Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@03:43:10 GMT

بزرگداشت قاسم هاشمی‌نژاد در خانه هنرمندان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۵۹۶۴

به گزارش الف کتاب، به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم گرامیداشت زنده یاد قاسم هاشمی‌نژاد نویسنده، روزنامه‌نگار، مصحح و مترجم یکشنبه 24 اردیبهشت ساعت 18:30 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم، آیدین آغداشلو، سیروس علی‌نژاد، اسماعیل بنی اردلان، سعید عقیقی، علی اکبر شیروانی، مهدی یزدانی خرم و امیرعطا جولایی سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مراسم گرامیداشت زنده یاد قاسم هاشمی‌نژاد همچنین، یادداشت‌هایی از ابراهیم گلستان و جعفرمدرس صادقی برای حاضران قرائت می‌شود.

قاسم هاشمی‌نژاد در دهه ۱۳۴۰ در روزنامه آیندگان نقد ادبی می‌نوشت و در سال ۱۳۵۸ یکی از بهترین رمان‌های پلیسی ایران را با نام فیل در تاریکی نوشت که مشهورترین اثر وی نیز به‌شمار می‌رود. رمان فیل در تاریکی هاشمی‌نژاد، رمانی است که بسیاری از منتقدان آن را از بهترین آثار داستانی ایرانی در ژانر پلیسی دانسته‌اند. یکی از نکات مهم این رمان، خلق لهجه‌های مختلف در زبان فارسی است که در ادبیات فارسی بی‌سابقه بود و بتوان در کنار فارسی شکر است محمدعلی جمال‌زاده به عنوان آثار موفق در این زمینه از آن نام برد.
نثر هاشمی‌نژاد نثری است حساب‌شده که آرایه‌های کهنه‌نما سنگینش نکرده‌است. گفت‌وگوهای هاشمی‌نژاد با نویسندگانی چون ابراهیم گلستان و هوشنگ گلشیری که سال‌ها پیش انجام شده، هنوز از بهترین گفت‌وگوهایی‌ست که از این نویسندگان منتشر شده‌است.

مراسم گرامیداشت زنده یاد قاسم هاشمی‌نژاد یکشنبه 24 اردیبهشت ساعت 18:30 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم

احمدی نژاد در مراسم ختم همسر دبیر شورای نگهبان با ژست خاص در کنار احمد جنتی را ببینبد. منبع: پارسینه

دیگر خبرها

  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد