Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-03@00:18:50 GMT

بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت نیمه شعبان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۴۲۳۴

بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت نیمه شعبان

سرویس دین و اندیشه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


مجمع جهانی صلح اسلامی معتقد است نیمه شعبان هر سال امید تازه‌ای در دل‌ها جوانه میزند، تحولی جدید در افکار دنیای خسته از ظلم و جور خودکامگان به وجود می آورد و به جهانی پر از عدل و داد می نگرد.

به گزارش بی‌باک، مجمع جهانی صلح اسلامی» به عنوان یک نهاد غیردولتی فعال در زمینه برقراری صلح عادلانه در جهان، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت قائم (عج) به مسلمانان و آزادی خواهان جهان؛ تأکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلح، امنیت و حفظ کرامت انسانی از ارزش های اساسی در حیات فردی و اجتماعی انسانهاست که انسان از بدو خلقت جویای آن بوده و آنها را به عنوان یک آرمان مطلوب جست و جو و تعقیب نموده است.اما همواره خوی طمع ورزی و منفعت طلبی افراد، گروهها و جوامع متعددی باعث شده است دستیابی به این آرزوی فطری و ارزشی، تضعیف و یا غیرممکن گردد. به گونه ای که امروزه کمتر نقطه ای از جهان را بتوان یافت که در آن شاخص های صلح عادلانه، امنیت و کرامت انسانی رعایت گردد.

از این رو شخصیت ها، نخبگان، صلح طلبان و عدالت جویان در سراسر جهان سعی دارند با آثار و فعالیتهای اجتماعی و انسانی خود در دنیای مملو از بی عدالتی، خشونت و تروریسم روزنه هایی به سوی صلح، امنیت و عدالت باز گشایند.

«مجمع جهانی صلح اسلامی» که بر اساس آرمان های متعالی اسلامی یعنی صلح، عدالت، معنویت، کرامت و رستگاری انسان ها، در راستای برقراری صلح عادلانه در جهان، فعالیت های متعددی به انجام رسانیده است؛ بر این باور است در اندیشۀ سیاسی اسلام، صلح و همزیستی احترام آمیز، اساسی ترین اصل در مناسبات بین المللی است و از ارزش والایی برخوردار است. حال که جهان زور و سلطه برای کسب منافع خود با تهاجم نظامی، اقتصادی، فرهنگی و یا با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنها و یا جنگ های نیابتی، فضای بین المللی را آکنده از ظلم، تجاوز، فساد، ناامنی و بی عدالتی ساخته¬اند و نهادهای بین المللی به دلایل مختلف در رفع این ناملایمات ناموفق بوده اند، بیش از هر زمان دیگری وجود یک منجی و مصلح احساس می گردد.

اعتقاد به منجی همواره در تمامی ادیان نهادینه شده و وجود داشته است؛ ما مسلمانان اعتقاد داریم ظهورحضرت حجت (عج) همان منجی موعود و آخر الزمان است که ظالمان، منافقان و حیله‎گران را از عرصه جهانی خارج خواهد ساخت و پرچم عدالت، صلح و رحمت حق تعالی را بر گستره زمین برافراشته تا حکومت بر پایۀ عدل الهی و صلحی پایدار در سراسر گیتی استقرار یابد و آنچه غایت بعثت انبیاء و اولیای الهی (علیهم السلام) بوده تحقق یابد.

مجمع جهانی صلح اسلامی معتقد است؛ نیمه شعبان هر سال امید تازه‌ای در دل‌ها جوانه میزند، تحولی جدید در افکار دنیای خسته از ظلم و جور و بیداد خودکامگان به وجود میآورد و به آینده‌ای روشن و جهانی پر از عدل و داد می‌نگرد که دست ستمگران از آن کوتاه باشد.

وظیفه نخبگان، اندیشمندان و سازمان¬های مختلف دولتی و غیر دولتی است که با معرفی اندیشه های الهی بپردازند و ایمان به مصلح موعود را در جهان مستقر سازند. مصلحی که وجود مقدسش تبلور یک الهام فطری است و انسان و دنیای مانده در تباهی، ظلم و بی عدالتی را به سمت نور الهی و صلح جهانی خواهد برد.

ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش بر در دل روز و شب منتظر یار باش
دلبر تو جاودان بر دل دل حاضر است رو در دل برگشای حاضر و بیدار باش

مجمع جهانی صلح اسلامی
۲۲ اردبیهشت ماه ۱۳۹۶


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد

قباد میمنت آبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب در خصوص وقایع اخیر و حمایت دانشجویان استان کردستان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و آمریکا اظهار داشت: همانطور که مشاهده می کنیم جنبش روشنگری در سراسر جهان و به ویژه در دانشگاه‌هاي آمریکا شکل گرفته و ندای حق طلبی قابل سرکوب کردن و قابل انکار نیست و هر جا استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار منافع خودشان را در معرض خطر ببینند قطعا سیاست های دوگانه اعمال می کنند که ما امروز هم شاهد این سیاست‌های دوگانگی رفتار هستیم کما اینکه جنبش دانشجویی را به عنوان ندای آزادی سر می داد سرکوب می کند و هم در کنار این سرکوب و انکار حقیقت و واقعیت و حرکت سبوعانه وحشیانه رژیم منحوس و اشغالگر اسرائیل و رژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان غزه و فلسطین حمایت می کند.

وی تاکید کرد: اگر این پیام به نقاط مختلف جهان ارسال شود قطعا بعد از جنبش و حرکت طوفان الاقصی وقتی این حرکت اتفاق افتاد آمریکا دیگر نمی تواند خوی استکبارگری خود را تسری دهد و در مقابل جنبشی که در درون خودش و بر علیه خودش شکل گرفته محکوم به شکست خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در مورد برخورد و ندای مردم و آزادیخواهان جهان در مقابل جنبش دانشگاهی و دانشجویی و قشر تحصیلکرده دانشگاهی در این برهه زمانی چه وظیفه و رسالتی بر عهده آنان است، بیان کرد: امروز همه دانشگاه‌هاي دنیا در حمایت از دانشگاههایی که اعتراض و جنبش داشتند و حتی این پیام به دانشگاههای کشورمان و در استان کردستان و دانشگاه‌هاي آزاد اسلامی مخابره شد و قطعا برای رفع یک ظلم در نظام جهانی شاید یک دست صدا نداشته باشد بلکه این مهم نیاز به همراهی و هم افزایی دارد.

میمنت آبادی افزود: توصیه دین اسلام و قرآن کریم این است که اگر ظالم بخواهد منکوب شود و ندای حق طلبی و مظلومیت مظلومان جهان به گوش جهانیان برسد نیاز به این هم افزایی دارد و طبیعتا تمام  آزادیخواهان و قشر روشنفکر و دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه‌ها هم باید القای پیام کنند و برای مردمی که تنها مسیر اخذ واقعیت از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است این پیام آزادی خواهی و جنبش عدالت خواهی را دریافت کنند با همراهی شان انشالله آنچه که حق در نظام جهانی است  و عدالت در نظام جهانی است محقق خواهد شد .

وی در پایان گفت: همراهی و هم افزایی روشنفکران و آزادیخواهان جهان می تواند در مقابل خوی نظام استکبار جهانی پیام ایستادگی را به همه جهان مخابره کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم