Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخيرش به پاکستان گفت: دولت پاکستان وعده کرده است تا حضور نظامي خود را در مناطق مرزي‌اش افزايش دهد.

به گزارش ايسنا، محمدجواد ظريف در حاشيه جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر اخيرش به پاکستان اظهار کرد: ما در اين سفر با مقامات پاکستاني ديدار داشتيم و بحث‌هاي خوبي را پيش برديم و آنها نيز وعده دادند که حضور خود را در مناطق مرزي ايران افزايش دهند تا مانع از حملات تروريستي از سوي مرزهاي پاکستان به ايران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: نکاتي که توسط سردار باقري مطرح شده نکاتي است که بر دفاع جمهوري اسلامي از خودش در برابر تروريسم تاکيد دارد.
ظريف ادامه داد: ما اميدواريم که دولت پاکستان به درستي به وظايف خود عمل کند و مانع حملات تروريستي عليه ايران توسط اشرار از پاکستان شود.
وي در پاسخ به اين پرسش که پيگيري موضوع اخذ راي از ايرانيان مقيم کانادا به کجا رسيد، اظهار کرد: همين امروز هياتي از وزارت خارجه کانادا در ايران است و اين بحث را انجام مي دهيم، با وزير خارجه کانادا هم صحبت کرده ام و متاسفانه مقررات کانادا اين است که راي گيري بايد در اماکن ديپلماتيک انجام شود اما دولت گذشته کانادا اقدام به قطع رابطه سياسي با ايران کرد و ما حضور ديپلماتيک در کانادا نداريم.
وزير امور خارجه ادامه داد: در تماسي که با وزير خارجه کانادا داشتم وي اظهار کرد که علاقه‌مند بوديم که اين کار را انجام دهيم اما هنوز نتوانسته‌ايم به ترتيبات لازم براي انجام اين کار در اين انتخابات برسيم.
ظريف با اشاره به ادامه روند مذاکرات در اين زمينه طي امروز اظهار کرد: ما وضعيت بسيار خوبي در آمريکا داريم و تعداد بسياري شعب اخذ رأي در آنجا و ساير مناطق داريم و شهروندان ايراني که مقيم کانادا هستند فعلا مي توانند به شهرهاي نزديک خود در آمريکا مراجعه کنند.
وي تاکيد کرد: اميدواريم بتوانيم شرايطي را براي شهروندان ايراني خارج از کشور فراهم کنيم که آنان هم با همان شور و نشاطي که هم وطنان شان در ايران به پاي صندوق راي مي روند، در خارج هم با همين نشاط حضور داشته باشند.
وزير امور خارجه در پاسخ به پرسشي درباره حملات برخي کانديداها به عملکرد اين وزارت در زمينه ديپلماسي، گفت: دنيا ديپلماسي ما را ديپلماسي موفقي مي‌داند و البته اين موفقيت همان طور که رهبري تاکيد کردند مرهون حضور مردم، صبر و سربلندي آنان است.
ظريف تأکيد کرد: حضور و مشارکت مردم و عزت آنان را کانديداهاي انتخابات زير پا نگذارند و حرف‌هايي بزنند که در شأن مردم ايران باشد چرا که ديپلماسي ايران متناسب با شأن مردم است و ديپلماسي سربلندانه و عزتمدارانه است. شما هر کجا سوال کنيد همه دنيا اين صحبت را با شما مي‌کنند و باعث تأسف است که برخي از دوستان در داخل با عزت و سربلندي مردم بازي مي‌کنند.
رييس دستگاه ديپلماسي ادامه داد: وقتي اين دولت آغاز به کار کرد و دوستان آقايان مشغول به کار بودند ما يک کارگزاري خارجي نداشتيم و سوئيفت انجام نمي‌شد. در حوزه‌هاي ديگر هم از قبيل نفت و کشتيراني به همين شکل بود اما امروز وضعيت تغيير کرده است. ولي دوستان به دنبال اين هستند که وانمود کنند هنوز وضعيت تغيير نکرده است.
ظريف افزود: ما زماني هم قاچاق مي‌کرديم و هم خام‌فروشي، هم پول نفت خود را در اختيار برخي دلال‌ها مي‌گذاشتيم که منابعي از اين کشور را نابود کردند. حالا که اين دولت زمينه فروش نفت را به صورت رسمي فراهم کرده است و فراموش نکنيم که اگر دولت مي‌خواست همچنان خام‌فروشي کند تمام انبارهاي ما پر از محصولاتي بود که به دليل تحريم نمي‌توانستيم آنها را بفروشيم که ديگر تقريباً جايي براي انبار کردن آنها نداشتيم.
وزير امور خارجه کشورمان گفت: کشتي‌هاي ما وسط دريا سرگردان بودند چرا که مشتري نداشتند و آنها حتي مي‌خواستند که خام‌فروشي کنند، اما مشتري براي خريد همان مواد خام هم وجود نداشت و کشور نمي‌توانست با عزت در صحنه جهاني حضور پيدا کند. اما امروز شرايط عوض شده است و نفت‌مان را در برابر نفت‌هاي معتبر بين‌المللي مي‌فروشيم و به قول برخي مجبور نيستيم نفت‌مان را بفروشيم و کالاهاي بنجل خريد کنيم. بلکه مي‌توانيم با فروش نفت‌مان کالاهاي لازم خود را بخريم.
ظريف در پاسخ به پرسشي درباره اظهارات اخير مقامات عربستان،‌ اظهار کرد: ما تصور مي‌کنيم که دولت عربستان سعودي دنبال تنش و تشنج است. اين سياست يک سياست خطرناک است و هيچ فايده‌اي براي عربستان نداشته و جز ناامني براي آن کشور نداشته است. البته واضح است که دولت عربستان در شأني نيست که جمهوري اسلامي ايران را تهديد کند.
وزير امور خارجه در پاسخ به پرسشي در زمينه سند 2030 اظهار کرد: ايران در طول 30 الي 40 سال گذشته که من در مناصب مختلفي حضور داشته‌ام به بسياري از کنوانسيون‌هاي بين‌المللي از جمله کنوانسيون‌ حقوق کودک پيوسته است، اما همه موارد اين کنوانسيون‌ها مورد تأييد ما نبوده است. سند 2030 که در واقع يک چارچوب اقدام است و سندي الزام‌آور نيست و برخي پيشنهادها در آن وجود دارد و چند بند در اين سند است که البته با ديدگاه‌هاي ما مطابقت ندارد. البته برخي دوستان در مصاحبه‌هاي تلويزيوني برخي حرف‌هايي زدند که واقعاً‌ در آن سند اين حرف‌ها وجود نداشت.
ظريف ادامه داد: همان زمان وزير آموزش و پرورش ما مطرح کردند که ما به اجراي مواردي خواهيم پرداخت که مورد تأييد خودمان باشد و هر مورد که با ديدگاه‌هاي ما و موازين شرعي و عرف ما مغايرت داشته باشد، هيچ تعهدي به آن نخواهيم داشت و همين موضع را آقاي فاني در اجلاس يونسکو نيز تکرار و به صورت مکتوب نيز اين موضع از طرف ايران مکتوب شد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به تنهایی توانایی رقابت با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشور‌های دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق