Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@10:12:53 GMT

حمایت نخست وزیر سابق فرانسه از ماکرون

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۴۴۵۲۸

حمایت نخست وزیر سابق فرانسه از ماکرون

مانوئل والس نخست وزیر سابق فرانسه آمادگی خود را برای حمایت از رئیس جمهور منتخب این کشور در انتخابات پارلمانی ژوئن اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که امانوئل ماکرون رئیس جمهور منتخب فرانسه از امروز سه شنبه تلاش خود را برای تشکیل دولت جدید آغاز کرده است، مانوئل والس نخست وزیر سابق فرانسه از وی حمایت نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، پیروزی ماکرون یک تغییر ساختاری در نظام سیاسی فرانسه به شمار می رود. مردم فرانسه در انتخابات یکشنبه ماکرون 39 ساله را به عنوان جوان ترین رئیس جمهور این کشور انتخاب کردند. وی ماموریت مهمی برای متحد کردن یک کشور به شدت چند دسته و متفرق خواهد داشت. ماکرون اکنون قصد دارد برای اجرای اصلاحات و تغییرات مورد نظرش، در انتخابات پارلمانی ژوئن اکثریت کرسی ها را کسب کند.

امروز سه شنبه مانوئل والس نخست وزیر سابق و سوسیالیست فرانسه که در انتخابات مقدماتی این حزب برای نامزدی ریاست جمهوری شکست خورد، آمادگی خود را برای حمایت از ماکرون و رقابت برای نمایندگی پارلمان از سوی حزب وی اعلام کرده است.

والس در سخنانی تاکید کرد: حزب سوسیالیست فرانسه مرده است، آن را پشت سر گذاشته ایم. من نامزدی برای اکثریت ریاست جمهوری خواهم بود و قصد دارم به فهرست نامزدهای حزب رئیس جمهور منتخب ملحق شوم.

وی البته اذعان کرد که من هنوز یک سوسیالیست هستم.

حزب ماکرون موسوم به جنبش به پیش واکنش محتاطانه ای نسبت به درخواست والس نشان داده است. کریستوف کاستانر سخنگوی این حزب تاکید کرد: والس شانس خوبی برای پذیرش از سوی حزب به عنوان نامزد انتخابات پارلمانی دارد ولی هنوز هیج درخواست رسمی از سوی وی مطرح نشده است.

ماکرون گفته است که نیمی از نامزدهای این حزب برای 577 کرسی مجمع ملی فرانسه، سیاستمداران جدیدی خواهند بود. سایر نامزدها نیز کسانی هستند که از احزاب سوسیالیست و جمهوریخواه جدا شده اند.

ماکرون که یکشنبه آینده رسما قدرت را از فرانسوا اولاند تحویل خواهد گرفت، هنوز نام نخست وزیر خود را اعلام نکرده است.

ماکرون پیش از این با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به صورت تلفنی گفتگو کرده است. ترزا می نخست وزیر بریتانیا نیز پیروزی وی را تبدیک گفته است. کره شمالی نیز امروز با انتشار پیامی پیروزی ماکرون را تبریک گفته است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد

تحلیلگر سابق سیا معتقد است امید غرب به رویگردانی جامعه جهانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کاملاً بی اساس است.

به گزارش ایسنا، لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا گفت: پوتین قوی‌تر می‌شود، پوتین محبوب‌تر می‌شود. محبوبیت پوتین از مجموع محبوبیت ماکرون، ترودو، بایدن و شولتس بیشتر است.

به نقل از پراودا، این کارشناس همچنین عنوان می‌کند که غرب این واقعیت را درک نکرده و کاملاً از واقعیت به دور است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ایده‌های غربی در مورد نظم نوین جهانی را ریاکاری خوانده بود. به گفته وی، هدف آنها حفظ نظام نواستعماری است و ماهیت خود را در قالب نفاق، معیارها و مطالبات دوگانه نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد