Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@13:27:52 GMT

صنایع دستی در استان فارس اتحادیه صنفی مستقل ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۴۵۳۹۴

صنایع دستی در استان فارس اتحادیه صنفی مستقل ندارد

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از نبود اتحادیه صنفی مستقل فروشندگان صنایع دستی در استان و مشکلات ناشی از این امر خبر داد.

زهرا الحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اینکه نبود اتحادیه صنفی مستقل برای فروشندگان صنایع دستی مشکلاتی را برای این حرفه ایجاد کرده است، اظهار داشت: نبود آمار دقیقی از میزان فروش صنایع دستی یکی از مشکلاتی است که به این دلیل در استان فارس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اطلاعات موجود تنها از فروشگاه‌های محدود تحت نظر این معاونت است، گفت: عدم نظارت بر کیفیت محصول ارائه شده و عرضه کالای قاچاق از دیگر مشکلات نبود اتحادیه صنفی در صنایع دستی است.

معاون صنایع دستیاداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: در حال حاضر اتحادیه خاتم‌سازی و ساعت‌سازی با یکدیگر مشترک است که هیچ سنخیتی با صنایع دستی ندارد و باید فروشندگان صنایع دستی یک اتحادیه صنفی مستقل داشته باشند.

الحمدی با بیان اینکه این اقدام باید از سوی اتاق اصناف استان صورت گیرد، بیان کرد: بارها از سوی معاونت صنایع دستی برای تشکیل اتحادیه پیگیری شده که تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که براساس پیش‌بینی معاون صنایع دستی سازمان هر گردشگر خارجی 100 دلار برای خرید صنایع دستی هزینه می‌کند، این میزان قابل صدق در استان فارس است؟ عنوان کرد: اگر سیستم یکپارچه فروش درفروشگاه‌های صنایع دستی وجود داشته باشد، امکان اظهار نظر دقیق در این زمینه است اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

معاون صنایع دستیاداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: سیستم یکپارچه فروش امکان دیگری را نیز به متولیان صنایع دستی می‌دهد و آن نیازسنجی مخاطبان به ویژه گردشگران خارجی در حوزه صنایع دستی است.

الحمدی با تاکید بر لزوم تشکیل اتحادیه صنفی مستقل برای فروشندگان صنایع دستی گفت: تا زمانی که فروشندگان ملزم به ارائه آمار به معاونت صنایع دستی نباشند، برنامه‌ریزی‌ها برای رونق صنایع دستی با استفاده از گردشگر خارجی به نحو مطلوب محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/

R41382/P41362/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 748276

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس