌اخلاقی اشاره و خاطرنشان کرد:حتماً‌ بی‌اخلاقی کار بدی است، اما بی‌اخلاقی از جایی شروع شد که برخی‌ها بی‌انصافی کردند و تمام دستاوردهای دولت گذشته را زیر سوال بردند.

جبرائیلی افزود: به قدری علیه دولت گذشته در این دولت صحبت شد که وقتی آقای روحانی پروژه‌های 90-80 درصدی دولت قبل را افتتاح می‌کند،‌ همه به وی می‌خندند و به عبارتی آنقدر در این دولت به دولت قبل ناسزا گفته شد و وانمود کردند در حال آواربرداری از دولت قبل هستند که دیگر کسی اخلاق را از دولت فعلی نمی‌پذیرد.

وی معتقد است که معنای بی‌اخلاقی فریب مردم است و در همین راستا برخی‌ها همچون جهانگیری و آقای جنتی تأکید کرده‌اند که 700 میلیارد دلار درآمد ارزی در کشور معلوم نیست کجا خرج شده است.

به باور معاون پژوهشی خبرگزاری فارس پوپولیسم به معنای این نیست که به مردم خدمت و به محرومان رسیدگی کنید، بلکه پوپولیسم این است که محرومان را فریب بدهید.

جبرائیلی به تعریف فریب‌دهی پرداخت و گفت: فریب‌دهی یعنی اینکه به مردم بگویید معلوم نیست 700 میلیارد دلار کجا خرج شده است؛ چراکه اولاً درآمد نفت 700 میلیارد دلار نبوده و ثانیاً دود شده، یعنی چه؟

وی در همین رابطه خطاب به حسن روحانی (رئیس دولت یازدهم) اظهار داشت: آقای روحانی مگر شما چند وقت پیش در پارس جنوبی از آن دستاوردهای عظیم رونمایی نکردید؟ مگر اطلاع ندارید تا سال 92 در دولت قبل 46 میلیارد دلار برای همین دستاوردها در پارس جنوبی هزینه شده است، پس چرا با بی‌انصافی می‌گویید که 700 میلیارد دلار دود شده و به هوا رفته است.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با اشاره به سخنی از صادق زیباکلام مبنی بر اینکه ایجاد هر یک شغل بین 100 تا 300 میلیون هزینه دارد، گفت: آقای زیباکلام می‌گوید که برای ایجاد 5 میلیون شغل نیازمند 500 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری است، البته بنده نمی‌دانم که آقای زیباکلام 100 تا 300 میلیون را از کجا آوردند، اما حدس می‌زنم شغل موردنظر آقای زیباکلام همتای شغلی است که دختر وزیر آموزش و پرورش 200 میلیون جنس به کشور وارد می‌کند تا بیکار نباشد.

جبرائیلی افزود: من روز گذشته با آقای غلامی (رئیس سازمان بسیج سازندگی) تماس گرفتم و در مورد فعالیت آنان در ایجاد شغل سوالاتی را پرسیدم که ایشان پاسخ دادند بنده در 4 سال گذشته 130 هزار واحد کوچک راه‌اندازی کردم که حداقل در هر یک از این واحدها دو نفر شاغل هستند و به عبارتی می‌توان گفت 260 هزار نفر مشغول به کار شدند و برای هر واحد 15 میلیون تومان تسهیلات دادند.

وی خطاب به زیباکلام گفت: آقای زیباکلام! شغل موردنظر شما که نیازمند 100 تا 300 میلیون سرمایه‌گذاری است، شغل نجومی است که از مختص طبقه خاصی از جامعه خواهد بود تا از پول نفت واردات انجام دهند، درحالی‌که ایجاد کردن شغل خیلی کمتر از آن میزانی است که شما گفته‌اید.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: مردمی که منتظر یارانه نقدی‌شان هستند تا به آنان رسیدگی شود، امروز شاهد ولخرجی ده‌ها میلیارد دلار از پول‌های مملکت توسط این دولت هستند و از این رنج می‌برند.

*‌ بی‌اخلاقی یعنی اینکه شعار «نمی‌شود، نمی‌توانیم» بدهیم و بعد از مردم درخواست رأی کنیم

جبرائیلی با بیان اینکه مردم چشم به تسهیلات 15 الی 20 میلیون تومانی دوخته‌اند تا کسب‌وکار راه بیندازند، گفت: امروز برخی‌ها دم از بی‌اخلاقی زده‌اند درحالی‌که بی‌اخلاقی یعنی اینکه شعار بدهید «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، بعد از مردم درخواست رأی کنید.

وی در بخش دیگر این مناظره مجدداً به گفت‌وگوی تلفنی خود با رئیس سازمان بسیج سازندگی پرداخت و گفت: آقای غلامی! می‌گفت که در ملکشاهی ایلام یک آبرو بسته شده و ما 10 میلیون تومان صرف باز کردن آبرو کردیم و با باز شدن آن 150 هزار هکتار از اراضی زیر کشت رفت و مردم و کشاورزان از نعمت آب مجدداً برخوردار شدند.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس اضافه کرد: آقای سیدرضا فاطمی امین معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گفت که من قوانین و بخشنامه‌های حمل‌ونقل را بررسی کردم و آنها متعلق به سال 1345 بود و این بدین‌معناست که هیچ‌کس در این مدت بررسی نکرده که ظرفیت حمل کامیون‌ها و جاده‌ها افزایش یافته یا خیر و برای افزایش بهره‌وری برخی از این کامیون‌ها مبلغی ناچیز هزینه کردیم تا ظرفیت حمل و نقل کشور افزایش یابد.

جبرائیلی می‌گوید: به جای اینکه بیاییم مردم را فریب بدهیم و تحقیر کنیم، یعنی به عبارتی به آنها بگوییم توان شما به اندازه آبگوشت بزباش است، به ظرفیت‌ها توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توهین و تحقیر ملت ایران، بی‌اخلاقی است، گفت: بی‌اخلاقی یعنی اینکه به جای دفاع از کارنامه و عملکرد خود، آن را به گردن دولت قبل بیندازید و بی‌اخلاقی یعنی اینکه آقای زیباکلام! بدون اینکه اسناد برجام را اندکی مطالعه کنید، سینه چاک کرده و از آن دفاع کنید.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با بیان اینکه آقای زیباکلام می‌گویند باید مسیر را از اول شروع کنیم، گفت: من موافق این صحبت ایشان هستم و معتقدم باید خیلی به عقب برگردیم. به عبارتی چه بودیم، چه شدیم و چه کسانی چه بلایی سر ما آوردند.

جبرائیلی در همین زمینه خطاب به اصحاب رسانه و دانشجویان افزود: شما کم نشنیده‌اید که آقای زیباکلام برای دیکتاتورهای پهلوی همچون رضاخان میرپنج سینه چاک می‌دهد و دفاع می‌کند. آقای زیباکلام! شما از دیکتاتوری همچون رضاخان میرپنج دفاع می‌کنید اما شورای نگهبانی که به هر دلیل مبنی بر فاسد و یا مدیر و مدبر نبودن یک نامزد صلاحیت وی را احراز نمی‌کند را ناصحیح و بد می‌پندارید. آیا این رفتار شورای نگهبان بد است یا دیکتاتوری؟

وی معتقد است که جریان‌های لیبرال از زمان قاجار، مشروطه و حتی در دوران پهلوی همواره طرفدار دیکتاتوری بوده و از آنان حمایت کرده‌اند اما تا صاحب قدرت شده‌اند، به قلع‌وقمع طرف مقابل پرداخته‌اند و ما عینیت این موضوع را در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا می‌بینیم.

اشاره سید یاسر جبرائیلی به رد صلاحیت برخی از اعضای شاخص شورای شهر تهران و دیگر شهرستان‌ها است که توسط برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس تأیید نشدند.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس خطاب به صادق زیباکلام گفت: شما از آزادی حرف نزنید؛ طرفدار رضاخان میرپنج کجا و حمایت از آزادی انتخابات کجا؟

جبرائیلی با اشاره به سخن زیباکلام مبنی بر اینکه چرا یارانه پرداخت شد، تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد اگر یارانه را هدفمند نکرد، اشتباه بزرگی مرتکب شد؛ چراکه حتماً باید یارانه هدفمند می‌شد به این معنا که یارانه به اقشار ثروتمندتر تعلق نمی‌گرفت و به اقشار فقیر و دهک‌های پایین تعلق می‌گرفت. بنابراین دولت دوازدهم اگر دست جریان انقلاب باشد و از دست لیبرال‌ها خارج شود، این اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: آقای زیباکلام می‌گوید که یارانه دادن بد و نوعی کار پوپولیستی است. شب انتخابات کدام دولت یارانه 6 میلیون نفر را 3 برابر کرد؟ آیا این اقدام توسط دولت روحانی شکل نگرفت؟ چرا این اقدام دولت آقای روحانی را مورد نقد قرار نمی‌دهید و این اقدام را نوعی عملکرد پوپولیستی نمی‌دانید؟

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ما این اقدام آقای روحانی را پوپولیستی نمی‌دانیم، گفت: ما می‌گوییم دست آقای روحانی درد نکند اما ای‌کاش این اتفاق در سال‌های گذشته صورت گرفته بود که یارانه ثروتمندان حذف و یارانه قشر ضعیف چند برابر می‌شد.

جبرائیلی ادامه داد: آقای زیباکلام! شما می‌گویید که چرا یارانه کسی که 5 میلیون حقوق می‌گیرد با یارانه کسی که 500 هزار تومان حقوق می‌گیرد، برابر است. ما هم همین سوال را می‌پرسیم، چرا برابر است و حتماً اقدام اشتباهی محسوب می‌شود. اما چرا جلوی آن گرفته نشد؟ چون به دلایل انتخاباتی نباید این کار صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه آقای روحانی گفته بود نمی‌خواهیم به حساب مردم سرک بکشیم، خاطرنشان کرد: مردمی که 500 هزار تومان درآمد دارند از سرک کشیدن کسی در حساب‌شان نمی‌ترسند، بلکه لرزش ترس برای کسی است که هزار میلیارد سرمایه دارد و کسی از وی مالیات هم نمی‌کشد و صاحبان این دارایی‌ها امروز در دولت حضور دارند و به قدرت رسیده‌اند.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه منبع ثروت هر کشور قدرت تولیدی آن محسوب می‌شود، گفت: تاجر، قاتل و مخالف تولید است؛ چراکه جنسی را وارد می‌کند که در داخل نباید تولید شود؛ چراکه اگر در داخل تولید شود، دیگر واردات آن جنس معنا نخواهد داشت.

جبرائیلی بر این باور است که تاجر (به معنای بالا) وقتی به قدرت می‌رسد، تولید را قتل‌عام می‌کند و در دولت آقای روحانی این اتفاق رخ داده است.

وی دولت یازدهم را دولت تجار می‌داند که متشکل است از اعضای اتاق بازرگانی!

* واردات کالاهای تولیدات داخل در دولت یازدهم، ایران را به عصر قاجار برگردانده است

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس در همین رابطه می‌گوید: از وزیر آموزش و پرورش در این دولت واردکننده هست تا آن یکی وزیر و حتی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و همین سبب شده تا بلای واردات کالاهای مشابه داخلی، ایران را به عصر قاجار برگرداند.

جبرائیلی تأکید کرد: بلای واگذاری گسترده بازار تولید و خدمات، ایران را به عصر قاجار برگردانده است و با این کار صنایع ما فلج می‌شود؛ نگرانی من در رابطه با ادامه دولت آقای روحانی از ناحیه جمهوری اسلامی نیست،بلکه کشور ایران است؛چرا که با این روند ایران در حال نابودی است.

وی تأکید کرد: وقتی زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی شما نابود شد؛ وقتی شما در حاشیه مذاکرات‌تان به شرکت‌های اروپایی و آمریکایی باج دادید تا از آنها خرید و به آنها پروژه واگذار کنید، شما دیگر به فکر اقتصاد نیستید.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس مصداق عهدنامه گلستان بین شاهنشاهی ایران و امپراطوری روسیه را امروز در دولت یازدهم می‌داند.

جبرائیلی در همین رابطه به تشریح مفادی از عهدنامه گلستان پرداخت و گفت: شاهنشاهی ایران برای ابراز دوستی خود به امپراطوری روسیه، بخش بزرگی از شمال کشور را تقدیم به آنان می‌کند و در این عهدنامه بندی وجود دارد که امپراطوری روسیه برای ابراز دوستی خود به ایران قول می‌دهد که حمایت خود را برای هریک از فرزندان فتحعلی‌شاه برای رسیدن به قدرت را صورت دهد. بنابراین امروز هم ما شاهد قراردادهای این‌گونه‌ای در دولت هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در برخی از قراردادهای خود از طرف مقابل خواسته که به آنها امتیاز دهد تا مجدداً به قدرت برسند، اظهار داشت: چرا باید چنین دولتی به قدرت برسد؟ آنها به شما امتیاز بدهند تا اهداف طرف مقابل را تأمین کنید؟

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه من سایه جنگ را از سر ایران برداشتم، گفت: خودت بدتر از جنگ بر سر کشور بلا می‌آوری؛ چراکه با وجود شماها دیگر نیازی به جنگ نیست.

به اعتقاد جبرائیلی جنگ واقعی این است که به جای رونق تولید و صنعت پوشاک‌مان، ما شاهد واردات 200 میلیونی پوشاک به صورت قاچاق آن‌هم توسط دختر وزیر آموزش و پرورش، باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر دولت دوازدهم دست جریان انقلابی باشد، پیشنهاد جدی ما به آن ایجاد سامانه جامع اشراف بر اقتصاد است.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس درباره سامانه جامع اشراف بر اقتصاد و جزئیات آن اظهار کرد: این سامانه متشکل است از 15 مجموعه اطلاعاتی که باید به هم وصل شوند و تحلیل کنند که اقتصاد در چه وضعی است، به عبارتی چه وارد می‌کنیم، چه مصرف می‌کنیم، بورس چه وضعیتی دارد و چه اجناسی را باید تولید و مصرف کنیم.

جبرائیلی با طرح این پرسش که به نظر شما چرا این فسادها اتفاق می‌افتد و 12 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت ناگهانی بالا کشیده می‌شود، گفت: این فسادها به دلیل این اتفاق می‌افتد که دولت از آنچه در اقتصاد اتفاق می‌افتد، خبر ندارد.

*برخی‌ها با آزادی جنگل‌گونه به دنبال چپاول ملت ایران هستند

وی با تأکید بر اینکه امنای نظام باید بر اقتصاد مسلط باشند، تصریح کرد: برخی‌ها به دنبال ایجاد آزادی جنگل‌گونه در اقتصاد ما هستند تا با آن ایران را بچاپند.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات زیباکلام مبنی بر اینکه 70 الی 80 درصد از مردم نیازی به یارانه ندارند، افزود: این آمارها را دقیقاً از کجا می‌آورید؟ چرا مثلاً 60 درصد از مردم به این یارانه نیاز نداشته باشند؟ شما این آمارها را از کجا می‌آورید؟ کدام مرجع رسمی گفته که 70 الی 80 درصد از مردم نیاز به یارانه ندارند؟

جبرائیلی خاطرنشان کرد:‌ آقای زیباکلام! شما می‌گویید متوسط بودجه عمرانی به 100 میلیارد هم نمی‌رسد، لطفاً شما آمارهای بانک مرکزی را در همین زمینه بخوانید؛ چراکه بودجه عمرانی در 11 ماهه سال 95، 18 هزار میلیارد تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی کم کشور ما به دلیل پرخرج بودن دولت ما است، گفت: ما امروز با یک دولت پرخرج مواجهیم و هزینه‌های جاری در این دولت سه برابر شده است. به عبارتی دولت یازدهم در این سه سال و نیم به اندازه 8 سال دولت گذشته هزینه جاری داشته است.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس ادامه داد: باید بررسی شود که آقایان چقدر از بودجه کشور را صرف استخرهای نهاد ریاست جمهوری و حقوق‌های نجومی کرده‌اند.

جبرائیلی یکی از الزامات دولت دوازدهم را در اختیار مردم قرار دادن فیش‌های حقوقی مسئولان و وزرا دانست و گفت: مردم باید بدانند مدیرانشان چقدر حقوق می‌گیرند و یکی از مصیبت‌ها و بداخلاقی‌های کشور ما این است که مسئولان برخی چیزها را از مردم پنهان می‌کنند.

وی در نقد صادق زیباکلام گفت: یکی از نقدهای من به آقای زیباکلام این است که ایشان هیچ‌گاه دقیق و علمی حرف نمی‌زنند؛ یک‌بار در دانشگاه مشهد با آقای زیباکلام مناظره داشتم و ایشان با حرارت از برجام دفاع می‌کردند. من از ایشان پرسیدم که برجام را مطالعه کرده‌اید، و ایشان هم با همان صراحت گفتند که خیر، من مطالعه نکردم.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با بیان اینکه سخنان امروز آقای زیباکلام از جنس همان عدم مطالعه برجام است، اظهار داشت: اینکه شما می‌گویید که باید ریشه‌ای‌تر بحث کنیم، من کاملاً موافق این سخن شما هستم. بنابراین باید بررسی کنیم در طی این 40 سال چه کسانی باعث شدند که عقب بمانیم و پیشرفت نکنیم.

«اواسط دهه 1330 شمسی به درخواست ابوالحسن ابتهاج رئیس سازمان برنامه و بودجه پهلوی، گروه مشاوره‌ای از دانشگاه هاروارد به ایران می‌آید تا برای نوشتن برنامه به این سازمان برنامه و بودجه کمک کند. آنها وقتی به آمریکا برمی‌گردند، کتابی با عنوان برنامه‌نویسی در ایران منتشر می‌کنند که نشر نی آن را چاپ کرده است. واقعیت‌های تکان‌دهنده‌ای شما در این کتاب می‌بینید که ما هنوز از این واقعیت‌ها فاصله نگرفته‌ایم و این واقعیت‌ها هنوز چوب لای چرخ اقتصاد مملکت ایران می‌گذارد. در آن کتاب آمده که ما در سازمان برنامه و بودجه مستقر شدیم و خواستیم که برنامه بنویسیم، اما اینها (مسئولان پهلوی) اصلاً به فکر ایران نیستند، چون در غرب تحصیل کرده‌اند و در آنجا نیز منزل دارند، بنابراین به دنبال این هستند که کلاً به غرب برگردند و تصورات غلطی از غرب دارند. آقای زیباکلام هم تصور اشتباهی از غرب دارد. در این کتاب آمده که این گروه مشاوره‌ای بنا داشته به روستاها برود تا اوضاع را بررسی کنند، اما مسئولان پهلوی اصلاً با آنها به مناطق محروم و روستاها نمی‌رفتند چون رفتن به این مناطق را در شأن خود نمی‌دانستند.»

جبرائیلی بر این باور است که جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته از دست لیبرال‌ها (طبق خصوصیات شرح داده شده در کتاب برنامه‌نویسی در ایران) راحت شود و اینها عامل فساد، عقب‌ماندگی و توسعه کشور ما هستند.

وی با بیان اینکه دوران پهلوی در ایران مشابه دوران گومز در ونزوئلا است، تصریح کرد: در سال 1920 دیکتاتوری به نام گومز در ونزوئلا است و این کشور را تقدیم آمریکا می‌کند؛ چراکه قراردادهای نفتی را برای نگارش به آمریکایی‌ها می‌دهد و آنها نیز در قالب شرکت‌های بزرگ نفتی وارد ونزوئلا می‌شوند.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس ادامه داد: آمریکایی‌ها در قالب همین قراردادهای نفتی بر اقتصاد و فرهنگ آنان مسلط می‌شوند و همچون دوران پهلوی در ایران، سازمان‌هایی برای تربیت افرادی جهت آمریکاسازی آن کشور ایجاد می‌شود و سال 1335 آقای تورِس وزیر توسعه ونزوئلا می‌گوید ما امتیازی به شرکت‌های نفتی آمریکایی دادیم تا بدون تعرفه به ونزوئلا کالا وارد کند اما درآمدی که ما از ناحیه این تعرفه نداشتن در واردات از دست دادیم، خیلی بیشتر از درآمدی بود که از محل نفت کسب کردیم.

جبرائیلی می‌گوید: بدبختی این است که با فروش نفت همه چیز را وارد کنید و بعد اجازه رونق گرفتن تولید را ندهید.

وی با طرح این پرسش که مفاسد اقتصادی را چه کسانی ایجاد کردند، گفت: کثیف‌ترین آدم‌ها در جمهوری اسلامی پول این مردم را می‌برند اما باید بررسی شود چه کسانی هستند.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با اشاره به ماجرای مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: آقای حسین فریدون برادر آقای روحانی که پرونده فساد دارد، برای در رأس قرار گرفتن یک شخص در بانک رفاه سفارش می‌کند و زور می‌زند و آن فساد ایجاد می‌شود، بنابراین آقای زیباکلام! ما گزینش نمی‌کنیم.

جبرائیلی با بیان اینکه تا زمانی که از شر لیبرالیسم در ایران خلاص نشویم، توسعه به معنای واقعی شکل نخواهد گرفت، افزود: آقای زیباکلام می‌گوید اقتصاد ما دولتی است، اما من به ایشان می‌گویم اقتصاد ما دولتی نیست؛ چراکه اگر اقتصاد ما دولتی بود برادر آقای جهانگیری بانک خصوصی نداشت و دختر وزیر آموزش و پرورش 200 میلیون تومان پوشاک قاچاق نمی‌کرد.

وی معتقد است که اقتصاد حتماً این نیست که یا آزاد آزاد از هر قید و بندی باشد یا دولتی و کمونیستی، بنابراین هزاران رابطه دولت می‌تواند با بازار و اقتصاد برقرار کند که مطلوب‌ترین نوع آن حمایت هوشمند دولت از تولید داخلی است.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بخش خصوصی را موتور محرکه اقتصاد می‌دانیم؛ بنابراین سیاست‌های اصل 44 را چه کسی ابلاغ کرده که خصوصی‌سازی شود، اما چه اتفاقی افتاد؟

جبرائیلی تأکید کرد: یک پتروشیمی در غرب کشور به ارزش 20 هزار میلیارد تومان به یک خانواده با ارزش 130 میلیارد تومان واگذار شده است. آیا اسم این خصوصی‌سازی است؟ این آدم‌های فاسد چه کسانی هستند؟

وی خطاب به صادق زیباکلام استاد دانشگاه

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه‌های کهگیلویه، اظهار کرد: برنامه‌های سفر دو روزه محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، با بازدید از پروژه آب‌رسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف آغاز شده‌است.

وی افزود: این طرح با جمعیت ٢۴٠ هزار نفر شامل ١۵٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تأمین ١۶ میلیون و ٩۴٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شده‌است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨۶٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣۴۵ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معاون رئیس جمهور همچنین از سد کوهبرد بازدید خواهد داشت، تصریح کرد: عملیات اجرایی سد کوهبرد از سال ۱۳۹۰ با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی دیم حومه غربی دهدشت در شهرستان کهگیلویه آغاز و با تخصیص اعتبارات لازم در سفر رئیس جمهور در سال گذشته و تکمیل آن، در اولین بارندگی پاییز آبگیری شد.

منصوری خاطرنشان کرد: سد مخزنی کوهبرد به عنوان تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه و از پروژه‌های مهم حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی است که به منظور توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و اشتغالزایی در محدوده دشت‌های اطراف روستاهای کوهبرد تا برج بهمنی بعد از ابگیری با تخصیص ۶۷ میلیارد تومان از سوی برنامه و بودجه شیکه خطوط انتقال اب کشاورزی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور مینی پالایشگاه دهدشت را کلنگ‌زنی می‌کند، افزود: احداث مینی پالایشگاه در شهرستان کهگیلویه در نزدیکی دهدشت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از طرح‌های مهم اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: با راه‌اندازی این طرح افزون بر ۵۰۰ نفر شغل در منطقه محروم کهگیلویه ایجاد می‌شود که گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از پیامدهای اجرای این طرح است.

کد خبر 749124

دیگر خبرها

  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی