Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:10:07 GMT

رئيسي، قاليباف و هاشمي طبا در رسانه ملي چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۹۰۲۴

خبرگزاري آريا - در فاصله 10 روز مانده به انتخابات رياست جمهوري و در ادامه پخش برنامه هاي تلويزيوني و راديويي کانديداهاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري روز سه شنبه 19 ارديبهشت سه کانديداي اين دوره انتخابات از طريق رسانه ملي ديدگاه هاي خود را مطرح کردند. مشروح سخنان و گفتگوي هاي محمدباقر قاليباف، سيد ابراهيم رئيسي و سيد مصطفي هاشمي طبا که امروز از رسانه ملي پخش شد در ادامه آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




قاليباف: ديپلماسي اقتصادي ما دچار ضعف است


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: برنامه «دولت مردم» اين است که حتما با سرعت تعهدات مسکن مهر را بي‌وقفه تمام کند.
به گزارش تابناک، محمدباقر قاليباف کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري عصر امروز با حضور در برنامه پاسخ به کارشناسان که از شبکه 4 سيما پخش شد، گفت: هر مديري در جامعه در هر سطحي اگر بخواهد اثرگذاري داشته باشد بايد بين آن چيزي که مي‌گويد و آنچه که رفتار مي‌کند انطباق داشته باشد.
وي افزود: اگر واقعا رئيس دولت و اعضاي کابينه و مديران ارشد در عمل ساده زيست نباشند و به سمت اشرافي‌گيري بروند، سر آغاز فساد در جامعه است. بحث 4 درصدي‌ها ريشه در همين موضوع دارد. در اين صورت افرادي آن مدير را تطميع مي‌کنند و فساد و رانت و فاصله طبقاتي از همين جا شروع مي شود.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: در مناظره دوم پيشنهادي داشتم که چرا مردم نبايد بدانند رئيس‌جمهور و بستگان نزديک او کجا زندگي مي‌کنند؟ ما مخالف داشتن اموال نيستيم و بايد شفافيت داشت. اگر اين‌گونه شد آن وقت 5 ميليون شغل هم ايجاد مي‌شود و مي‌شود به محرومان و کم درآمدها هم کمک کرد.


قاليباف با اشاره به موضوع توليد علم گفت: به نظر مي‌رسد کشوري اگر مي‌خواهد پيشرفت کند و استقلال داشته باشد، بايد در توليد قدرت، علم، ثروت و معرفت مولد باشد. اگر جامعه‌اي بخواهد کارآمد باشد، بايد بتواند بين اين چهار عنصر رابطه برقرار کند و يکي از مسئوليت‌هاي مهم دولت هم همين است. مي‌شود به دو صورت بين ثروت و منزلت رابطه ايجاد کرد. يکي با همين چهار درصدي‌هايي که فساد مي‌کنند و ماشين و ساعت گران قيمت مي‌خرند و يکي هم از طريق احسان و پيش‌قدم شدن براي حل مشکل جوانان.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تصريح کرد: ما مرزهاي علم را در نورديديم، اما در تبديل آن به ثروت مشکل داريم. کارنامه ما در حوزه‌هاي فرهنگ و اقتصاد قابل دفاع نيست. دانشگاه‌هاي ما بايد هدفمند شود. با اصلاح روش‌ها و مديريت نسل چهارم که دولت فعلي در دوره مديريت نسل دوم به سر مي‌برد، به سرعت مي‌توان مشکلات را حل کرد.


وي گفت: هر کشوري بايد قدرت ملي خود را بالا ببرد. ما چرا با ظرفيت‌هاي بسياري مانند منابع انرژي فراوان و جوانان با نشاط دچار مشکل هستيم؟ اگر امروز در مذاکره موفقيم به دليل داشتن قدرت است و با اتکاء به قدرت ملي مي‌توان در برابر آمريکا ايستاد. ما امروز جزو 10 کشور قدرتمند دنيا هستيم که بر همين اساس ديپلماسي مذاکره هم ريشه در ديپلماسي قدرت دارد. اگر ما قدرت نداشته باشيم، 1+5 هم با ما مذاکره نمي‌کند.


قاليباف افزود: امروز ديپلماسي اقتصادي ما دچار ضعف است. براي مقابله با آمريکا بايد با فقر و بيکاري مبارزه کنيم و امروز دلسوز نظام و انقلاب و اسلام کسي است که بتواند چراغ يک کارخانه را روشن کند. هم بايد خوب کار کنيم و هم بايد کار خوب انجام دهيم.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه مسکن يکي از ضرورت‌هاي هر جامعه‌اي است، خاطرنشان کرد: نوع حرکت 4 درصدي‌ها به سمت اشرافي‌گيري است. کساني که قاچاق کالا و ارز را از طريق جاده‌ها و با کانتينر انجام مي‌دهند، همان کساني که وارداتچي هستند و کالاي غيرضرور به کشور وارد مي‌کنند. امروز کشاورزان به دليل حضور دلالان کمتر از 10 درصد سود مي‌برند. ما 3 ميليون خانه خالي در کشور داريم و حدود 30 درصد از مردم ما مستاجر هستند.


وي ادامه داد: مسکن مهر مشکلاتي داشت و برنامه دولت مردم اين است که با سرعت به تمام تعهدات مسکن مهر عمل کند. کار بعدي ما احياي بافت‌هاي فرسوده است که ما در تهران تنها شهري هستيم که توانستيم 35 درصد از بافت‌هاي فرسوده شهري را احيا کنيم.


قاليباف گفت: امروز دولت مدعي است که تورم را کنترل کرده، اما اگر از مردم بپرسيد، مي‌گويند گراني وجود دارد. معني اين حرف آن است که دولت بايد هم حواسش به ايجاد رونق اقتصادي و به بالا نرفتن قيمت‌ها باشد و ما قادريم اين کار را انجام دهيم. امروز حدود 3 ميليون کم درآمد داريم که دولت بايد سياست‌هاي جبراني خود را براي آنها باز کند. يارانه‌اي که سال 89 پرداخت مي‌شد، امروز به معادل 15 هزار تومان رسيده‌، پس بايد يارانه را هدفمند کنيم و آن را به 150 هزار تومان افزايش دهيم.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تاکيد کرد: برنامه ما براي ايجاد 5 ميليون شغل آماده است. ما با اين واقعيت روبرو هستيم که متولدين سال 64 تا سال 74 به سن 23 تا 33 سالگي رسيده‌اند و آماده ازدواج و نيازمند شغل هستند. در برنامه ششم توسعه که دولت فعلي در تدوين و ابلاغ آن تعلل کرد، مشخص شده که نرخ بيکاري بايد از 12 درصد به 8 درصد برسد، يعني بايد سالي يک ميليون شغل ايجاد کرد.
قاليباف افزود: ما سامانه کارانه را راه‌اندازي کرديم و به عنوان دولت مردم اگر سر کار آمديم، يک روز هم غفلت نمي‌کنيم. ما بيشترين ظرفيت را در حوزه فناوري اطلاعات داريم که بيشترين شغل را در اين حوزه مي‌توان ايجاد کرد. يکي ديگر از موضوعات، بحث ريزگردهاست که منشا بخشي از آن در داخل کشور است. ما چند هزار هکتار زمين داريم که بايد تثبيت شود که ساليان سال آن را تعطيل کردند و در اين حوزه هم مي‌توان شغل عمومي ايجاد کرد.
قاليباف در پاسخ به اين سؤال که چه برنامه‌اي داريد که گرفتار اطلاعات گزينشي مشاوران نشويد؟ گفت: بخشي از 4 درصدي‌ها که اتفاق مي‌افتد، همين‌طور است، وقتي که مديريت اشرافي‌گري مي‌شود، طبيعتا تحرک، ارتباط با مردم و رو در رو شدن با واقعيت‌ها متأسفانه کم مي‌شود که در اين شرايط اينها به مديران نشسته و پشت درهاي بسته تبديل مي‌شوند و امور را با مشاوران خاص دنبال مي‌کنند و اطلاعات محدود مي‌شود و در تصميمات اتفاقاتي مي‌افتد و اين خطر وجود دارد.


وي اضافه کرد: معتقدم در «دولت مردم» بايد اين فرصت را داشته باشيم که حتما مديران ارشد در هر سطحي با مردم چهره به چهره سخن بگويند. اولين منفعت صحبت چهره به چهره با مردم براي آن وزير، فرماندار و يا خودِ دولت است. در رسيدگي به امور نيازمند کار سيستمي هم هستيم.


کانديداي دوازهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تأکيد کرد: امروز در شهر تهران همه شهروندان براي دريافت خدمت با 137 و براي انتقاد و پيشنهاد به بنده به 1888 تماس مي‌گيرند. مردم از اين طريق مأمور متخلف و زحمتکش را معرفي مي‌کنند، اما با همه اين حرف‌ها بازديد ميداني و ملاقات عمومي هم به قوت خود باقي است. اگر اين اتفاقات بيافتد، راه 4 درصدي‌ها بسته است، مشاوران ويژه نيستند، دايره بسته و اختصاصي نمي‌شود و مهر محرمانه هم بر روي قراردادها نمي‌خورد و فساد هم پيدا نمي‌شود.


قاليباف در پاسخ به اين سؤال که براي افزايش بهره‌برداري از درياها و بسترهاي آنها و نيز توسعه بنادر و شيلات در دولت آينده احتمالي خود داريد؟ اظهار داشت: توليد قدرت و ثروت در مراکز جمعيتي اتفاق مي‌افتد و اينها جاهايي هستند که به يک عامل طبيعي تکيه دارند.


وي تصريح کرد: يکي از غصه‌هاي ما اين است که کشور از نعمت‌ها و ظرفيت‌هاي بزرگ و مزيت‌هاي فراوان طبيعي برخودار است، اما با وجود بنادر متعدد، اينها متروک مانده است. بايد توجه کنيم که 4 درصدي‌ها چه ظلمي به کشور مي‌کنند.


کانديداي دوازهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: چند ميليون کانتينر در جنوب سواحل خليج فارس پياده و سوار مي‌شوند، اما از اين اينها در آن منطقه استفاده نمي‌شود و به جاهاي ديگر منتقل مي‌شوند. به خاطر اين است که بنادر ما با رانت در اختيار 4 درصدي‌هاست و نرخ‌هايي تعيين مي‌کنند که کانتينرها به جنوب خليج فارس مي‌آيند.


قاليباف افزود: توليد مرکبات در کشاورزي جاي غصه براي ماست، 40 درصد مرکبات را به رودخانه‌ها مي‌ريزند. ما عصاره مرکبات را وارد مي‌کنيم و از يک طرف آنها را به رودخانه مي‌ريزيم. بعضي‌ها بهانه‌هايي مي‌آورند که نمي‌توانيم و در حوزه ديپلماسي مشکلاتي داريم.


وي اضافه کرد: وزارت خارجه ما دو حوزه سياسي و امنيت ملي را مأموريت خودش مي‌داند، سفارتخانه‌هاي ما در اين وزارتخانه کار ديگري انجام نمي‌دهند که معتقدم بايد اين رويکردها را در سياست خارجي تغيير دهيم. يکي از برنامه‌هاي ما اين است که وزارت خارجه و تجارت بين‌المللي داشته باشيم، يعني اينکه ديپلماسي اقتصادي را هم به کار بگيريم و وزارت خارجه اين کار را انجام دهد. معلوم نيست که چه کسي مسئول تجارت بين‌الملل ماست. ما چند وزارت خارجه را ادغام کرده‌ايم که معلوم نيست چه کسي بايد پاسخگو باشد، اصلا اين موضوع رها شده است.


کانديداي دوازهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با تأکيد بر اينکه بايد ديپلماسي اقتصادي‌مان را دست کنيم، گفت: بايد رويکردها را تغيير دهيم، اساس و پايه کشور ما از قبل انقلاب بر واردات بوده، سيستم ما براي واردات ارنج شده‌اند، وقتي مي‌خواهيم صادرات انجام دهيم، دچار مشکل مي‌شويم، اين رويکرد را بايد تغيير دهيم و صادرات جايگزين واردات شود و تجارت بين‌الملل و ديپلماسي اقتصادي به حوزه وزارت خارجه منتقل شود.


قاليباف تصريح کرد: تجار ما وقتي به خارج از کشور مي‌روند بايد بدانند کنسولي و سفارتخانه ما خانه خودشان است.


وي در پاسخ به اين سؤال که براي ارتقاي فرهنگ عمومي و آموزش همگاني در اين عرصه چه برنامه‌هايي داريد؟ گفت: بدون شک اولويت اصلي کشور مسائل اقتصادي است، اما در «دولت مردم» اولين وظيفه بنده در حوزه اقتصادي اين است که قشر کم‌درآمد و فقير مطلق را با اولويت مشکلش را حل کنم، اما همزمان با آن دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالي را اساس کار مي‌دانم.


کانديداي دوازهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري افزود: اگر دولت مردم توفيق خدمت پيدا کند، يک لحظه از اين دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالي غفلت نمي‌کنم؛ در عين حال که حتما قوي‌ترين وزراي بنده در اين دو وزارتخانه خواهند بود، کفالت اينها را بر عهده مي‌گيرم و براي اينها در همه ابعاد وقت مي‌گذارم. اگر به اين دو وزارتخانه توجه کنيم، فرهنگ عمومي، شهروندي و اقتصاد را حل کرده‌ايم.


قاليباف تأکيد کرد: امروز معلمان و مدارس ما با مشکلاتي مواجه هستند، 98 درصد بودجه آموزش و پرورش به حقوق‌هاي جاري اختصاص مي‌يابد که همين را هم نمي‌توانند حل کنند.


کانديداي دوازهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه دانش‌آموزان سرمايه‌هاي قطعي کشور هستند، اظهار داشت: چرا به سند تحول آموزش و پروزش توجه نمي‌کنيم؟ دانش‌آموز ما با شنيدن و سخنراني درست نمي‌شود، او با رفتار و بيان معلم درست مي‌شود.


قاليباف اضافه کرد: در دولت مردم توجه جدي و اساسي به بخش آموزش داريم، البته عدالت آموزشي را هم بايد رعايت کنيم؛ بنده با خصوصي‌سازي مخاف نيستم، اما بايد روش منطقي و درستي داشته باشد، اگر خصوصي‌سازي طوري باشد که اختلاف طبقاتي را در دانش‌آموزان هم ببريم، ظلم مضاعفي کرده‌ايم.


وي در پايان خاطرنشان کرد: در دولت مردم به چهار ميم (مدرسه، منزل، مسجد و محله) توجه داريم تا بحران‌هاي اقتصادي، اجتماعي و زيست‌محيطي را حل کنيم. با يک توجه 10 ساله مي‌توانيم برکات زيادي را شاهد باشيم.


رئيسي: اگر فرهنگ اسلامي از اجتماع حذف شود شاهد ترويج فرهنگ غربي و رواج انديشه مادي‌گرايانه و اباهه گرايانه خواهيم بود


کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه در حوزه اقتصادي ضعف داريم گفت: ميزان بيکاري در کشور و تعطيلي کارخانه‌هاي کشور زيبنده نظام نيست.


حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي يکي از کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر امروز در گفتگويي با راديو معارف طي سخناني اظهار داشت: بايد سه نگاه تغيير کند تا اين تغيير نگاه منجر به تغيير در عملکرد و نتايج شود؛ نخست نگاه به بيگانه است. ما معتقديم با همه کشورها بايد تعامل داشته باشيم اما اين تعامل بايد عزتمندانه باشد نه اين که منتظر باشيم آنها گره از کار ما بگشايند.


وي ادامه داد: همچنين نگاه به مردم بايد تغيير کند و بدانيم مردم و جوانان در اداره کشور بسيار توانمند هستند و مي‌توانند سهم زيادي در اداره کشور داشته باشند. بايد توانايي مردم را باور کنيم و سهمي را در اجرا، رونق اقتصاد و رفع آسيب‌هاي اجتماعي به مردم و جوانان بدهيم.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نگاه به داشته‌ها و منابع کشور را سومين نگاهي برشمرد که نيازمند تغيير است و گفت: کشور ما داراي منابع بسياري است که بايد اين منابع شناسايي شوند و در جهت رفع مشکلات اقتصادي و فقر از آنها بهره‌گيريم. در کل نيازمند تغيير در اين سه نگاه هستيم و فقط با دولت انقلابي که داراي روحيه جهادي و مديريتي کارآمد است، مي‌توان تغيير ايجاد کرد. معتقديم اين تغييرها امکان پذير است و تغيير به نفع مردم را اجرايي مي‌دانيم.


حجت‌الاسلام رئيسي در پاسخ به سوالات مجري برنامه در خصوص ارزيابي عملکرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي و برنامه‌هاي دولت اين کانديدا براي تاثيرگذاري بيشتر اين شورا گفت: مي توانيم شوراي عالي انقلاب فرهنگي را بزرگترين قرارگاه فرهنگي کشور بناميم اما بايد بدانيم که مشکل کنوني ما مشکل در تصميم‌گيري نيست بلکه در حوزه اجرا مشکل داريم. به عنوان مثال سندهايي مانند نقش جامع و يا سند مهندسي فرهنگي داريم. اما بايد ببينيم اين اسناد مهم که به پشتوانه فکري و فرهنگي تهيه شده تا چه ميزان اجرايي و عملياتي شده است.


وي افزود: بنابراين بايد مصوبات اين شورا و اسناد فرهنگي مهمي که مورد تاييد شورا قرار مي‌گيرد با قدرت اجرايي شود تا تاثير آن را در کشور ببينيم. اقدام موثر در افزايش تاثيرگذاري شورايعالي انقلاب فرهنگي اين است که دولت به طور عام و رئيس‌جمهور به طور خاص در اجراي اسناد شورا نقش داشته باشند. اگر رئيس‌جمهور که خود نقش مهمي در اجرايي شدن اسناد دارد، حضور مستقيم نداشته باشد با مشکل بر مي‌خوريم.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي در مورد برنامه‌هاي دولت آينده در خصوص فضاي مجازي گفت: فضاي مجازي يک فضاي جديد در زندگي انسانهاي امروزي است و در واقع ساخته دست بشر است که بسياري از لايه‌هاي اجتماعي و امور زندگي مردم را تحت تاثير قرار داده است. بنابراين نبايد به آن نگاه منفعلانه داشته باشيم.


حجت‌الاسلام رئيسي افزود: فضاي مجازي حقيقتي است که با آن مواجه هستيم و بايد در آن به صورت فعال حضور داشته باشيم. ما بايد بتوانيم با در عرصه فضاي مجازي در دنيا فعال باشيم و از آنجا که پيشرفت اين فضا ساعتي و لحظه‌اي شده است بايد توجه‌ ويژه‌اي به آن داشته باشيم.


وي با تاکيد بر لزوم فعال شدن هرچه بيشتر کميسيون‌هاي شوراي عالي فضاي مجازي گفت: شوراي عالي فضاي مجازي بايد در مدت زمانهاي کمتري تشکيل جلسه دهد و 15 روز يک بار جلسه داشته باشد و کميسيون‌هاي آن فعالتر شوند.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خصوص لزوم استفاده از فرصت‌هاي شغلي در فضاي مجازي گفت: مي‌گويند در حال حضار 100هزار شکل در فضاي مجازي ايجاد شده است اما به جرات مي‌توانم بگويم که شرايط ايجاد 5 برابر ميزان اين شغل در فضاي مجازي وجود دارد. ما مي‌توانيم در زمينه توليد محتوا، برنامه‌نويسي، طراحي‌ بازيهاي رايانه‌اي و توليد نرم‌افزار اقدام کنيم و سهم بالايي در اين زمينه داشته باشيم.


حجت‌الاسلام رئيسي با تاکيد بر اين که بايد با اقدام درست از مواهب فضاي مجازي بهره ببريم در عين حال هم تاکيد کرد: نبايد اجازه دهيم تا اين فضا بستري براي ايجاد ناهنجاري مزاحمت براي افراد و يک خطر براي جوانان محسوب شود.


وي در خصوص برنامه‌ريزي فرهنگي نيز گفت: فرهنگ هوايي است که امور سياسي ، اجتماعي و اقتصادي را در بر مي‌گيرد و بايد در هر امري يک پيوست فرهنگي داشته باشيم. چرا که فرهنگ بر همه لايه‌هاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي، سايه افکنده و تاثيرگذار است. لذا در همه اين زمينه‌ها هر گونه اقدامي نيازمند پيوست فرهنگي است.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اگر فرهنگ اسلامي از اجتماع حذف شود شاهد ترويج فرهنگ غربي و رواج انديشه مادي‌گرايانه و اباهه گرايانه خواهيم بود. حدف فرهنگ اسلامي و دين از متن زندگي، بي‌هويتي و بي‌اعتقادي را به همراه دارد و شاهد فروپاشي ساختارها خواهيم بود. اگر فرهنگ اسلامي از روابط خانوادگي حذف شود شاهد بالا رفتن طلاق، ازدواج ديرهنگام، سقط جنين، کم فرزندي و... خواهيم بود.


حجت‌الاسلام رئيسي افزود: حذف فرهنگ اسلامي از اقتصاد،‌ اسراف، تجمل‌گرايي، رباخواري و اختلاس را به همراه دارد. همچنين با حذف فرهنگ اسلامي شاهد ظهور عرفان‌هاي کاذب و جريان‌هاي انحرافي و بي‌قيدي و بي‌عفتي خواهيم بود.


وي گفت: در دولت کار و کرامت کليد حل مشکلات را عهدنامه مالک اشتر معرفي مي‌کنيم چرا که اين عهد نامه مي‌تواند درسي براي دولتمردان باشد. ما نبايد از مردم توقع اصلاح داشته باشيم بلکه بايد اصلاح را از دولت شروع کنيم، بايد عدم اسراف، عدم اشرافي‌گري و پايبندي به عهدها و قراردادها را در دولت شاهد باشيم.


رئيسي در مورد اجراي سند چشم‌انداز نيز گفت: سند چشم انداز 20 ساله از ابتکارات ارزشمند نظام جمهوري اسلامي است که براي حرکت قطار توسعه و تعالي کشور طراحي شده است، امروز بايد ببينيم آيا بعد از 12 سال به قله مورد نظر اين سند نزديک شده‌ايم يا نه.


وي افزود: ما در حوزه اقتصادي ضعف داريم و نتوانستيم به نقطه مورد نظر چشم انداز نزديک شويم، ميزان بيکاري در کشور و تعطيلي کارخانه‌هاي کشور زيبنده نظام نيست و بايد تغيير کند. هر روز خبري از فساد مي‌آيد و مردم را نگران مي‌کند و بايد تغييري در اين شرايط ايجاد کرد.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خصوص ارتباط دولت با حوزه علميه نيز گفت: معتقدم که نوع ارتباط دولت با حوزه‌ها بايد هدفمند باشد. حوزه‌هاي علميه در مباحث نظري و ايده‌پردازي بسيار مي‌توانند به دولت کمک کنند و سبب پيشرفت دولت در حل مشکلات اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي باشد.


حجت‌الاسلام رئيسي با بيان اينکه حوزه‌هاي علميه مي توانند در موفقيت دولت اسلامي اثرگذار و صاحبنظر باشد،گفت: در بخش‌هايي که دولت از چارچوب‌هاي اسلامي فاصله دارد، حوزه‌هاي علميه بايد وارد شوند و ايده بدهند.دولت وظيفه دارد به توسعه حوزه‌ها و ارتقاي آنها کمک کند. چرا که موفقيت دولت و حوزه به هم پيوند خورده و در دولت اسلامي اين پيوند بسيار پر معنا است.


وي در مورد اسلامي کردن دانشگاهها نيز گفت: اسلامي شدن دانشگاه‌ها دغدغه اول امام راحل و بسياري از بزرگان انقلاب بود. سندي هم براي اسلامي شدن دانشگاه تهيه شده اما از آنجا که ما مشکلي در زمينه اسناد و برنامه نداريم لذا تمام اين مشکل‌ها به اجرا بر مي‌گردد.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: اکنون دوران حرف به پايان رسيده و زمان اقدام و عمل است، لذا دولت بايد با اجراي اسناد و برنامه‌ها در اين زمينه اقدام کند. خود دانشگاهها هم انگيزه بسياري براي اين امر دارند و تشکل‌هاي دانشجويي و اساتيد بسيار مي‌توانند به اسلامي شدن دانشگاهها کمک کنند.


حجت‌الاسلام رئيسي تصريح کرد: دولت بايد سرمايه‌گذاري کند تا دانشگاهي با نشاط و دانشجوياني فعال و با اميد داشته باشيم. چرا که جوانان امروز آينده‌سازان فرداي کشور هستند و اگر بر روي جوانان سرمايه‌گذاري نشود آينده کشور با مشکل مواجه مي‌شود.


وي در خصوص لزوم وحدت حوزه و دانشگاه نيز گفت: در اين زمينه گام‌هايي برداشته شده اما نيازمند گام‌هاي بنيادي‌تري هستيم. حوزه و دانشگاه هر دو در جامعه‌سازي نقش دارند. لذا ايجاب مي‌کند ضمن حفظ استقلال و مسير هر کدام از اين دو نهاد مهم، حوزه و دانشگاه مکمل يکديگر باشند و در جامعه‌سازي نقش ايفا کنند.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: اگر نگاه دانشجوي ما توحيدي باشد مطمئناً محصول حوزه و دانشگاه يکي خواهد شد، اگر حوزه تنها غرق در مباحث نظري نشود و دانشجويان ضمن تحصيل علم و دانش از مسائل ديني و توحيدي نيز غافل نشوند خروجي هر دو اين نهادها يکي خواهد بود و در واقع مي‌توانند مکمل هم باشند.


حجت‌الاسلام رئيسي در خصوص برنامه‌هاي وي براي اصلاح نظام بانکي، گفت: رشد اقتصادي کشور بدون اصلاح نظام پولي و بانکي ممکن نيست، اگر نظام بانکي منضبط شود و در جهت رشد اقتصادي فعال شود، ما شاهد وضعيت کنوني که همه را ناراحت کرده، نخواهيم بود. متاسفانه در حال حاضر با رشد نقدينگي بسيار زيادي در دولت مواجه هستيم اما از آن طرف کارگاه‌ها به خاطر کمبود نقدينگي تعطيل مي‌شوند و تسهيلات به صورت غير اصولي به افراد بد حساب داده مي‌شود. بنابراين بايد اين وضعيت تغيير کند.


وي با تاکيد بر اين که نظام پولي و بانکي را بايد منضبط کنيم، گفت: طراحي سامانه جامع اطلاعاتي مي‌تواند در کنترل اين وضع موثر باشد البته اين سامانه بايد 4 بخش را با يکديگر مرتبط کرده و اطلاعات تمام اين بخش‌ها را داشته باشد. که اين 4 بخش شامل نظام بانکي، بخش بازرگاني و تجارت، گمرکات و بخش‌هاي نظارتي بر اين حوزه‌ها است. بنابراين با چنين سامانه‌اي مي‌توانيم شاهد تغيير در نظام بانکي باشيم.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري برهمين اساس تاکيد کرد: تغيير نظام بانکي از اولويت‌هاي ما است و معتقديم که بايد در اين زمينه سرمايه‌گذاري کرد تا اين وضع سامان بگيرد.


حجت‌الاسلام رئيسي در مورد نقد و انتقاد و تاثير آن در موفقيت دولت‌ها نيز گفت: دولت اگر نقدپذير نباشد مطمئنا شاهد فساد در بخش‌هاي مختلف آن خواهيم بود. بنابراين نقد براي دولتمردان يک ثروت است که بايد از آن براي بهبود شرايط استفاده کنيم. همچنين نبايد با نقاد برخورد کرد و در مورد آن الفاظ تحقيرآميز به کار برد.


وي در پايان گفت: ان‌‌شاءالله در دولت ما به نقد ميدان داده مي‌شود و نقد به عنوان غنيمتي تلقي خواهد شد. ما نقد را مورد تشويق قرار مي‌دهيم و نه مورد سرزنش و برخورد.


هاشمي‌طباء :با يارانه عمومي مخالفم و اين يارانه دردي از مستضعفين را دوا نمي‌کند
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: من با توزيع عمومي يارانه مخالف هستم و معتقدم يارانه را بايد به سازمان‌هاي حمايتي اختصاص داد.


سيدمصطفي هاشمي‌طباء کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري، گفت: من با توجه به سوابق تخصصي که قبل از انقلاب در سازمان برنامه و بودجه و بعد از انقلاب در کار جهاد سازندگي و بعد در وزارت صنايع و پس از آن در مرکز توسعه صادرات و سازمان تربيت بدني داشتم و بستري که آقاي روحاني با توافق برجام ايجاد کردند، با ايده حفظ ايران وارد عرصه انتخابات شدم.


وي افزود: در حوزه ايجاد اشتغال بايد شغل پايدار و زاينده توليد کرد که محصولش قابل فروش باشد. ايجاد مشاغل با توجه به موضوع کشاورزي و گردشگري و ايجاد اتوماسيون در صنايع در هر حال سرمايه‌بر است و براي ايجاد هر شغل حدوداً 200 ميليون تومان سرمايه لازم است و براي ايجاد يک ميليون شغل نزديک به 200 هزار ميليارد تومان سرمايه نياز داريم که مي‌تواند از محل سرمايه‌گذاري خارجي و داخلي و تسهيلات بانک‌ها تامين شود.




کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به موضوع پرداخت يارانه‌ها، تصريح کرد: تاکنون حدود 250 هزار ميليارد تومان يارانه داده شده که با اين مبلغ مي‌شد هزار کارخانه در راستاي اقتصاد مقاومتي تاسيس کنيم. امروز در کشور کادر فني و صادرکنندگان مجرب داريم مهمترين امر در کشور ما استفاده از سرمايه‌ها و تجمع آنها براي سرمايه‌گذاري است.


هاشمي‌طباء ادامه داد: بخش مسکن از نظر اقتصادي در درجه اول سرمايه‌گذاري نيست، اولين سرمايه‌گذاري در کشور ما براي برون رفت سرزمين خراب کشورمان از حالت فعلي است، اما به هر حال اقتصاد پويا و توليدات امر مهمي است. در يک برهه زماني مسکن رونق کاذب پيدا کرد، ما بايد مسکن را از محدود تجارت خارج و به ارزش افزوده معمول برسانيم، به خصوص براي اقشار ضعيف با طرح‌هايي مانند اجاره به شرط تمليک و وام‌هاي ساخت تسهيلاتي را فراهم کنيم. همچنين احياي بافت‌هاي فرسوده و روستاها باعث رونق در حوزه مسکن مي‌شود.


وي اظهار داشت: بخش‌هايي از اقتصاد ما دچار رکود تومي است و بخش‌هايي از آن مانند صنايع غذايي و حمل و نقل فعال است. رکود در برخي کارخانه‌هايي که سيستم‌ عقب‌افتاده دارند ناچاراً اتفاق مي‌افتد، بعضي وقت‌ها قيمت ارز در کشور ما افزايش پيدا مي‌کند که طبيعتاً يک افزايش قيمتي در بقيه کالاها به وجود مي‌آورد. يک تصوري را بعضي کانديداها ارائه مي‌دهند که گويا تمام مردم کشور ما در فقر هستند و اقتصاد ما متلاشي شده است.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري افزود: امروز در کشور ما 2 ميليون و 500 هزار تلويزيون LED و LCD با تلويزيون‌هاي لامپي قديم جايگزين مي‌شود. در کشوري که مردمش چنين قدرت خريدي دارند نبايد تصور شود که اقتصاد کشور رو به اضمحلال است. بايد به سمتي برويم که با تلاش بيشتر حجم اقتصاد را بالا برده و توليد ناخالص ملي را طي چند سال دو برابر کنيم. اگر اقتصاد مقاومتي را پايه‌گذاري کنيم، مي‌توانيم در طول 10 سال اقتصاد کشور را به شکوفايي برسانيم.


هاشمي‌طباء با اشاره به قانون بانکداري اسلامي، عنوان کرد: امروز قانون بانکداري ما نه اسلامي است و نه يک قانون بانکداري کافي است و اين موضوع منشاء مشکلات بانکي است. در زمان گذشته پول قيمت کالا را داشت، اما امروز پول اعتباري و يک پديده جديد است که از نظر فقهي فتواي جديد لازم دارد. منشاء مشکلات بانکي ما عدم شفاف بودن قراردادها و سوء استفاده‌هايي است که از اين محل مي‌شود. در درجه اول بايد قانون بانکداري تغيير پيدا کند. به نظر من بانکداري در اروپا و ژاپن بسيار نزديک‌تر به روح بانکداري در اسلام است.


وي ادامه داد: به دليل پرداخت‌هاي نادرست که در بانک‌ها اتفاق افتاده معوقات بانکي زياد شده و توان بانک‌ها براي وام دادن کاهش پيدا کرده، لذا نيازمند يک انقلاب در حوزه بانکي هستيم.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه حجم نقديندگي براساس آمار 1200 هزار ميليارد تومان است، گفت: يکي از دلايل افزايش نقدينگي سود بانکي است. عامل ديگر آن فروش ارزي است که هر ساله دولت به بانک مرکزي مي‌فروشد و از طريق آن درآمد کسب مي‌کند. اين ماجرا سوء استفاده‌کنندگان را با توان بزرگ وارد اقتصاد مي‌کند و اين حجم بالاي نقدينگي مانند يک آوار بر سر اقتصاد ماست.


هاشمي‌طباء با اشاره به شرايط بحراني توليد کشور خاطرنشان کرد: امروز توليدکنندگان ما يا عاشق هستند يا ديوانه، مميزين مالياتي هم بيشتر زورشان به کارخانه‌داران تابلودار مي‌رسد، لازم است که در زمينه سرمايه‌گذاري اقداماتي شود که مردم علاقمند به سرمايه‌گذاري شوند. نبايد با آنها 4 درصدي و يقه‌سفيد بگويند، زيرا اگر ما اقتصاد مي‌خواهيم بايد به کارآفرينان توجه کنيم و تفاوت‌ آنها در زندگي بيشتر از يک پرس چلوکباب و يک دست لباس با ديگران نيست. اصناف بايد براي ايجاد شغل پاي کار بياوريم.


وي با انتقاد از نرخ سود بانکي اظهار داشت: امروز نرخ بانکي ما دستوري است و براساس واقعيت نيست. اگر به مردم پول خوبي ندهيم، آنها پول‌شان را از بانک‌ها بيرون مي‌کشند. قانون بانکداري بايد به نحوي عوض شود که سود توليد بر سود بانکي بچربد.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه امروز موضوع يارانه‌ها دستاويز برخي نامزدهاي رياست‌جمهوري شده، گفت: آنها مي‌گويند ما مي‌توانيم و اين دولت نمي‌تواند و عرضه ندارد، ما در کشور قانون بودجه و برنامه ششم داريم که محل درآمدها و هزينه‌هاي دولت را مشخص کرده و مقدار يارانه‌اي را که مجلس رقم آن را مشخص کرده، هيچ‌کسي نمي‌تواند بيشتر کند. متاسفانه رئيس‌جمهور گفت من برنامه چهارم توسعه را خمير کردم و عده‌اي هم مي‌گويند که ما يارانه را افزايش مي‌دهيم. من با يارانه عمومي مخالفم و اين يارانه دردي از مستضعفين را دوا نمي‌کند. يارانه را بايد به سازمان‌هاي حمايتي بدهيم تا آنها به اهلش برسانند. چه دليلي دارد کسي که امکانات مادي خوبي دارد يارانه بگيرد.


هاشمي‌طباء افزود: در موضوع اختصاص يارانه به توليد هم بايد بگويم، موسساتي داريم که از تکنولوژي خوبي برخوردارند، ولي دچار مشکل شده‌اند و يا واردات قاچاق به آنها صدمه زده که بايد به آنها کمک کنيم، اما به نظر من توليد بايد بدون يارانه باشد.


وي با اشاره به اثر تحريم‌ها بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: ما در زماني که تحريم هم نبوديم مشکلات سوء مديريت داشتيم، ما تصوري از تحرک اقتصادي نداريم و بايد با مديريتي مانند زمان جنگ کار کنيم. متاسفانه در زمان تحريم از کشورهاي دشمن کالا خريديم و بعد از آن هم براي‌شان فرش قرمز پهن کرديم که اين سوء تدبير بود. پيام اميد اين است که اگر تلاش کنيد به گشايش مي‌رسيد، زيرا هيچ کشوري با تن‌پروري به توليد نرسيده است.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري خاطرنشان کرد: ما بايد روح رزمندگان جبهه را در تمام مملکت و مديران زنده کنيم و من امروز تعجب مي‌کنم کسي که رزمنده بوده ليبراليزم را اشاعه مي‌دهد.


هاشمي‌طباء با اشاره به سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي، تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي سياستي درون‌زا و برون‌نگر است، بر همين اساس ما بايد توليدي داشته باشيم تا بتوانيم آن را صادر کنيم، زيرا توليد بدون صادرات محکوم به شکست است. ما حتماً بايد تجهيز بشويم و از دانش فني خارج استفاده کنيم و به محققان خود ارزش بگذاريم.


وي ادامه داد: امروزه عليرغم پيشرفت‌هايي که در عرصه‌هاي مختلف داشتيم، نمي‌توانيم آن را با بهترين‌هاي آن در جهان مقايسه کنيم. در صنايع خودروسازي هم شرايط به همين صورت است. نبايد اتومبيل‌هاي خودمان را با بهترين اتومبيل‌هاي دنيا مقايسه کنيم.


کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در پايان بحث اصلاح استفاده از آب و اصلاح کشاورزي را اولين حرکت اقتصادي دولت احتمالي خود بيان و خاطرنشان کرد: همه نامزدها

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند

مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: مگر نه اینکه باید با حسن ظن با آدم‌ها روبه‌رو شد و مگر اصل بر برائت نیست؟ مگر می‌شود مردم آدم‌هایی را انتخاب کنند که خوب نباشند و مراکز نظارتی آدم‌هایی را تأیید کنند که خوب نباشند؟

با تأیید اصل خوبی آدم‌ها فقط می‌خواهیم ببینیم این وعده‌ها چه سرانجامی یافته است.

طعنه هاشمی طبا به مدافعان دولت رئیسی: در دولت روحانی، نگران سفره مردم بودید، اما در دولت جدید از پوشیدن لنگ و دمپایی و روزه گرفتن حرف می‌زنید.

۱- ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال

۲- ایجاد سالانه یک میلیون شغل

۳- اصلاح نظام بانکی کشور

۴- تک‌رقمی‌شدن تورم

۵- توجه به معیشت و حقوق پزشکان و پرستاران

۶- اجرای خصوصی‌سازی واقعی

۷- استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت خالی اقتصاد کشور

۸- مداخله‌نکردن دولت در بازارها

۹- حل مشکل حاشیه‌نشینان

۱۰- نظارت دقیق در زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالا

۱۱- جذابیت‌زدایی از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های غیرمولد

۱۲- جلوگیری از هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار ارز، طلا و زمین

۱۳- اصلاح چندنرخی‌بودن ارز

۱۴- تولید نهاده‌های دامی مورد نیاز در داخل کشور

۱۵- قطع وابستگی سفره مردم به خارج

۱۶- وعده‌های وزیر ارتباطات و فناوری (۶ مورد)

۱۷- وعده‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی (۵ مورد)

۱۸- وعده‌های وزیر امور خارجه (۲ مورد)

۱۹- وعده‌های دیگر وزرا چند ده مورد

البته فهرست وعده‌ها بسیار است و در نگاه اول هم می‌توان آن‌هایی را که کلی گفته شده، غربال کرد؛ ولی برخی وعده‌ها آن‌قدر با استحکام لفظ و عدد دقیق گفته می‌شود که جای تردید باقی نمی‌گذارد. فقط از این تعجب می‌کنم که ظرفیت دهان ما تا چه اندازه بزرگ است که این‌همه امر مهم و با حجم وسیع در آن جای می‌گیرد.

اینکه می‌گویند آیا می‌توان ظرفی پیدا کرد که هرچه در آن بریزیم، پر نشود، ظاهرا مصداق آن دهان ماست؛ مثلا دبیر مناطق آزاد چندی پیش گفتند که اماراتی‌ها صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کیش می‌کنند و چینی‌ها رقم بسیار بیشتر (البته عدد را هم گفتند) حال در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ مراسمی از بسته‌های امکان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد بهره‌برداری کردند. این کار مثل آن است که انسان نیازهای زندگی را ردیف کند و بگوید چه کسی حاضر است این کارها را برای من انجام دهد.

این کار ایشان یعنی تکذیب همه سرمایه‌گذاری‌هایی که قبلا گفته بودند، به‌علاوه سرمایه‌گذار خود باید بداند چه کاری می‌خواهد بکند و نه آنکه بسته طرح به او بدهیم و بگوییم تشریف بیاورید و با مراسم رسمی و پرده‌برداری این بسته‌های نه‌چندان مورد علاقه سرمایه‌گذاران را رونمایی کنیم. مگر نمی‌شود بدون پرده‌برداری آن‌ها را منتشر کرد. ظاهرا اصل بر پرده‌برداری است و نه عمل.

یا جناب وزیر صمت در شهریورماه در حضور مقام محترم ریاست‌جمهوری گفتند صد هزار اتومبیل برقی در راستای کاهش آلودگی هوا تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید و به مردم عرضه می‌شود. صرف‌نظر از اینکه با ۱۵ میلیون اتومبیل موجود درون بدسوز و سالی یک میلیون تولید اتومبیل درون بدسوز داخلی این وعده کمکی به تلطیف هوا نمی‌کند؛ ولی به هر حال بازشدن پای اتومبیل برقی به کشور خوب است؛ ولی آن صد هزار اتومبیل برقی کجاست؟

البته ما و مردم به شنیدن این وعده‌های بی‌انت‌ها عادت کرده‌ایم و مردم هم باور ندارند که بتوان این‌همه کار انجام داد؛ ولی از نظر روان‌شناختی مردم دوست دارند وعده‌های شیرین بشنوند و به‌همین‌دلیل رأی آن‌ها به هرکسی که بیشتر وعده کلان و شیرین بدهد، تعلق می‌گیرد. جالب است که نه رئیس‌جمهور، نه معاون اول و نه هیچ‌کدام از وزرا توجهی به آینده کشور از لحاظ زیست‌محیطی و زوال کشور از لحاظ زیربناهای تولیدی نکرده‌اند و این می‌رساند که اگر چند درصد به وعده‌های خود اعتقاد داشتند، در این مورد کلا خود را عاجز می‌بینند و عدد صفر را در مقابل این کار گذاشته‌اند.

از طرفی پیچیدگی مسائل کشور به حدی رسیده است که ادعا برای حل آن جرئت بسیار می‌خواهد و ناگفته پیداست که این جرئت نمی‌تواند بر حسب تعقل باشد. متأسفانه تعریف مسائل و مشکلات کشور هم از سوی خوبان مشاغل و حکمرانی و هم از سوی منتقدان به‌درستی انجام نمی‌شود و حسب فریادهای روز اظهار نظر می‌کنند.

چه خوب است که مسئولان کلاه‌شان را قاضی کنند که واقعا قادر به چه کاری هستند و مردم هم کلاه‌شان را قاضی کنند که بدانند چه چیز دارند و چه چیز می‌توانند داشته باشند. مسئولان جهاد تبیین را در شیرین نشان‌دادن حوادث یافته‌اند و نه بیان واقعیت‌های روز کشور که مردم به آن‌ها آگاه شوند.

بحمدالله اینک کشور در دست خوبان افتاده است و ناخوبان پاک‌سازی شده‌اند و به کناری رفته‌اند. خوبان هم فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است و برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند؛ هرچند خودشان در ضمیرشان اعتراف دارند کاری نمی‌توانند انجام دهند، چه رسد به کارهای پیچیده زمین‌مانده که کارستان است و البته هرازچندگاه همین خوبان به این نتیجه می‌رسند که فقط خودشان خوب هستند و دیگر همفکران را طرد می‌کنند.

به نظر می‌رسد گروهی به این باور رسیده‌اند که اینک «عروسی خوبان» است؛ همان خوبانی که وعده‌های‌شان صرفا وعده است و اگر وعده نبود که به آن نمی‌گفتند «وعده». اگر خیلی فکر می‌کنند که روز عروسی‌شان است، به گفته سعدی روی آورند که فرمود: «محال است که هنرمندان بمیرند و بی‌هنران جای ایشان بگیرند»؛ ولی آنان «یعلمون ظاهر الحیوه الدنیا» هستند؛ درحالی‌که گفته سعدی در تاریخ اثبات شده است؛ پس خوبان بدانند از زمره «و هم عن الاخره هم غافلون» نباشند. مغرور به امروز، «روز عروسی» نباشند.

ما هیچ‌کدام ابرمرد و قهرمان بی‌انت‌ها نیستیم. اگر همان امت وسط باشیم و منصف، کارمان بیشتر پیش می‌رود. خوبان اندکی تواضع کنند و تجربه سه سال گذشته را مرور کنند و صادقانه بر خود ملاحظه کنند که کدام کار را می‌توانند انجام دهند و بگویند. بیش‌ازاین از آن‌ها توقع نداریم.

دیگر خبرها

  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟