Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدحسین نصراصفهانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: محققان در زمینه تحقیقات به نتایج مطلوب و پیشرفت های بسیار خوبی دست یافته اند اما استفاده درمانی آن نیاز به کار بیشتر دارد.
وی اظهار کرد: در دنیا روی حیوانات آزمایش های متعدد شده و توانسته اند اسپرم و جنین موش را تولید کنند. مطالعات روی حیوانات باید به صورت مکرر انجام شود تا براساس نتایج مثبت آن، بتوان فعالیت روی انسان را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصر اصفهانی اظهار کرد: تحقیقات در ایران نیز همانند سایر کشورها در حال انجام است و تعدادی از مراکز تحقیقاتی کشور در این زمینه فعال هستند و توانسته اند نتایج خوبی در حوزه پژوهش به دست آورند.
وی ادامه داد: احتمالا یکی از آخرین سلول هایی که می تواند بالینی شود، تولید اسپرم و تخمک از سلول ینیادی است اما امید تحقق این موضوع مهم در بین محققان دنیا همچنان وجود دارد.
رئیس سومین کنگره بین المللی تولید مثل گفت: وقتی سلول درمانی در شخصی انجام می دهیم، جوابگوی همان فرد هستیم اما وقتی که سلول درمانی با هدف تولید اسپرم و تخمک صورت می گیرد، باید جوابگوی نسل های آینده باشیم که این موضوع نشان دهنده اهمیت و دقت کار است.
وی به برگزاری سومین کنگره بین المللی تولید مثل اشاره کرد و گفت: تازه ترین دستاوردهای حوزه نازایی، روش های نوین نازایی و حمایت از ناباروران از مهمترین موضوعات قابل ارائه در این کنگره است.
نصراصفهانی ادامه داد که تکنیک های جدید تشخیص ناهنجاری های جنین قبل از لانه گزینی و روش های نوین در درمان ناباروری از طریق باروری شخص ثالث از دیگر موضوعات قابل ارائه در این کنگره است.
سومین کنگره بین المللی تولید مثل همزمان با دومین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری از 30 اردیبهشت تا اول خرداد ماه در مرکزهمایش های بین المللی رازی برگزار خواهد شد.
جایگزین کردن سلول‌ های بیمار با سلول‌ های سالم را سلول‌ درمانی می‌ نامند و مانند فرایند جایگزین کردن اندام است با این تفاوت که به جای اندام تنها از سلول‌ ها بهره می‌گیرند. سلول ‌های بنیادی می ‌تواند سرچشمه جایگزین و نوشدن سلول ‌های تخصص‌ یافته باشند.
علمی ** 1201 **
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) افزایش یافته، برخی از اعضای کنگره آمریکا  این دادگاه را تهدید به اقدام انتقام‌جویانه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آکسیوس گزارش داد که  اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است. 

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر از جلسات مقامات ارشد حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو به‌دلیل احتمال صدور حکم تعقیب دادگاه لاهه علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی به‌اتهام ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در نوار غزه پرده برداشته‌اند.

گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههکدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی