Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- زبان‌تان را مسواک بزنید، شیر نمی‌خورم چون کالری دارد، نان‌ بدون شناسنامه نخورید، شیوع سرطان معده در مردها، تنبیه والدین، بدغذایی در کوکان را تشدید می‌کند، نگران شوید تا سالم بمانید و .... از موضوعاتی است که بسته سلامت امروز میزان به آن ها اختصاص دارد. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، زبان‌تان را مسواک بزنید، شیر نمی‌خورم چون کالری دارد، نان‌ بدون شناسنامه نخورید، شیوع سرطان معده در مردها، تنبیه والدین، بدغذایی در کوکان را تشدید می‌کند، نگران شوید تا سالم بمانید و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از موضوعاتی است که بسته سلامت امروز میزان به آن ها اختصاص دارد، جزئیات را در ادامه بخوانید ...

چرا باید زبان تان را مسواک بزنید؟تبیان: شما بعد از هر بار مصرف وعده های غذایی، نخ دندان می کشید و هر شب به طور منظم قبل از خواب مسواک می زنید. اما اگر زبان تان را مسواک نزنید، بهداشت دهان تان دچار مشکل خواهد شد. بیش از 700 گونه باکتری مختلف در دهان تان زندگی می کند. همه این باکتری‌ها مضر نیستند. اما اگر باکتری های مضر در شکاف های دهانتان تکثیر پیدا کنند، یا بر روی سطح زبان تان قرار بگیرند، می توانند خسارت سنگینی به سلامت دهان و دندان تان وارد کنند. تنفس بدبو، پوشیده شدن جوانه‌های چشایی، زبان مودار سیاه، برفک دهان از جمله عوارض مسواک نزدن است. برای مسواک زدن زبان می توانید از مسواک مخصوص زبان استفاده کنید و یا با مسواک دندان این کار را انجام دهید.

شیر چاق کننده است یا لاغر کننده؟جام جم آنلاین: شیر، هم می‌تواند چاق‌کننده باشد هم لاغر‌کننده، هم می‌تواند بیماری‌زا باشد هم سلامتی‌بخش. شیر با بسیاری از بیماری‌ها ارتباط دارد زیرا پایه تغذیه نوزادی و کودکی به شیر وابسته است.شیرهای پاستوریزه عمدتا از شیرگاو و مقدار چربی آنها مشخص است. هر لیوان شیر کم‌چرب شامل 240 سی‌سی شیر حدود 90 کالری، هر لیوان شیر معمولی 120 کالری و هر لیوان شیر پرچرب تا 150 کالری انرژی به بدن می‌رساند. بهتر است همه افراد بخصوص کسانی که رژیم لاغری دارند از نوع کم‌چرب یا بدون چربی شیر استفاده کنند، اما افرادی که قصد اضافه وزن دارند یا می‌خواهند توان جسمانی خود را بالا ببرند می‌توانند شیر پرچرب بخورند. یادتان باشد که شیر کم‌چرب یا پرچرب از نظر میزان لاکتوز، پروتئین، املاح و ویتامین‌ها تفاوتی با هم ندارند و فقط میزان چربی آنها بالا یا پایین است. نکته دیگر این‌که کالری موجود در شیر و لبنیات به‌ هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با کالری سایر مواد غذایی نیست. پس نمی‌توان گفت «شیر نمی‌خورم چون کالری دارد.» شیر علاوه بر کالری، تمام مواد غذایی مایحتاج بدن را هم داراست و مصرف آن بسیاری از نیازهای بدن را مرتفع می‌کند، پس به‌هیچ‌ ‌عنوان شیر را از برنامه غذایی روزانه خود حذف نکنید.



نان‌ بدون شناسنامه نخوریدتسنیم: از خرید نان‌های بدون شناسنامه در سوپرمارکت‌ها پرهیز شود که در این خصوص لازم است تمامی نان‌هایی که در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شود دارای مجوزهای بهداشتی باشند. در مواردی که محصول دارای مجوزهای بهداشتی از جمله پروانه ساخت از وزارت بهداشت و یا شناسه نظارت بهداشتی کارگاهی باشد و با توجه به اینکه در سازمان غذا و دارو ثبت شده و فرمولاسیون مشخصی نیز ارائه شده لذا امکان کنترل، پایش محصول و بازرسی توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو وجود دارد. نان‌هایی که بدون مجوزهای بهداشتی لازم تهیه شده و در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند محل تهیه آنها مشخص نیست لذا بازرسی، پایش و کنترل محصول از سوی کارشناسان غذا و دارو به عمل نمی‌آید و در نتیجه احتمال وجود عوامل خطرزای میکروبی مثل کپک و مخمر و همچنین سایر عوامل خطرزا وجود دارد.



شیردهی بیش از دو سال موجب کند‌ذهنی کودک می‌شودشیردهی بیش از دو سال توصیه نمی‌شود و این امر ممکن است موجب بلادت و کندذهنی طفل شود بنابراین توصیه می‌شود قبل از دوسالگی به‌تدریج میزان شیردهی کاهش و میزان غذا افزایش یابد تا هنگام از شیر گرفتن طفل دچار مشکل نشود. در متون طب سنتی ایرانی طول مدت شیردهی یک سال و 9 ماه و نهایت دو سال ذکر شده است.

فایده های نگرانی برای حفظ سلامتیافکارنیوز: محققان دانشگاه کالیفرنیا مدعی شدنده اند که داشتن کمی نگرانی بهتر از بی‌خیالی و بی‌دغدغه بودن است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد نگرانی نه تنها آثار مخربی ندارد بلکه دارای فواید هم است. در واقع به گفته محققان نگرانی جسم و ذهن را سالم نگه می‌دارد و دارای فواید انگیزشی است و می‌تواند نقش یک سپر احساسی را ایفا کند. کیت سوینی یک روانشناس در این رابطه گفته است که احساسی که از نگرانی‌ بوجود می‌آید باعث واکنش فرد می‌شود و همین موجب کاهش نگرانی‌شان می‌شود.

شیوع سرطان معده در مردهافارس: به گفته مدیر کل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، در حال حاضر خدمات تشخیصی در خصوص سرطان‌های سینه، دهانه رحم و روده بزرگ در تعدادی از مراکز بهداشتی و درمانی ارایه می‌شود که امیدواریم به تدریج ارایه خدمات رسانی گسترش یابد. برای پیگیری و کنترل سرطان اقدامات مناسبی انجام شده است. که برنامه‌های آموزشی در راستای آگاهی بخشی به جامعه یکی از آن‌ها است. سرطان معده در آقایان و سرطان سینه در خانم‌ها شیوع زیادی دارند و از جمله علل بروز این سرطان‌ها عدم تحرک، مصرف سیگار و تغییر سبک زندگی است.

بد غذایی کودکان، در سایه رفتارهای تغذیه‌ای خانواده‌ها / تنبیه والدین، بد غذایی در کوکان را تشدید می‌کندمیزان: یکی از شایعترین مشکلات والدین، غذا نخوردن کودکان است که منجر به ایجاد نگرانی آن‌ها از نرسیدن مواد مغذی به بدن و سوء تغذیه در کودکان شده است این در حالی است که کودکان در مراحل اولیه قادر به درک شرایط نبوده و در غذا خوردن، نیاز به کمک والدین دارند. سبک زندگی و شیوه‌های فرزندپروری در در والدین می‌تواند در بدغذایی یا کم غذایی کودمان تأثیرگذار باشد. همچنین بروز برخی بیماری‌ها در کودکان مثل عفونت مجاری ادراری می‌تواند موجب کم غذایی فرزند شود. در این بین نقش رفتاری والدین در برخورد با کودکان مهم تلقی می‌شود. استفاده از روش تنبیه غذایی توسط پدر و مادران از جمله عوامل تأثیرگذار در بدغذایی کودکان است که با مجبور کردن به خوردن غذاهایی که کودک دوست، اقدام به تنبیه آن‌ها کرده و موجب کم اشتهایی و بی میلی فرزندان می‌شود. همچنین والدین نباید نسبت آداب غذا خوردن کودکان سخت گیری کرده و آن رابه عملی اجباری برای فرزند تبدیل کنند. با رعایت ساعات خوردن غذا، اهمیت این کار را به فرزندان خود نشان داده و برنامه ریزی و دقت در نوع تغذیه را از کودکی به آن‌ها یاد دهید و در قبال غذاهایی که اشتیاق به خوردن ندارد، اصرار نکنید.

خواص درمانی گوجه‌ سبز یکی از میوه‌های فصل بهار!باشگاه خبرنگاران جوان: گوجه سبز باعث تعادل اسید معده می شود. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، چربی خون بالا و پیری سلولی دارد و در مقابله با میکروب ها و عفونت ها موثر است. فیبر موجود در آن باعث بهبود سیستم گوارشی می شود. گوجه سبز تازه سرشار از ویتامین C است که نقش آنتی اکسیدان دارد. خشک شده این میوه که دارای فیتونوترینت است کارکرد آنتی اکسیدانی دارد و برای درمان اعصاب و کم خونی مفید است. مصرف گوجه سبز برای درمان شب کوری، بیماری های نقرس، روماتیسم و تصلب شرایین مفیداست. این میوه همچنین ادرارآور است و عملکرد کلیه ها را تنظیم می کند. گوجه سبز منبع‌ ویتامین های گروهB است که باعث کاهش استرس و افسردگی می شود و برای سلامتی پوست و اعصاب مفیداست. همچنین در سوخت وساز طبیعی کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش مؤثری دارد. گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود، از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که این میوه می تواند در درمان تومورها نیز موثر باشد. همچنین به دلیل وجود اسید اسکوربیک ( ویتامین C)، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می شود.7 کلک بدرد بخور برای بیدار شدن در صبح زود
پژوهش‌های انجمن روانشناسی آمریکا نشان می‌دهد که داشتن عادت‌های منظم صبحگاهی، کمک می‌کند خوشحال‌تر، باانگیزه‌تر و خوش‌اخلاق‌تر باشید. علاوه بر اینها سحرخیزی باعث می‏‌شود. استرس کم‌تری داشته باشید
اضطراب و نگرانی‌تان کاهش یابد
میل به افسردگی در شما فروکش کند
آدم‌هایی که عادت‌های منظم صبحگاهی دارند، از بقیه پر انرژی‌تر هستند و افرادی که در عادت‌های صبحگاهی‌شان ورزش را هم گنجانده‌اند، تندرست‏‌ترند و سلامت روانی بهتری دارند. در تصویر زیر راهکارهایی را که به شما کمک می کند تا صبح ها زود از خواب بیدار شوید، ارائه شده است./انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ برخی افراد سودجو طی روزهای گذشته اقدام به انتشار تبلیغات در زمینه تست گیری آکادمی باشگاه استقلال کرده و مدعی شده اند برای تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید آکادمی باشگاه استقلال تست گرفته و یارگیری می‌کنند.

در همین راستا، باشگاه استقلال به اطلاع تمامی علاقه‌مندان و همچنین والدین محترم و عزیزی که تمایل به ثبت نام فرزندانشان در آکادمی باشگاه استقلال دارند، می‌رساند هنوز فعالیت تست‌گیری آکادمی استقلال برای فصل جدید آغاز نشده و باشگاه استقلال زمان تست‌گیری در تیم‌های پایه (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید) را از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

همچنین کسانی که در هر جایگاهی بدون اخذ مجوز از باشگاه استقلال اقدام به تست‌گیری به اسم آکادمی استقلال و ثبت نام با نام و لوگوی باشگاه استقلال به عنوان آکادمی زیرمجموعه باشگاه کنند، به صورت جدی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 848153 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ببینید | حرف‌های این متخصص را بشنوید تا دیگر ته‌دیگ نخورید!
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟