Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@03:26:36 GMT

از انجمن حجتيه تا براندازان!

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۴۱۲۶

اعتماد نوشت:
اين تفكر انجمن حجتيه كه مي‌گفت بايد بگذاريم فساد در زمين و دريا به دست مردم ظهور يابد و متراكم شود تا منجي عالم بيايد، گويا اين روزها به نوع ديگر و با چهره جديد بازتوليد شده است و اگر نيك بنگريم جاي پاي همين انديشه را در انتخابات مي‌توان يافت. چنين تفكري هنوز اصلاح روش‌ها و ساختار‌ها و فكر‌ها و فرهنگ‌ها را از ريشه مي‌زند ودر همه جا خرابي فزون‌تر را مطلوب مي‌يابد تا آبادي موعود ميسر شود و فرا رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شايد از همين جا است كه در جامعه ما افرادي از تلاش براي رفع نواقص و عيب‌ها نااميدند و دل و جان و عمل به بهبود اوضاع نمي‌سپارند. «‌اي بابا تا بوده همين‌طور بوده و ما هر كاري بكنيم چيزي عوض نمي‌شود»، «شما خودتان را خسته مي‌كنيد، اينها همه نقشه است براي فريب من و شما و همه سروته يك كرباسند»، «ساختارهاي موجود قابل اصلاح نيستند و با حضور و غياب هر رييس‌جمهوري تغييري ايجاد نخواهد شد» اينها و جملات مشابه را اين روز‌ها از افراد خسته و نااميد و ناراضي و گاهي تنبل بسيار مي‌شنويم كه بر سختي اصلاح و رفع تدريجي مشكلات در جوامع وقوف ندارند و تصور مي‌كنند اگر روزي پاي صندوق راي رفته‌اند بايد فرداي آن روز يا سال بعد همه مشكلات حل شده باشند و چون اينگونه نشده است عطاي انتخابات را به لقايش مي‌بخشند و از اقدام وتحرك در جامعه خود باز مي‌مانند. در كنار اين افراد هستند گروه‌هاي سياسي بر اندازي كه رسما راه و رسم براندازي پيشه كرده، در انتظار بسر مي‌برند تا به‌قول خودشان تضادهاي نظام زياد شود، مشروعيت مردمي‌اش زايل شود و زمينه براي تهاجم خارجي يا شورش داخلي فراهم و مقدمات جلوس‌شان بر كرسي‌هاي قدرت آماده شود!
به‌جز آنان كه تنها از ناراحتي و نارضايتي از بعضي عملكرد‌ها اميدي به تغييرات از طريق صندوق‌هاي راي ندارند، مي‌توان عنوان كرد كه بسترهاي فكري انجمن حجتيه و گروه‌هاي برانداز مشترك است و به هر علت و با هر جهان‌بيني اساسا فكر اصلاح و تغييرات مثبت در منظومه ذهني‌شان جايي ندارد.
صدور نااميدي در توده‌هاي مردم و دامن زدن به ناآگاهي‌ها و تمركز روي نارضايتي‌ها اساس حركت آنان را تشكيل مي‌دهد و اگر غرض‌ورزانه و بدخواهانه عمل نمي‌كنند حداقل اينكه جوامع بشري را نمي‌شناسند و چشم بر واقعيت‌هاي تاريخي مي‌بندند. آنها جز پاسخ‌هاي دم‌دستي و ساده به سوالات مهم و تعيين‌كننده چيزي در بساط ندارند. گيرم كه شورش موعود و مورد انتظار شما فرا رسد، پس از آن چه خواهد شد؟ گيرم كه تهاجم خارجي صورت گيرد، جامعه از آن چه طرفي مي‌بندد؟

گيرم كه همه‌چيز براي اجلال نزول شما بر صندلي‌هاي قدرت فراهم آمد طرح و برنامه شما براي حل هزاران مشكل موجود چيست؟ آيا بازهم جامعه بايد سال‌ها درگير آزمون خطاي شما شود؟ به كدام دليل و تضمين شما استبداد نمي‌كنيد و مخالفان خود را از دم تيغ نمي‌گذرانيد؟
روشن است حتي مخالفاني كه دلسوز مردم هستند با توجه به واقعيات مسلم تاريخي و اجتماعي و سياسي خوب مي‌دانند كه صندوق‌هاي راي هنوز نعمت و فرصت بزرگ و بي‌بديل ايجاد تغييرات مثبت و تدريجي و كم‌هزينه اما جدي و واقعي و ماندگارند و ناميد كردن مردم از انتخابات ظلمي عظيم به جامعه است كه اگر صورت تحقق به خود گيرد كشور را به تسلسل باطل خرابي و عقب‌ماندگي و درگيري و بحران‌هاي متواتر گرفتار خواهد كرد. تاسف آنجا است كه عده‌اي از درون خواسته يا ناخواسته همگام با گروه‌هاي برانداز پيام عدم تاثيرگذاري انتخابات را به جامعه القا مي‌كنند تا شور و نشاط مردم كم شود و مشاركت‌شان محدود شود. آنان كه در رسيدن به قدرت يا حفظ آن هيچ مرز اخلاقي براي خود قايل نيستند و بعضا از ابزار‌هاي مبتذل سود مي‌برند و تهمت و افترا و جنگ رواني را مشي خود در جلب نظر مردم قرار داده‌اند راه گروه‌هاي مورد اشاره را مي‌پيمايند و پايه‌هاي مردم‌سالاري ديني را هدف قرار داده‌اند. اگر تا ديروز دلسوزان جامعه عده‌اي را از دروغ و تزوير برحذر مي‌داشتند امروز بايد آنان را از سقوط به دره ابتذال نهي كنند، ابتذالي كه حتي اشاره به آن در سطور روزنامه‌ها ميسر نيست. ما مي‌خواستيم به جهان ثابت كنيم كه مردم‌سالاري و انتخابات و رقابت‌مان مبتني بر اخلاق و جوانمردي است حالا چه شده است كه بعضي افراد و هواداران روش‌هايي را برمي‌گزينند كه عرق شرم برپيشاني هر انسان آزاده مي‌نشاند و روي غربيان در دريدن پايه‌هاي حيا را سفيد مي‌كند. اصلاح‌طلبان مفتخرند كه با همه محدوديت‌ها طي سال‌هاي متمادي چنين به ناروا دست نيازيده‌اند وهمواره در ميدان اخلاق رو‌سفيد بوده‌اند و پيروزي در انتخابات را فرع بر كرامت و شخصيت و هويت خويش دانسته‌اند. نقطه قوت اصلاحات مردم هستند وچون حاضر شوند شكي در پيروزي آنان نيست. بدخواهان در مخالفت با اصلاحات مستقيما عليه مردم و آگاهي آنان قدم بر مي‌دارند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری در کشور برگزار شده و مردم همواره با مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. 

او افزود:در کشور ما مسئولان با انتخاب مردم مشخص می‌شوند و احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و نقش آنان را در عرصه های مهم کشور پررنگ‌تر کنند.

حشمتیان متذکر شد : امیدوارم که انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتری از مردم باشیم چرا که این دوره از انتخابات نقش پررنگی در شیوه شکل گیری مجلس و سرنوشت جامعه دارد لذا از آحاد جامعه تقاضا داریم به همه پرسی چند روز آینده بی تفاوت نباشند.

حشمتیان درباره چینش هیات رئیسه مجلس دوازدهم افزود: در مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین جریان‌های اصولگرایی هستیم و معتقدم که اتحاد شورای وحدت و ائتلاف در شکل گیری هیات رئیسه آینده نقش پررنگی دارد .

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس گمانه زنی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند