Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@08:03:34 GMT

۴ ملاک انتخاب فرد اصلح از دیدگاه حضرت علی(ع)

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۲۴۹۸۴

۴ ملاک انتخاب فرد اصلح از دیدگاه حضرت علی(ع)

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام علی(ع) در نامه 62 نهج البلاغه به مالک فرمودند یک عده حاکم بودند که شایسته حکومت نیستند، حضرت در این نامه خصوصیاتی را برای یک فرد اصلح بیان کردند که می تواند ملاک ما برای انتخابات باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، علی اکبرعلیزاده کارشناس مسائل سیاسی در نشست بصیرتی در جمع بسیجیان در پایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد؛ مگر اینکه خودشان سرنوشت خویش را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند” تا دولت اسلامی برسرکار نیاید مشکل شما حل نخواهد و این به این معنا نیست که دولت های قبلی اسلامی نبوده اند؛ انتخابات را گذاشته اند تا ما بتوانیم عرض اندام کنیم و این دولت اسلامی را مردم باید تعیین کنند؛ سازوکار امام راحل این بود که مردم باید دولت را انتخاب کنند؛ رأی دست خودماست.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: اصلح کیست؟ امام علی(ع) در نامه 62 نهج البلاغه به مالک فرمودند یک عده حاکم بودند که شایسته حکومت نیستند، وی در این نامه خصوصیاتی را برای یک فرد اصلح بیان کردند که می تواند ملاک ما برای انتخابات باشد؛ اول اینکه هرکدام از این کاندیداها نسبت به بیت المال چگونه رفتار کرده اند، دیگر اینکه رابطه شان با عامه مردم چگونه است و در این خصوص امام خمینی(ره) فرمودند اگر به من خدمت گذار بگویند بهتر است تا رهبر،مقام عظمای ولایت فرمودند شأن ما در نظام نوکری مردم است.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: سومین خصوصیت برای انتخاب یک فرد اصلح این است که رابطه و نحوه برخورد آنها با مؤمنان و حزب اللهیان چگونه است، اگر فرد سابقه روشنی در این زمینه ندارد، ما را به مقصد نخواهد رساند و آخرین خصوصیت این که چه احزابی از آنان حمایت می کنند و دوستان و هم جبهه های آنها چه کسانی هستند.

وی تصریح کرد: بعد از انتخاب اصلح تکلیف ما این است که اصلح را بر کرسی حاکمیت بنشانیم و برای رسیدن به این هدفاولین تکلیف دعاست که از عمق جان از خداوند بخواهیم ما را از گرفتاریها نجات دهد؛ مسئولیت دیگر ما این است که وقتی بین خودتان و خدا اصلح را انتخاب کردید ابتدا تکلیف دارید در جمع خانوادگی بحث کنید و اصلح را معرفی کنید.

این کارشناس بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند در بحث انتخابات مراقب باشید بین خانواده ها اختلاف نشود؛ تکلیف را باید ادا کرد و نتیجه برای خداست.

علیزاده گفت: اگر اصلح را شناسایی کردیم و به درگاه خداوند دعا کردیم و تبلیغ کردیم؛ خداوند نصرتش را بر ما خواهد فرستاد و مشکلات جامعه اسلامی حل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری

گروه اندیشه: خانه اندیشمندان علوم انسانی، مناظره ای حول تفاوت نگاه استاد مطهری و آیت‌الله مصباح یزدی به نقش رای مردم در حکومت برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نشست به همت انجمن اندیشه و قلم و خانه اندیشمندان علوم انسانی، فردا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۵ در سالن خیام خانه اندیشمندان برگزار می شود و طی آن، دکتر مهدی ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و دکتر امیر دبیری مهر، استاد دانشگاه و رییس موسسه پژوهشی اندیشه و قلم به بحث و گفت وگو می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، در پیش درآمد این نشست آمده است: «۴۵ سال از ترور استاد شهید مرتضی مطهری که از او به عنوان ایدئولوگ جمهوری اسلامی یاد شده و می شود گذشته، اما همچنان موضوع جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی و ایفای نقش آنها در این نوع حکومت، سوژه مباحث نظری و مهمتر از آن، چالش های عملی است. در این میان، برخی منشا کاهش اثرگذاری مردم و رای آنان را در حکومت، محور شدن اندیشه‌های آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی می‌دانند، حال آن که دیگران تقویت حکومت و تضعیف مردم را نتیجه طبیعی گرایش اهالی قدرت می‌دانند که فارغ از اندیشه‌ها به دنبال گسترش هژمونی خود هستند.»

بر اساس این گزارش، در این نشست محورهای زیر به بحث گذاشته می‌شود:
_نقش رای مردم در حکومت در اندیشه آیت الله مرتضی مطهری و آیت الله مصباح یزدی و مقایسه دیدگاه آنها
_بررسی میزان عملیاتی شدن اندیشه های آیت الله مطهری و آیت الله مصباح در واقعیت سیاسی ایران امروز

نشانی خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران، میدان هفت تیر، بلوار کریم خان زند، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو، است.

۲۱۶۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901052

دیگر خبرها

  • معلمِ متفکر
  • وقتی مصاف حق و باطل ملاک تنفر و محبوبیت در جهان می‌شود
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود