Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:21:15 GMT

اولین جشنواره برداشت توت فرنگی در بابلسر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۰۰۷۰

اولین جشنواره برداشت توت فرنگی در بابلسر برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به ارزش افزوده ای که توت فرنگی به عنوان یک محصول بسیار مطلوب دارد درصددیم با برگزاری چنین جشنواره هایی جوانان را تشویق به تولید این محصول کنیم.
حسن رزاقی اظهارداشت: از طرف دیگر براساس یک سنت دیرینه در مازندران این مراسم به عنوان جشن شکرگزاری برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال 800 هکتار از اراضی شهرستان بابلسر زیر کشت توت فرنگی قرار گرفت که در سال گذشته این میزان 650 هکتار بوده است.
وی گفت: در هر هکتار 15 تا 30 تن بسته به مرغوبیت زمین توت فرنگی برداشت می شودو قیمت توت فرنگی ها هر کیلو گرم بین 60 تا 70هزار ریال است.
رزاقی گفت: این محصول از بابلسر به سراسر استان مازندران صادر می شود و به عنوان مرغوب ترین توت فرنگی در کشور است و درصددیم با سازوکارهایی که فراهم می شود و با رفع موانع زیرساختی بتوانیم این محصول را به سایر کشورها هم صادر کنیم.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7328

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • برداشت جو قصیل در قم
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند