Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@05:32:58 GMT

اثر شاعر آیینی دزفول برگزیده سوگواره کشوری شد +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۲۸۷۹۲

اثر شاعر آیینی دزفول برگزیده سوگواره کشوری شد +تصاویر

اثر “حمید رمی” شاعر آیینی هیئت روضه الزهرا(س) دزفول در سوگواره ملی جامه‌دران برگزیده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از دزفول امروز:یک اثر از “حمید رمی” شاعر آیینی شهرستان دزفول در سوگواره ی ملی جامه‌دران برگزیده شد.

مسئول هیئت روضه الزهراء علیه السلام شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگار دزفول امروز ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت: حمید رمیشاعر جوان و خوش ذوق هیئت ماست که توانسته با اشعار زیبا و پر مفهوم به مدیحه سرایی و برنامه های فرهنگی مذهبی این هیئت غنا ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختتامیه ی دوّمین سوگواره ی نوحه ی جامه دران، به همّت مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام با همکاری مؤسسه ی فرهنگی هنری بی پلاک و شهرداری منطقه ی پنج تهران، با حضور علاقه مندان شعر آیینی برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم سیّد محسن اسدی شهردار منطقه ی پنج تهران ضمن خوش آمد گویی، به اهمیّت نوحه و رسالت نوحه سرایان اشاره کرد.

همچنین حسین فرامرزی از مؤسسه ی فرهنگی و هنری بی پلاک، در مورد نرم افزار «جامه دران» توضیحاتی را ارائه کرد و از مراحل پایانی ساخت این نرم افزار خبر داد.

در بخش بعدی برنامه مهدی زنگنه؛ از فعّالان عرصه ی نوحه و یکی از داوران این سوگواره؛ به قرائت بیانیه ی هیئت داوران پرداخت، کهطی آن صاحبان اثر های برگزیده ی دوّمین سوگواره ی جامه دران بر اساس حروف الفبا به شرح زیر معرفی شدند:

مهدی پورپاک – تهران
حمید رمی – دزفول
امیر طلاجوران – تهران
حسام الدین کاشنده – تهران
محمد زمان گلدسته – مازندران

سعید حدادیان و سید مهدی حسینی دو تن از مداحان کشوری دیگر سخنرانان این برنامه بودند که در رابطه با اهمیت جایگاه نوحه و پیشکسوتان آنسخن گفتند.

بخش دیگر اختتامیه ی دوّمین سوگواره ی نوحهی جامه دران، تجلیل از دو پیشکسوت عرصه‌ی نوحه، حبیب الله موحّد و جعفر رسول زاده (آشفته) بود که لحظات زیبایی را در سالن همایش به وجود آورد.

در ادامه یاین جلسه استاد غلامرضا سازگار پیر غلام امام حسین علیه السلام برای دقایقی به شعر خوانی پرداختند و چشمان حاضرین را بارانی نمود.

دوّمین سوگواره ی نوحه ی جامه دران با نوحه سرایی سیّد مجید بنی فاطمه مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پایان یافت.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!