Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر آماده افتتاح کردن است و برخی مسئولین همچنان پروژه های همچون ورزشگاه بوشهر را که با 70 درصد پیشرفت از دولت قبل تحویل گرفته اند به نام خود افتتاح می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، استان بوشهر از دیر باز دارای استعدادهای فراوانی در زمینه ورزش به ‌ویژه فوتبال بوده است ولی نبود زیرساخت‌های لازم، بعضا این بخش را دچار مخاطره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به وجود تیم های ورزشی در شهرهای مختلف استان بوشهر و کسب موفقیت از سمت این تیم ها لازم است تا برای رفاه و پیشرفت ورزش استان امکاناتی همچون ورزشگاه ورزشی با تمامی امکانات برای ورزشکاران و هواداران ورزش در استان بوشهر فراهم شود.

ورزش استان بوشهر کمترین سرمایه گذاری را در بخش ساخت ورزشگاه ورزشی طی سال های گذشته انجام داده است که این کمبود در سال 84 احساس شد و عملیات ساخت مجهزترین استایوم ورزشی در بوشهر سال 85 آغاز شد.

عملیات اجرای ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر که در کوی تنگک واقع است از سال 85 یعنی در دومین سال دولت نهم در زمینی به مساحت 18 هکتار آغاز شد.

بنا به گفته مسئولین، مراحل ساخت و بهره برداری این ورزشگاه دو سال بوده است اما این امر محقق نشد تا مهرماه سال 1391 که فریدون حسنوند، استاندار بوشهر اعلام کرد که مراحل ساخت این استادیوم 64 درصد پیشرفت داشته است و تاکنون افزون بر 11 میلیارد تومان صرف ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر شده است.

با گذشت چند ماه از اعلام پیشرفت 64 درصدی استادیوم، شاپور رستمی معاون عمرانی استاندار بوشهر در دیماه سال 91 از پیشرفت 70 درصدی محوطه اصلی ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر خبر داد و در همین راستا، فریدون حسنوند استاندار بوشهر اظهار کرد که ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر تا خرداد ماه سال 92 به بهره برداری می رسد اما باز هم به دلیل کمبود اعتبارات و تعلل پیمانکار اتمام این پروژه با تعویق افتاد و با همان 70 درصد پیشرفت در سال 92 به قوت خود باقی ماند.

پروژه ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر با 70 درصد پیشرفت در دولت نهم و دهم به دولت یازدهم واگذار شد اما طی سال های متمادی مسئولین با بازدید و وعده و وعیدهای خود از اتمام و افتتاح این پروژه سخن می گفتند و در سال 94 سید محمدحسن باستی معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت تا کنون برای ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است و این ورزشگاه دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که تلاش داریم تا در سال جاری فاز نخست این ورزشگاه به بهره‌برداری برسد.

اما می بینیم که نه تنها سال 94 بلکه اکنون که حدود دو سال از وعده مسئولین و 11 سال از آغاز به کار این پروژه می گذرد همچنان پروژه عظیمی از بوشهر زیر وعده های مسئولین در حال خاک خوردن است و ورزشکاران استان چشم انتظار راه اندازی این ورزشگاه هستند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری شاهد افتتاح پروژه هایی بودیم که یا بخشی از اجرا و ساخت آن مربوط به دولت قبل بوده و یا با وجود ناقص بودن وغیر قابل استفاده بودن افتتاح شدند.

احمد بهروزیان‌فر روز دوشنبه ( 96/1/21) در نشست بررسی روند اجرای ورزشگاه 15 هزار نفری شهید مهدوی بوشهر گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 18 هکتار با 13 هکتار زیربنا و اعتبار 400 میلیارد ریال در بوشهر احداث شده است که پس از گذشت 11 سال تا پایان فروردین جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور که 27 و 28 فروردین ماه به استان بوشهر سفر کرده بودند قصد افتتاح این پروژه را داشتند اما به دلیل اینکه زمان کافی برای حضور در بوشهر را نداشتند به افتتاح پروژه های نیمه تمام پتروشیمی عسلویه بسنده کرده و موفق به حضور برای افتتاح ورزشگاه نشدند اما وزیر کل ورزش و جوانان دوشنبه (25 اردیبشهت) برای افتتاح به بوشهر سفر می کنند.

اکنون ورزشگاه 11 ساله بوشهر آماده افتتاح کردن است اما جای بس تامل دارد که برخی مسئولین پروژه های همچون ورزشگاه 15 هزار نفر بوشهر را که با 70 درصد پیشرفت تحویل گرفته اند به نام خود افتتاح می کنند و کاستی هایی که خود نتوانسته اند برطرف کنند و یا از جانب دولت خود بوده را مقصر دولت قبل می دانند!

پروژه ای که با تمام سختی هایش در از ابتدای دولت نهم تا انتهای دولت دهم یعنی تا سال 92 و تا لحظه آخر، برای اتمام و به سرانجام رساندنش تلاش شده بود و تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشت با ورود دولت جدید و تنها با کامل کردن 30 درصد باقی مانده به راحتی در اختیار دولت تدبیر قرار می گیرد و با یک مراسم افتتاح توسط وزیر دولت روحانی آن را به نام و در کارنامه ی خود ثبت می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفای هرمزگان، آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم با حضور ذوالفقار مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بررسی شد.

در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تأثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین کن چارک به شهرستان بستک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تأمین آب شهرای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی زاده در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاه در حال احداث کهورستان را مطلوب عنوان کرد و گفت: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با سفر به شهرستان بستک از روند پروژه آبرسانی به شهرستان بستک بازدید کرد و گفت: این پروژه نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا را تأمین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود.

وی گفت: این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

مهدی زاده ادامه داد: نیاز آبی این شهرستان از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تأمین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی یک ضرورت است که امیدواریم به سرعت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، ۵ باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش بینی شده است.

وی افزود: برای تأمین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین کن با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز پیش بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان کرد که با تکمیل آب شیرین کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6089450

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح