Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ‌سابق اتحادیه چرم ایران گفت: 80 درصد کارخانه‌های چرم مصنوعی و طبیعی تعطیل‌ شده‌اند و سرمایه‌داران ریسک نمی‌کنند در تولید ملی وارد شوند.

اکبر سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره وضع حوزه چرم طبیعی و مصنوعی در کشور اظهار کرد: بخش تولید چرم طبیعی و مصنوعی در کشور وضع مناسبی ندارد؛ بنده اشراف کامل بر این حوزه دارم و مشکلات و کمبودهای حاکم بر حوزه چرم طبیعی و مصنوعی را رصد می‌کنم و از حال و روز آن‌ باخبر هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تعطیلی 80 درصد کارخانه‌های چرم طبیعی و مصنوعی، در تشریح حال و روز مراکز صنعتی نیمه‌فعال تصریح کرد: متأسفانه 20 درصدی هم که فعال هستند، درآمدی ندارند.
 رئیس‌سابق اتحادیه چرم بالا بودن بهره بانکی را یکی از دلایل تعطیلی 80 درصد کارخانه‌های تولید چرم طبیعی و مصنوعی برشمرد و اضافه کرد: متأسفانه بهره بانکی بسیار بالاست و این مسئله سدی برای ورود سرمایه‌داران به حوزه تولید است. سرمایه‌دار با این شرایط ریسک نمی‌کند که وارد چرخه تولید ملی شود و از سوی دیگر، کارخانه‌داران و تولیدکنندگان هم ریسک نمی‌کنند این وام‌ها را دریافت کنند.سیدصالحی با بیان اینکه سرمایه‌داران پول‌هایشان را در بانک سپرده می‌کنند و به‌راحتی سود می‌گیرند، افزود: با شرایط حاکم بر تسهیلات بانکی، سرمایه‌داران از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید زده می‌شوند.
وی بیمه و مالیات را ازجمله موانع پیش روی سرمایه‌گذاران جهت ورود به تولید ملی دانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی، سرمایه‌گذار دارایی خود را در تولید ملی هزینه نمی‌کند. ما در بطن بازار قرار داریم و می‌بینیم که تولیدکنندگان ما حتی جوابگوی هزینه‌های خود نیستند؛ چه برسد بخواهند حقوق کارگران را پرداخت کنند و برای سر پا نگه‌داشتن خود تعدیل نیرو می‌کنند که به معضل بیکاری دامن می‌زند.این کارشناس حوزه چرم حجم بالای واردات و بی‌سروسامانی این حوزه را از دیگر دلایل وضع بد این صنف دانست و اظهار کرد: کالاهای مشابه تولید داخل به‌راحتی وارد کشور می‌شود و به فروش هم می‌رسد.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

محمد هادی ایمانیه در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳، ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان به سبب زحمات فراوانی که متحمل شده اند، بر ارزیابی مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: همه فرمانداران و روسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه‌های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.

استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه‌های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده‌ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.

او در ادامه خواستار اعلام برنامه عملیاتی در حوزه جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شد و افزود: برنامه عملیاتی مد نظر را برای دانش بنیان شدن حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری ارائه دهید.

ایمانیه استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کردن تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی را اقدامی ارزشمند در حوزه جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شود؛ علی رغم اینکه شاید این علم جدید مشکلاتی داشته باشد، اما در زمینه جهاد کشاورزی، مصرف سوخت، دامداری و دامپروری، اصلاح الگوی کشت قطعا موثر و راه‌گشاست و می‌توان از این طریق تناسب بین کاشت محصولات زراعی و میزان تقاضا را رعایت کرد.

او در ادامه از مشارکت مردم در جهش تولید سخن گفت و با اشاره بر اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه‌های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.

او در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت‌هایی که از آب‌های غیرسالم استفاده می‌کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.

ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالین این حوزه نیز وجود دارد ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب به جایگزینی زمین‌های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت‌های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و همچنین ایجاد صنایع چوبی مساعدت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد