Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه را نیازمند تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی دانست و از افتتاح ۳ باب کتابخانه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی خونسار امروز سه شنبه در نشست خبری به مناسب هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به وجود ۷۹ کتابخانه نهادی و ۱۹ کتابخانه مشارکتی اظهار داشت: در سال جاری شاهد افتتاح سه باب کتابخانه دیگر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: از تعداد کتابخانه های نهادی ۱۶ کتابخانه روستایی، ۵۹ کتابخانه شهری و دو کتابخانه نیز سیار است که در شهرستان هرسین پنج روستا و در قصرشیرین ۲۰ روستا تحت پوشش کتابخانه های سیار قرار گرفته است.

۱.۷۹ متر سرانه فضای کتابخانه‌ای در استان کرمانشاه است

حسنی خونسار از وجود یک هزار و ۲۳۹ نسخه کتاب در کتابخانه های نهادی خبر داد و گفت: زیر بنای کتابخانه های استان ۳۷ هزار و ۸۹۳ متر و به ازای هر نفر یک متر و ۷۹ سانتیمتر است که از میانگین به ازای هر نفر چهار متر کمتر است.

وی با اشاره به عضویت ۵۰ هزار نفر در کتابخانه افزود: طی یکسال گذشته دو میلیون جلد کتاب به امانت رفته است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مبلغ عضویت در کتابخانه ها را پنج هزار و در کتابخانه امیر کبیر ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این کتابخانه دارای سه هزار و ۷۵۲ متر زیر بنا و چهار هزار و ۵۰۰ عضو و ۴۵ هزار نسخه کتاب است.

وی با اشاره به اینکه در طرح رفت کتابهای کهنه و فاقد متقاضی جمع آوری شده افزود: طی دوسال اخیر طرح های کتاب من و ایستگاه های مطالعه متوقف شده بود اما سعی بر اجرای مجدد طرح ایستگاه های مطالعه است.

حسنی خونسار از اتصال برخی کتابخانه ها به وای فای خبر داد و گفت: کتابهای کتابخانه ها بر اساس نیازسنجی های انجام شده توسط کتابدارها انتخاب و خریداری می شود.

کتابخانه مرکزی کرمانشاه از سال ۸۶ متوقف شده است

وی درباره آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی نیز افزود: این پروژه از سال ۸۶ متوقف شده بنا بوده ۴۰ درصد اعتبارات آن استانی و مابقی ملی باشد که تعهدات استانی انجام و نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، میزان پیشرفت این کتابخانه را ۴۰ درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیون برای این پروژه لحاظ شده و زمین آن متعلق به شهرداری است.

وی از برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان و همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: کتابخانه های عمومی دومین باری است که از متولیان برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به حضور دو هزار نفر در سال قبل برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: در نهایت به یک کودک، دو نوجوان، ۱۲ بزرگسال و یک خانواده جوائزی نقدی اهدا شد.

جزئیات هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

حسنی خونسار ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی با سیره معصومین به ویژه امام رضا(ع) را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی با اشاره به اینکه ۶ عنوان کتاب برای این جشنواره مطرح شده افزود: در این جشنواره بخشی ویژه کودکان ۴ تا ۱۱ سال با مضامین نقاشی نیز وجود دارد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتابهای مهارتهای زندگی در سیره رضوی، بانوی کرامت و چلچراغ نیز از دیگر کتب ویژه بزرگسالان است.

وی با اشاره به اینکه سوالات تستی بوده افزود: ثبت نام در جشنواره کتابخوانی رضوی آغاز شده و علاقه مندان می توانند به صورت مکتوب یا آنلاین نسبت به شرکت اقدام کنند.

حسنی خونسار از تدوین ۴ کتاب ویژه روشن دلان خبر داد و گفت: نهادهای مختلفی ما را در امر برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی یاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه سال قبل از یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت استانی تجلیل شد افزود: امسال نیز به طور ویژه ۳۱۳ فرد منتخب از جوائز ملی بهره مند می شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مجلس دوازدهم یک مجلس ترکیبی از گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف از جمله اصولگرایان، جبهه پایداری، اصلاح طلبان، مستقلین و … خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور و توسعه لرستان که شعار بنده نیز هست باید مشکلات مهمی از جمله رفع بیکاری و اشتغال جوانان، پیگیری مسأله سدسازی و تخصیص حقابه لرستان و جذب سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و نهادهای عمومی و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در این زمینه نیز پیگیری مسائل مربوط به توسعه استان از طریق تأمین منابع کافی برای رفع این مشکلات به طور جدی مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه، انرژی، توسعه، اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

بیکاری مهمترین چالش حوزه انتخابیه بنده «خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌های تابعه» است. رفع این مشکل نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و همچنین جذب سرمایه گذاری مناسب در این استان است. مهمترین راهکار برای تأمین بودجه کافی جهت رفع این مشکل نیز اجرای قانون توازن مناطق محروم است که بر اساس آن ۳ درصد از کل درآمد دولت به صورت سالانه به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

کد خبر 6079995

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان