Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:16:55 GMT

کاخ سفید: ترامپ از روز انتخابات در اندیشه برکناری کومی بود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۲۸۱۱

سخنگوی کاخ سفید می گوید که «دونالد ترامپ» از روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اندیشه برکناری «جیمز کومی» از ریاست اداره تحقیقات فدرال آمریکا- FBI- بود.

به گزارش مشرق به نقل از سی اِن اِن، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری (ششم نوامبر ۲۰۱۶)در اندیشه برکناری «جیمز کومی» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا- اِف بی آی- از سمت خود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرز خطاب به خبرنگاران حاضر در نشست خبری کاخ سفید گفت: «صادقانه بگویم که رئیس جمهور اعتماد و اطمینان خود به جیمز کومی را از دست داده است و از روزی که [به عنوان رئیس جمهور] انتخاب شد، برکناری کومی را مدنظر داشت».

وی در ادامه افزود که «راد روزنشتاین» معاون دادستان کل آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با ترامپنگرانیهایی در خصوص جیمز کومی مطرح ساخته بود.

درز اخباری در خصوص عدم اطمینان ترامپ به جیمز کومی در طول دوران انتقال قدرت و همچنین ریاست جمهوری خود از آن جهت غیرمنتظره و مایه شگفتی است که مقامات کاخ سفید پیشتر چندین بار بر اطمینان و اعتماد خود به این رئیس برکنار شده اِف بی آی تأکید کرده بودند.

سندرز همچنین گفت که ترامپ تنها فردی نیست که اعتماد خود را به جیمز کومی از دست داده است؛ و اینکه در درون تشکیلات اِف بی آی نیز شک و تردیدهایی در خصوص کومی وجود دارد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که ترامپ از اینکه کومی را پیش از این از سمتش برکنار نکرده است، افسوس نمی خورد؛ زیرا وی «می خواست که به رئیس کومی فرصتی بدهد».

سارا سندرز همچنین گفت که «جیمز کومی مرتکب خطا و اشتباهاتی شده است و جلسه شهادت وی در کنگرهکاملاً آشکار ساخت که او قادر است سلسله مراتب قدرت را دور بزند؛ امری که به هیچ وجه مجاز نیست».

گفتنی است که کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که «جیمز کومی» رئیس «اِف بی آی» از سمت خود برکنار شده است.

«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در خصوص برکناری جیمز کومی گفت: «رئیس جمهور آمریکا توصیه دادستان و معاون دادستان را پیرامون برکناری رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا- اف بی آی- پذیرفته است».

شایان ذکر است که جیمز کومی هفته گذشته در برابر اعضای کمیته قضایی مجلس سنا مدعی شد که «صدها و هزاران» رایانامه حاوی اطلاعات محرمانه از سوی «هما عابدین» دستیار ارشد «هیلاری کلینتون»- وزیر خارجه سابق آمریکا- به یک رایانه خانگی و مشترک میان وی و همسرش «آنتونی وینر»- عضو سابق کنگره از ایالت نیویورک- ارسال شده است.

یافته های کنونی «اِوان پرز» خبرنگار سی اِن اِن حاکی از آنست که اظهارات جیمز کومی در مورد شمار رایانامه های ارسالی از سوی عابدین به شدت اغراق آمیز بوده و اینکه اِف بی آی در تلاش برای یافتن راهی جهت تصحیح این خطاست.

هنوز مشخص نیست که جیمز کومی به چه دلیل در جلسه شهادت خود در مقابل کمیته قضایی مجلس سنا، در بیان تعداد این رایانامه ها اغراق کرده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛سید محمد مقیمی, رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا گفت: امروز اعتراض های ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
مقیمی افزود:گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه، با خطاهای محاسباتی که از طرف حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.
رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد, ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

دیگر خبرها

  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند